Treść zadania
Autor: Blueberry_1 Dodano: 17.12.2010 (17:12)
Piłka pchnięta przez dziecko toczyła się po podłodze przebywając w czasie 10 s drogę 3,8 m. Ruch piłki był jednostajnie opóźniony. Jaką prędkość początkową nadało jej dziecko?
Zadanie jest zamknięte. Autor zadania wybrał już najlepsze rozwiązanie lub straciło ono ważność.
Najlepsze rozwiązanie
Rozwiązania
Podobne zadania
wahadlo matematyczne o dlugosci 2,45 m wykonalo 100 wahniec w czasie 314 Przedmiot: Fizyka / Liceum | 1 rozwiązanie | autor: ana 1.4.2010 (14:51) |
Odbiornik pradu ma opor R= 2 000 Omy. Przez odbiornik plynie prad o natezeniu Przedmiot: Fizyka / Liceum | 1 rozwiązanie | autor: ana 1.4.2010 (15:30) |
jaki jest opór przewodnika przez ktory w czasie 2s przepływa 12*10to potegi Przedmiot: Fizyka / Liceum | 1 rozwiązanie | autor: marla218 8.4.2010 (21:57) |
1). Pociąg towarowy jechał przez most o długości l = 800m ze stałą Przedmiot: Fizyka / Liceum | 1 rozwiązanie | autor: kasiulka0 28.4.2010 (12:31) |
W czasie swobodnego spadania ciała energia..... zostaje zmieniana w Przedmiot: Fizyka / Liceum | 1 rozwiązanie | autor: sunlitek 13.5.2010 (16:59) |
Podobne materiały
Przydatność 60% Czasy
Le passe compose – przeszły dokonany... Podmiot + avoir/etre +participe passe Participe passe Aimer = j’aime Finir = j’fini Entendre= j’entendu L’imperfait je => -ais tu => -ais ilelle => -ait nous => -ions vous => -iez ils/elles => -aient j’etais tu etais il etait nous etions vous etiez ils/elles etaient Le futur simple je => -rai...
Przydatność 50% Czasy
PRESENT CONTINOUS Zastosowanie: -czynność odbywająca się w chwili mówienia (I'm reading now.) -Czynność tymczasowa (He's staying a hotel at the moment.) -Plany na najbliższą przyszłość (We're going to the theatre on Sunday.) -Krytykowanie powtarzających się zachowań (You're always borrowing money from me!) Budowa: zdanie oznajmujące os+operator+czas(1)+końcówka"ing"...
Przydatność 65% Czasy
Le passe compose – przeszły dokonany... Podmiot + avoir/etre +participe passe Participe passe Aimer = j’aime Finir = j’fini Entendre= j’entendu L’imperfait je => -ais tu => -ais ilelle => -ait nous => -ions vous => -iez ils/elles => -aient j’etais tu etais il etait nous etions vous etiez ils/elles etaient Le futur simple je => -rai tu => -ras il/elle...
Przydatność 85% Czasy
Present Continuous Czas ten opisuje czynność jaka jest w tej chwili wykonywana. Czasownik BYĆ + końcówka ING Przykłady: I am writing a book now. He is writing a book now. Am I writing a book now? Is he writing a book now? I am not writing a book now. He isn’t writing a book now. Present Simple Używamy wtedy kiedy mówimy o czynnościach typowych, rutynowych,...
Przydatność 80% Czasy
Czasy teraniejsze PRESENT SIMPLE Budowa Zdania twierdzące I/You/We/They + V1 (I like music.) He/She/It + V1 + s (He likes music.) Przeczenia I/You/We/They + don't + V1 (I don't like music.) He/She/It + doesn't + V1 (She doesn't like music.) Pytania Do/don't + I/you/we/they/ + V1 (Do you like music?) Does/doesn't + he/she/it + V1 (Does she like music?) Krótkie...
0 odpowiada - 0 ogląda - 1 rozwiązań
0 0
ewka13 18.12.2010 (20:11)
prędkość końcowa v =0
t = 10s
s = 3,8m
v_{o} = ?
Korzystamy ze wzorów na ruch jednostajnie opóźniony :
v = v_{o} - at
s = v_{o}t - \frac {1} {2}at^{2}
ponieważ v =0
at = v_{o} \Rightarrow 10a = v_{o}
podstawiamy do drugiego równania :
3,8 = 10a*10 - \frac {1} {2}a*10^{2}
3,8 = 100a -50a
50a = 3,8 / : 50
a = 0,076 \frac {m} {s^{2}}
v_{o} = at = 0,076 \frac {m} {s^{2}} * 10s =0,76 \frac {m} {s}
odp.Dziecko nadało piłce predkość początkową 0,76 m/s.
Dodawanie komentarzy zablokowane - Zgłoś nadużycie