Treść zadania
Autor: ultraaniol Dodano: 12.12.2010 (18:28)
Witam, mam problem z zadaniem z niemieckiego.
Proszę o rozwiązanie .
1. deklinieren sie folgende Substantive im singular und plular.
a). daus haus, die Tür, der Kollege ;
b). das Bild, der Pole, die Mütter
2. Konjugieren Sie im Präsens Aktiv Folgende Verben:
a). bauen, laufen, lesen
b). sagen, sprechen fahren
3. Bilden Sie Sätze mit dem Verb im Präsens aus folgenden wortmaterial.
a). (bauen, der Bauer , das Haus) =
(lesen, der Student, der Brief) =
(nehmen, ich, die Tasche, Mein Freund)=
(geben, du, das Wörterbuch, die kollegin)=
b) (kafeun, die mutter, der fernseher) =
(schenken , der bruder, die schwester, das buch) =
(helfen, die studenten , der Kollege) =
(tragen, er, die Brille) =
4. Setzen Sie die Sätze aus Aufgabe 3 ins Präteritum:
Zadanie jest zamknięte. Autor zadania wybrał już najlepsze rozwiązanie lub straciło ono ważność.
Najlepsze rozwiązanie
Rozwiązania
Podobne zadania
Mam 2 tematy nigdy niemieckiego nie mialem pomocy Przedmiot: Język niemiecki / Liceum | 2 rozwiązania | autor: maslak121 20.4.2010 (18:03) |
Przetłumaczenie z niemieckiego na polski. Proszę o szybką pomoc Przedmiot: Język niemiecki / Liceum | 1 rozwiązanie | autor: Konto usunięte 27.5.2010 (18:37) |
W odpowiedzi na pytanie niemieckiego kolegi napisz krotki e-mail. W Przedmiot: Język niemiecki / Liceum | 1 rozwiązanie | autor: jamniksuszi1 27.5.2010 (21:22) |
Odmiany z języka niemieckiego . Przedmiot: Język niemiecki / Liceum | 2 rozwiązania | autor: Dan94 5.9.2010 (11:30) |
Poprawienie błędów z niemieckiego -wypracowanie. Przedmiot: Język niemiecki / Liceum | 1 rozwiązanie | autor: winterka 13.9.2010 (19:41) |
Podobne materiały
Przydatność 80% Człowieczeństwo nie tyle darem, ile zadaniem!
Człowieczeństwo to nie tylko dar, jaki zesłał nam Bóg, ale przede wszystkim zadanie, przed jakim zostaliśmy wszyscy postawieni. Możemy je interpretować na różne sposoby; powinniśmy po prostu żyć i cieszyć się z tego żywota lub monotonnie i skrupulatnie je wykonywać. Pierwszy typ ludzi, którzy, jak napisałem, zinterpretowali to zadanie postawione nam przez Stworzyciela,...
Przydatność 65% Dlaczego zadaniem szkoły jest zapoznawanie młodych ludzi z nardowymi arcydziełami ?
Zadaniem szkoły jest zapoznanie młodych ludzi z arcydziełami literatury narodowej. Takim mianem określane są dzieła należące do przeszłości ocenione przez krytyków . Dzięki takim utworom poznajemy historię i kulturę naszego narodu. Problemy bohaterów tych utworów , ich idee i postawy moralne są aktualne i dziś we współczesnym świecie. Dlatego tez ważne jest , abyśmy...
Przydatność 50% Co jest zadaniem oświaty: zwiększyć czy zmiejszyć różnice między uczniami?
(Matura rozszerzona 2009, tam też znajdują się materiały źródłowe wspomniane w tekście.) System oświaty to ogół odpowiednio powiązanych ze sobą placówek i instytucji wychowania bezpośredniego i pośredniego, umożliwiających obywatelom zdobywanie ogólnego i zawodowego wykształcenia oraz wszechstronny rozwój osobowości. Już sama ta definicja mówi nam, że każdy powinien...
Przydatność 100% Problems of the environment
There are many problems which lead our natural environment to disaster. Factories and cars release poisonous chemical into the air. The chemical mix with the water in the clouds, and the polluted rain called acid rain which later falls damages trees, lakes and buildings. Gases polluted the atmosphere because they are produced too quickly to be cleared away naturally by rain, winds or plant...
Przydatność 55% Problem globalizacji
Globalizacja stała się jednym z najczęściej używanych słów do opisu naszej rzeczywistości. Według prof. Baumana globalizacja jest sytuacją, której jeszcze w historii nie było. Powiązania międzyludzkie rozszerzyły się do tego stopnia, że dotyczą całej kuli ziemskiej. Nasze życie nie zależy wyłącznie od tego, co sami będziemy z nim robić To, co dzieje się na całym...
0 odpowiada - 0 ogląda - 1 rozwiązań
0 0
kalizzia 12.12.2010 (21:08)
1. deklinieren sie folgende Substantive im singular und plular.
a). daus haus, die Tür, der Kollege ;
b). das Bild, der Pole, die Mütter
czyli odmienic nastepujace rzeczowniki w l.poj. i l.mn. (a wiec w l.poj. w mianowniku, dopelniaczu, celowniku i bierniku oraz w l.mn. w mianowniku, dopelniaczu, celowniku i bierniku)
mianownik - Nominativ (N)
dopelniacz - Genitiv (G)
celownik - Dativ (D)
biernik - Akkusativ (A)
Singular - l.poj.
Plural - l.mn.
das Haus - dom
l.poj. (Singular)
N: das Haus
G: des Hauses
D: dem Haus
A: das Haus
l.mn. (Plural)
N: die Häuser
G: der Häuser
D: den Häusern
A: die Häuser
die Tür - drzwi
Singular
N: die Tür
G: der Tür
D: der Tür
A: die Tür
Plural
N: die Türen
G: der Türen
D: den Türen
A: die Türen
der Kollege - kolega
Singular
N: der Kollege
G: des Kollegen
D: dem Kollegen
A: den Kollegen
Plural
N: die Kollegen
G: der Kollegen
D: den Kollegen
A: die Kollegen
das Bild - obraz
Singular
N: das Bild
G: des Bildes
D: dem Bild
A: das Bild
Plural
N: die Bilder
G: der Bilder
D: den Bildern
A: die Bilder
der Pole - Polak
Singular
N: der Pole
G: des Polen
D: dem Polen
A: den Polen
Plural
N: die Polen
G: der Polen
D: den Polen
A: die Polen
die Mutter - matka
Singular
N: die Mutter
G: der Mutter
D: der Mutter
A: die Mutter
Plural
N: die Mütter
G: der Mütter
D: den Müttern
A: die Mütter
2. Konjugieren Sie im Präsens Aktiv Folgende Verben:
a). bauen, laufen, lesen
b). sagen, sprechen fahren
odmienic w cz.terazniejszym nastepujace czasowniki
bauen - budowac, laufen - biec, fahren - jechac
ich baue, laufe, fahre
du baust, läufst, fährst
er,sie,es baut, läuft, fährt
wir bauen, laufen, fahren
ihr baut, lauft, fahrt,
sie, Sie bauen, laufen, fahren
sagen - powiedziec, sprechen - mowic, lesen - czytac
ich sage, spreche, lese
du sagst, sprichst, liest
er,sie,es sagt, spricht, liest
wir sagen, sprechen, lesen
ihr sagt, sprecht, lest
sie, Sie sagen, sprechen, lesen
3. 3. Bilden Sie Sätze mit dem Verb im Präsens aus folgenden wortmaterial.
zbudowac zdania z czasownikiem w cz.terazniejszym z nastepujacych czesci:
a). (bauen, der Bauer , das Haus) =´Der Bauer baut das Haus. (buduje)
(lesen, der Student, der Brief) = Der Student liest den Brief. (czyta)
(nehmen, ich, die Tasche, Mein Freund)= Ich nehme die Tasche meines Freundes. (biore)
(geben, du, das Wörterbuch, die kollegin)= Du gibst das Wörterbuch der Kollegin. (dajesz)
b) (kafeun, die mutter, der fernseher) = Die Mutter kauft den Fernseher. (kupuje)
(schenken , der bruder, die schwester, das buch) = Der Bruder schenkt der Schwester das Buch. (wrecza(
(helfen, die studenten , der Kollege) = Die Studenten helfen dem Kollegen. (pomagaja)
(tragen, er, die Brille) = Er trägt die Brille. (nosi)
4. Setzen Sie die Sätze aus Aufgabe 3 ins Präteritum:
przemienic zdania z zadania 3 na cz. przeszly Präteritum
a). (bauen, der Bauer , das Haus) = Der Bauer baute das Haus. (zbudowal)
(lesen, der Student, der Brief) = Der Student las den Brief. (przeczytal)
(nehmen, ich, die Tasche, Mein Freund)= Ich nahm die Tasche meines Freundes. (wzial)
(geben, du, das Wörterbuch, die kollegin)= Du gabst das Wörterbuch der Kollegin. (dalas)
b) (kafeun, die mutter, der fernseher) = Die Mutter kaufte den Fernseher. (kupila)
(schenken , der bruder, die schwester, das buch) = Der Bruder schenkte der Schwester das Buch. (podarowal)
(helfen, die studenten , der Kollege) = Die Studenten halfen dem Kollegen. (pomogli)
(tragen, er, die Brille) = Er trug die Brille. (nosil)
Dodawanie komentarzy zablokowane - Zgłoś nadużycie