Treść zadania

basia30322

1.Do czasowników w formach osobowych dopisz odpowiednie formy bezokoliczników. Podkreśl ich zakończenia.

maluję - …………………………….. mogę - …………………………………………..

ugryzł - …………………………….. wynalazł - ………………………………………

idą - …………………………………. niesie - …………………………………………

2.Odmień przez osoby i liczby w trybie rozkazującym czasownik zauważyć.

liczba pojedyncza liczba mnoga

………………………………………. ………………………………………

………………………………………. ………………………………………

………………………………………. . …………………………………….

3.Uzupełnij zdania:

Gdybyś się przyłożył do nauki, ………………………………………………………………..

……………………………………….……………………………….zdążylibyście na pociąg.

4.Przekształć podane zdania, zmieniając stronę czasowników z czynnej na bierną.

Harcerze uporządkowali stadion. …………………………………………………………..

Uczniowie przygotowali uroczysty apel…….………………………………………………..

5.Przekształć konstrukcję zdań z biernej na czynną.

Nowe osiedle zostało zaprojektowane przez architekta.

…………………………………………………………………………………………………..

Pożar jest gaszony przez miejscowych strażaków.

…………………………………………………………………………………………………..
6. Podkreśl czasowniki nieprzechodnie.

czytać, malować, uśmiechać się, patrzeć, wyjechać, spać, oglądać, marzyć, budować, klękać
W podanych zdaniach podkreśl czasowniki. W nawiasach napisz, w jakiej stronie występują.

Fryzjerka czesze Marysię. (…………………………………………………………………..)

Janek zachwyca się krajobrazem. (……………………………………………………………)

Zosia ubiera się szybko. (……………………………………………………………………..)

Ciasto zostało upieczone przez mamę. (………………………………………………………)
W podanych zdaniach zastosowano błędne formy czasowników. Zapisz te zdania w formie poprawnej.

Zaczęłem rozumieć swe błędy.

………………………………………………………………………………………………..

Wszyscy uczniowie umią rozwiązać to zadanie.

…………………………………………………………………………………………………

Wyszłem z kina bocznymi drzwiami.

…………………………………………………………………………………………………

9.10. Uzupełnij podane przysłowia.

Nieszczęścia …………………. po ludziach.

Myszy tańcują, gdy kota ………………………………………. .

Dopóty dzban wodę nosi, dopóki się ucho ………………………

Proszę weście to zrubcie bo moja klasa to miała jż a ja byłam chora too czasowniku a janie pamietam z
klasy 4 i musze tozrobic te zadanie a zabardzo nie pamietamcobylo w 4 klasie a podręcznikmi siezgubił inie mam jakzajżeć właśnie zamuwiłam w piątek.Więc wiem że tego trochę dużo aż 9zadań inikomu sietego nie chce robic aleprosze was pomóżcie.Jestem w kalsie 6

Zadanie jest zamknięte. Autor zadania wybrał już najlepsze rozwiązanie lub straciło ono ważność.

Najlepsze rozwiązanie

  • 0 0

    1.Malować,Móc,Ugryźć,Wynaleźć,Iść,Nieść.
    4.Stadion jest uporządkowany przez harcerzy.Uroczysty apel jest przygotowywany przez uczniów.
    tyle ja też mam troczę problemów sorki że tak mało ale tyle tylko znam powinno pomóc.;)

Rozwiązania

  • kaczonso

    1.Do czasowników w formach osobowych dopisz odpowiednie formy bezokoliczników. Podkreśl ich zakończenia.

    maluję - malować mogę - móc

    ugryzł - gryźć wynalazł - wynaleźć

    idą - iść . niesie - nieść



    2.Odmień przez osoby i liczby w trybie rozkazującym czasownik zauważyć

    l.poj l.mn
    1. Ja ------ (nie odmienia się) 1. My --- (nie odmienia się)
    2.. ty -zauważ 2. Wy - zauważcie
    3 .on, ona, ono. - niech zauważy 3. Oni one - niech zauważą


    To są pierwsze dwa zadania .. teraz nie mam aktualnie czasu na dalsze rozwiązywanie =)

  • userphoto

    Zad.4 stadion został uporządkowany przez harcerzy
    uroczysty apel został przygotowany przez uczniów
    zad5 architekt zaprojektował nowe osiedle
    miejscowi strazacy gaszą pożar
    zad6.
    zacząłem rozumieć swoje błędy
    wszyscy uczniowie umieją rozwiązać to zadanie
    wyszedłem z kina bocznymi dżwiami
    nieszczęści chodzą po ludziach
    pisane na szybko bo nie mam czasu sorki ze tak haotycznie

  • userphoto

    Zgłoś nadużycie

    1.Do czasowników w formach osobowych dopisz odpowiednie formy bezokoliczników. Podkreśl ich zakończenia.

    maluję - malować… mogę - móc…

    ugryzł -ugryżć wynalazł - wynaleźć…

    idą iść……… niesie -nieść…

    2.Odmień przez osoby i liczby w trybie rozkazującym czasownik zauważyć.

    liczba pojedyncza liczba mnoga

    ja niech zauważę……ty zauważ, on, ona , ono - niech zauważy
    my zauważmy, wy zauważcie, oni, one - niech zauważą



    3.Uzupełnij zdania:

    Gdybyś się przyłożył do nauki, nie miałbyś takich dobrych ocen.

    Gdybyście się pospieszyli,.zdążylibyście na pociąg.

    4.Przekształć podane zdania, zmieniając stronę czasowników z czynnej na bierną.

    Harcerze uporządkowali stadion. Stadion został uporządkowany przez harcerzy

    Uczniowie przygotowali uroczysty apel Apel został przygotowany przez uczniów.

    5.Przekształć konstrukcję zdań z biernej na czynną.

    Nowe osiedle zostało zaprojektowane przez architekta.

    Architekt zaprojektował nowe osiedle.

    Pożar jest gaszony przez miejscowych strażaków.

    Miejscowi strażacy gaszą pożar.

    6. Podkreśl czasowniki nieprzechodnie.
    uśmiechać się, patrzeć, wyjechać, spać, marzyć, klękać

    W podanych zdaniach podkreśl czasowniki. W nawiasach napisz, w jakiej stronie występują.

    Fryzjerka czesze Marysię. (……czesze - czynna)

    Janek zachwyca się krajobrazem. (…zachwyca się - czynna…)

    Zosia ubiera się szybko. (… zwrotna..)

    Ciasto zostało upieczone przez mamę. (…bierna…)

    W podanych zdaniach zastosowano błędne formy czasowników. Zapisz te zdania w formie poprawnej.

    Zaczęłem rozumieć swe błędy.

    Zacząłem rozumieć swoje błędy.

    Wszyscy uczniowie umią rozwiązać to zadanie.

    Wszyscy uczniowie umieją rozwiązać to zadanie.

    Wyszłem z kina bocznymi drzwiami.

    Wyszedłem z kina bocznymi drzwiami

    9.10. Uzupełnij podane przysłowia.

    Nieszczęścia …chodzą…. po ludziach.

    Myszy tańcują, gdy kota … nie ma……. .

    Dopóty dzban wodę nosi, dopóki się ucho …… nie urwie

Podobne materiały

Przydatność 100% Czasowniki w 3 formach

Czasowniki podstawowe

Przydatność 75% Charakterystyka spółek osobowych

Charakterystyka spółek osobowych i kapitałowych Charakterystyka spółek Spółka-określone w umowie zrzeszenie osób bądź kapitału utworzone celem prowadzenia działalności gospodarczej. Spółka stanowi jeden z rodzajów formy organizacyjno-prawnej, pod postacią której funkcjonują przedsiębiorstwa. Z punktu widzenia podstawy ekonomicznej utworzenia spółki, dzieli się je...

Przydatność 60% Wyobraź sobie, że jesteś Antkiem - dopisz zakończenie.

Gdy straciłem z oczu sylwetkę mojej matki i Andrzeja, którzy skryli się za pagórkiem, zrozumiałem wreszcie, że oto porzuciłem dom i ruszyłem w drogę, której końca nie sposób było przewidzieć. W kieszeni brzęczały mi miedziane monety, które dostałem od matki - razem jeden rubel, zaś na plecach niosłem torbę, o której nie mogłem powiedzieć, żeby mi specjalnie...

Przydatność 70% Systemy operacyjne od windows 1 do xp

Systemy operacyjne od windows 1 do xp

Przydatność 80% Liczby od 1 do 30- niemiecki

0-null 1-eins 2-zwei 3-drei 4-vier 5-funf 6-sechs 7-sieben 8-acht 9-neun 10-zehn 11-elf 12-zwolf 13-dreizehn 14-vierzehn 15-funfzehn 16-sechzehn 17-siebzehn 18-achtzehn 19-neunzehn 20-zwanzig 21-einsundzwanzig 22-enisundzwanzig 23-dreiundzwanzig 24-vierundzwanzig 25-funfundzwanzig 26-sechindzwanzig 27-siebundzwanzig 28-achtundzwanzig 29-neunundzwanzig 30-dreibig UWAGA!!! W wyrazach które...

0 odpowiada - 0 ogląda - 4 rozwiązań

Dodaj zadanie

Zobacz więcej opcji