Treść zadania

DunixX

1) Rozwiąż układy równań.

a) x+5y=8 b) x-y=3
2x-y=5 3 (x-2)=2x+y

2) Sprawdż, czy para liczb x=-3 i y=9 jest rozwiązaniem ukłdu równań :

x+y x
---- _ --- = 4
2 3
x-y y
---- + --- = -3
2 3

Mam nadzieję, że czytelnie (zad. 2) i z góry wielkie dzięki ! ;))

Zgłoś nadużycie

Komentarze do zadania

  • możesz napisać to pierwsze i drugie zadanie wyraźniej
    w a ma być ?
    x+5y=8
    2x-y=5
    lub
    x+5y=8
    2x-y=53

Zadanie jest zamknięte. Autor zadania wybrał już najlepsze rozwiązanie lub straciło ono ważność.

Najlepsze rozwiązanie

  • 0 0

    a)
    x+5y=8
    2x-y=5

    x=8-5y
    2x-y=5

    x=8-5y
    2(8-5y)-y=5

    x=8-5y
    16-10y-y=5

    x=8-5y
    -11y=-11 /:(-11)

    x=8-5y
    y=11

    x=8-5y
    y=1

    x=8-5*1
    y=1

    x=8-5
    y=1

    x=3
    y=1

Rozwiązania

  • rabbitheartedgirl

    1)
    a) { x+5y=8
    {2x-y=5

    {x=8-5y
    {2(8-5y)-y=5

    16-10y-y=5
    11y=11
    { y=1
    { x=8-5=3
    b) { x-y=3
    {3(x-2)=2x+y

    {x=3+y
    {3(3+y)=2(3+y)+y

    9+3y=6+2y+y
    0y=-3
    układ sprzeczny.
    (chyba, że coś źle jest napisane w przykładzie b)

    zadanie 2.

    x+y x
    ---- _ --- = 4
    2 3

    jeśli chodziło ci o coś takiego: x/2+y/3-x=4, to:

    x=-3, y=9
    obie strony równania muszą się sobie równać.
    zaczynamy więc od lewej strony:
    L= x/2+y/3-x= /po sprowadzeniu do wspolnego mianownika/=(3x+2y+6x):6=(-9+18-18):6=-9/6=-1 i 1/3 to nie jest równe 4, a więc liczby : x=-3 i y=9 nie spełniają danego równania (nie są jego rozwiązaniem)

    x-y y
    ---- + --- = -3
    2 3

    x/2-y/3+y=-3

    (6x-2y+6y):6=-3
    6x+4y=-18
    6*(-3)+4*9=-3
    -18+36=-3
    18=/=-3

    liczby x=-3 i y=9 nie spełniają równania.

    (wydaje mi się, że coś jest źle w danych:D ale nieważne.:p)

Podobne zadania

szymczak 4. Rozwi ąż nierówno ść i rozwi ą zanie przedstaw graficznie 2x + Przedmiot: Matematyka / Gimnazjum 1 rozwiązanie autor: szymczak 28.11.2013 (18:07)

0 odpowiada - 0 ogląda - 2 rozwiązań

Dodaj zadanie

Zobacz więcej opcji