Treść zadania
Autor: aletumokzemnie Dodano: 12.12.2010 (19:21)
prosze o pomoc mam je na jutro!!
rozwiaz ukaldy rownan metoda przeciwnych wspolczynnikow:
1) {3s+5t=-6
{1.5s-2t=-3
2) {5=3x-y
{5x-2y=7
3) {x-3y=5
{y+3x=-5 pomocy!prosze was o szybkie rozwiazanie
Zadanie jest zamknięte. Autor zadania wybrał już najlepsze rozwiązanie lub straciło ono ważność.
Najlepsze rozwiązanie
Rozwiązania
-
alutka2109 12.12.2010 (19:40)
1) {3s+5t=-6 /
{1.5s-2t=-3 / *5/2
3/2*5/2s - 2*5/2t=-3*5/2
15/4s-5t=-15/2
dodajemy stronami
3s+5t+15/4s-5t=-6-15/2
3s+15/4=-13,5
3s=-13,5+3,75
3s=-9,75 /: 3
s=-3,25
3s+5t=-6
3*(-3,25)+5t=-6
-9,25+5t=-6
5t=-6+9,25
5t=3,25/ :5
t=0,65
2) {5=3x-y
{5x-2y=7
3x-y=5 /*(-2)
5x-2y=7
-6x+2y=-10
dodajemy stronami
-6x+2y+5x-2y=-10+7
-x=-3 /:(-1)
x=3
-6*3+2y=-10
-18+2y=-10
2y=18-10
2y=8/:2
y=4
3) {x-3y=5
{y+3x=-5 /*3
3y+9x=-15
dodajemy str
x-3y+3y+9x=5-15
10x=-10/:10
x=-1
3y+9*(-1)=-15
3y-9=-15
3y=-15+9
3y=-6/:3
y=-2
Dodawanie komentarzy zablokowane - Zgłoś nadużycie
Podobne zadania
prosze to zadanie jest na jutro Przedmiot: Matematyka / Gimnazjum | 3 rozwiązania | autor: misiek33456 28.3.2010 (14:49) |
rozwiąż układ równan metodą przeciwnych współczyników 5x + 9y = -2 4x Przedmiot: Matematyka / Gimnazjum | 3 rozwiązania | autor: misia0707 29.3.2010 (16:19) |
rozwiąż układ równan metodą przeciwnych współczyników 6x - 4y = -3 3 Przedmiot: Matematyka / Gimnazjum | 4 rozwiązania | autor: misia0707 29.3.2010 (16:44) |
Prosze pomóżcie :) Przedmiot: Matematyka / Gimnazjum | 4 rozwiązania | autor: Bladi26 29.3.2010 (20:24) |
Proszę o pomoc!!! Oto tekst zadania: Do podanych równań ułóż tekst zadań: Przedmiot: Matematyka / Gimnazjum | 1 rozwiązanie | autor: basia0501 30.3.2010 (21:19) |
Podobne materiały
Przydatność 60% Metoda pomiarowa
Metoda pomiarowa określa sposób porównania wielkości mierzonej z wzorcem tej wielkości zastosowanym w pomiarach, celem wyznaczenia wyniku pomiaru. Stosuje się różne metody w zależności od: - rodzaju wielkości mierzonej, - wymaganej dokładności, - sposobu opracowania wyników, - warunków pomiaru Tę samą wielkość można mierzyć różnymi metodami. Stosuje się wiele...
Przydatność 70% Metoda Kartezjusza
Ren Descartes, zwany Kartezjuszem to wybitny filozof, racjonalista oraz matematyk i fizyk francuski. To także prekursor współczesnej kultury umysłowej, postulujący metodę rozumowania wzorowaną na myśleniu matematycznym zwaną sceptycyzmem metodologicznym. Owy pogląd polegał na wstrzymaniu się od wydawania sądów o rzeczywistości poprzez przekonanie, że nie można znaleźć...
Przydatność 100% Metoda termiczna
Podstawą tej metody jest przewidywanie terminu jajeczkowania na podstawie pomiaru temperatury podstawowej ciała. Jak wiadomo, układ podwzgórzowo-przysadkowy oprócz regulowania funkcjonowania jajników, reguluje wiele innych procesów. Tam znajdują się ośrodki termoregulacji, głodu i sytości, poziomu tlenu/dwutlenku węgla we krwi - i wielu innych. Ośrodek ten czuwa nad zachowaniem...
Przydatność 85% Metoda symulacyjna.
Gry symulacyjne – jako metoda nauczania W ostatnich latach powstało pojecie „gry dydaktyczne”, obejmujące zarówno gry, jak i zabawy stosowane w procesach kształcenia. Opisywana tutaj metoda symulacyjna posiada tez nazwę metody inscenizacji. W praktyce dydaktycznej wykorzystywane są inscenizacje strukturalne i niestrukturalne. Różnią się one między sobą tym, że...
Przydatność 55% Metoda grupowa
Metoda grupowa Grupa – każde zrzeszenie ludzi, które w świadomości ludzi stanowi odrębną całość. W metodzie grupowej wychowawca ma przed sobą zespolony ze sobą przez wspólne zadanie zbiór osób. Wiąże go nie tylko dialog z pojedynczymi członkami. Talent wychowawczy wyraża się w umiejętnościach przewodzenia lub przodowania grupie i takiego oddziaływania na grupę aby...
0 odpowiada - 0 ogląda - 2 rozwiązań
0 0
rzbyszek 12.12.2010 (19:50)
1)
\begin{cases} 3s+5t=-6\\1,5s-2t=-3 / \cdot (-2)\end{cases}
\begin{cases} 3s+5t=-6\\-3s+4t=6\end{cases}
----------------------------------------------------
9t=0
t=0
3s+5t=-6
3s+5 \cdot 0=-6
3s=-6
s=-2
\begin{cases} s=-2\\t=0\end{cases}
2)
\begin{cases} 5=3x-y\\5x-2y=7\end{cases}
\begin{cases} 3x-y=5/ \cdot (-2)\\5x-2y=7\end{cases}
\begin{cases} -6x+2y=-10\\5x-2y=7\end{cases}
----------------------------------------------------------
-x=-3
x=3
3x-y=5
3 \cdot 3 -y=5
9-y=5
y=4
\begin{cases} x=3\\y=4\end{cases}
3)
\begin{cases} x-3y=5/ \cdot (-3)\\ y+3x=-5 \end{cases}
\begin{cases} -3x+9y=-15\\ 3x+y=-5 \end{cases}
---------------------------------------------------------------
10y=-20
y=-2
x-3y=5
x=5+3y
x=5+3 \cdot (-2)
x=-1
\begin{cases} x=-1\\y=-2\end{cases}
Dodawanie komentarzy zablokowane - Zgłoś nadużycie