Treść zadania
Autor: aboom Dodano: 2.12.2010 (15:57)
W jaki sposób uczniowie jako ‘tubylcy’ w dziedzinie nowych technologii mogą wesprzeć nauczycieli we wprowadzaniu TIK w nauczanie i do szkolnej komunikacji ?
Proszę o szybką odpowiedz .
Pytanie jest zamknięte. Autor zadania wybrał już najlepsze rozwiązanie lub straciło ono ważność.
Najlepsza odpowiedź
Odpowiedzi
Podobne pytania
Jaki jest wasz ulubiony program na disney xd ? Przedmiot: Inne / Po szkole | 23 odpowiedzi | autor: karolina503 22.9.2010 (20:36) |
jaki jest twój ulubiony sport????? Przedmiot: Inne / Po szkole | 2 odpowiedzi | autor: kara5334- 23.9.2010 (13:50) |
Hej . Chciałabym znać wasze zdanie . Jaki jest Wasz ulubiony sport ? Przedmiot: Inne / Po szkole | 34 odpowiedzi | autor: karolina503 28.9.2010 (07:06) |
Jaki jest twój ulubiony kolor??? Przedmiot: Inne / Po szkole | 25 odpowiedzi | autor: jolus1998 4.10.2010 (20:30) |
Jaki jest kod jak się instaluje grę Fim Speedway? Przedmiot: Inne / Po szkole | 1 odpowiedź | autor: asiulka611 6.10.2010 (18:18) |
Podobne materiały
Przydatność 50% Uczniowie grają w szachy
UCZNIOWIE GRAJĄ W SZACHY Uczniowie naszej szkoły zajęli IV miejsce w zawodach szachowych W czwartek, 13 listopada uczniowie naszej szkoły wzięli udział w Drużynowych Mistrzostwach Gorzowa Szkół Gimnazjalnych w szachach w ramach Gorzowskiej Spartakiady Młodzieży. Zajęli czwarte miejsce. ? To według mnie najgorsze miejsce, ma się duży niedosyt ? wypowiada się grający przy...
Przydatność 65% Dziedziny wychowania
Wyróżniamy wychowanie: - zdrowotne - moralne - umysłowe - estetyczne Wychowanie zdrowotne Czynniki wpływające na zagrożenie zdrowia: - niewłaściwe odżywianie (mało warzyw i owoców, tłusto, słodko) – przyczyna – tradycja, brak funduszy, - brak ruchu – przyczyna: tradycje, mentalność ludzi - nałogi –...
Przydatność 75% Dziedziny wychowania
WYCHOWANIE UMYSŁOWE Głównym założeniem wychowania umysłowego jest założenie, że nie można kształtować osobowości człowieka bez ukształtowania intelektu, czyli główne założenie mówi, że w praktyce nie można odrywać nauczania od wychowania. Twierdzenie to ma długą historię, można ja wiązać już z Herbartem, który mówił o nauczaniu wychowującym. Wychowanie...
Przydatność 65% Uczniowie zdolny, wybitnie uzdolniony -bibliografia
Bibliografia 1. Irena Borzym ?Uczniowie zdolni? wyd. PWN, Warszawa 1979r. 2. O. Czerniakowska ?Poradnictwo jako wzmocnienie środowiska wychowawczego? wyd. CRZZ, Warszawa. 3. M. Godlewski (red.) ?Pedagogika, podręcznik Akademicki? wyd. PWN, Warszawa 1978 4. Erwin Gondzik ?Kariery szkolne uczniów zdolnych? wyd. Szkolne i Pedagogiczne, Warszawa 1967r. 5. J. Hawlicki ?Rozwijanie...
Przydatność 50% 10 nowych praw ciążenia
Prawo I Każde ciało zawieszone w przestrzeni pozostaje w tym stanie aż do chwili uświadomienia sobie swego położenia. Kaczor Duffy, nie zauważając końca łączki, przekracza skraj urwiska. Spaceruje przez chwile w powietrzu, mrucząc do siebie nonszalancko. Po pewnej chwili patrzy w dół. Od tego momentu zaczyna działać pokrewne do powyższego prawo ciążenia z g=100 m/s2....
0 odpowiada - 0 ogląda - 1 rozwiązań
1 0
ola1212 2.12.2010 (16:53)
-Telefony komórkowe uczniów i nauczyciela są podczas lekcji wyłączone.
-Każdy uczeń ma dostęp do swoich ocen i innych uwag nauczycieli w elektronicznym dzienniku.
-Nauczyciele podają uczniom adresy mailowe i bez nadmiernej zwłoki odpowiadają na maile uczniów i rodziców.
-Uczniowie prowadzą kursy korzystania z internetu dla dorosłych - rodziców, dziadków, sąsiadów itd.
-Uczniowie korzystają ze szkolnych komputerów w czasie przerw, podczas "okienek" i po lekcjach, zgodnie z załączonym regulaminem
Siedem wątków szkolnego kodeksu:
1. Ucz i ucz się z TIK! Jak prowadzić lekcje w sieci – online i offline? Jak korzystać z Internetu, gdy zajęcia nie odbywają się w pracowni i nie wszyscy uczniowie mają dostęp do komputera (tu giełda pomysłów np. dwoje uczniów „oddelegowanych” do wyszukiwania i sprawdzania informacji w internecie - na laptopie)? Jakie narzędzia komputerowe/internetowe mogą się przydać na różnych przedmiotach i do różnych zadań - które programy, jakie strony? Jak odrabiać prace domowe w erze TIK? Kiedy i jak używać sieci w sprawdzaniu wiedzy? Jak realizować zespołowe projekty uczniowskie z wykorzystaniem TIK? Jaki użytek z internetu, komputera i komórek można dopuścić na szkolnych sprawdzianach i egzaminach?
2. Z informacji korzystaj samodzielnie i krytycznie. Jak nauczyciele i uczniowie mają korzystać z TIK w nauczaniu, by nie było to bezkrytyczne kopiowanie typu „ctrl c - ctrl v", lecz twórcze wykorzystanie zasobów sieci? Kiedy ściaganie z sieci jest dobre a kiedy złe? Jak rozpoznawać wiarygodne strony i źródła? Jak odróżnić informacje od komentarzy czy opinii? Jak mądrze i skutecznie szukać potrzebnych informacji i materiałów (szkolny poradnik Googlarza) Jak nauczyć się dyskutować i precyzyjnie prezentować swoje poglądy w sieci? Czy i jak reagować na nieprawidłowości, oszustwa, błędy? Jak reagować na przejawy rasizmu, antysemityzmu, ksenofobii, nietolerancji?
3. Nie kradnij i nie daj się okraść! Jak zgodnie z prawem korzystać z dostępnych w sieci materiałów – tekstów, zdjęć, filmów? Gdzie i jak szukać legalnych materiałów do wykorzystania w nauce? Jak podawać autorów i źródła? Jak „czytać” i respektować informacje o prawach autorskich? Jak zadbać o własne prawa? Jak podpisywać swoje teksty, zdjęcia itp.? Kiedy i jak korzystać z wolnych licencji?
4. Komunikujmy się! Jak używać TIK do komunikacji w szkole miedzy nauczycielami, nauczycieli z uczniami oraz szkoły z rodzicami (maile, portale społecznościowe itp.)? Jakich informacji nie należy rozpowszechniać tą drogą? Jak stworzyć system monitorowania postępów ucznia, by pomagał on się uczyć (zasady dostępu, systemy ostrzegawcze, linki do materiałów dodatkowych dla uczniów)? Czy w kontaktach nauczycieli z uczniami używać sms-ów? Jaka powinna być szkolna strona internetowa (dobre i złe przykłady)? Kto za nią odpowiada, kto ją prowadzi, co mogą na niej robić uczniowie? Gazetka szkolna w internecie (Q-mam i inne narzędzia) – czy i jak nauczyciele powinni ją kontrolować? Co publiczne, a co prywatne – etykieta dla nowych czasów?
5. Komputery pod ręką! Jak zapewnić dostępność komputerów i sieci w szkole, zamiast zamykać je w pracowni komputerowej? Jak sprawiedliwie i sensownie dzielić dostęp do TIK między różne przedmioty, różnych uczniów? Czym się kierować, żeby optymalnie wykorzystać komputery i dostęp do sieci? Rozrywka na szkolnych komputerach – kiedy i w jakim zakresie?
6. Bądź bezpieczny w sieci. Na czym polega bezpieczne korzystanie z sieci? Jakie ślady zostawiasz serfując po Internecie? Jak bez ryzyka korzystać z portali społecznościowych? Komputery szkolne – co uczniowie mogą na nich robić, a czego nie? Czy dane na szkolnych dyskach powinny być szyfrowane? Kontakty z nieznajomymi – kiedy i czym to grozi młodym ludziom? Czy i jak szkoła może uczyć zasad bezpieczeństwa? Co powinno się znaleźć na liście zagrożeń - [np. skimming (kradzież karty kredytowej, kradzież tożsamości przez Internet), phishing (wyłudzanie informacji o koncie bankowym przy pomocy fałszywych „formularzy”), grooming (nakłanianie przy pomocy czatów i forów internetowych do flirtu i spotkania z intencją seksualnego wykorzystania)? Na jakie strony lepiej nie wchodzić (pornografia, hazard, podejrzane stowarzyszenia i organizacje)? Jak reagować na propozycje do robienia interesów? Jak się bronić przed internetowymi przestępcami?
7. Nauczcie tego dorosłych! W jaki sposób uczniowie - jako "tubylcy" w dziedzinie nowych technologii - mogą wesprzeć nauczycieli we wprowadzaniu TIK w nauczanie i do szkolnej komunikacji? W jaki sposób stworzyć szkołę ucząca się od swoich uczniów? Czy i jak uczniowie - ze wsparciem nauczycieli - mogą szkolić innych dorosłych, np. swoich rodziców, dziadków czy sąsiadów, w dziedzinie TIK? Jak zbadać potrzeby informacyjno-komunikacyjne osób starszych, potencjalnych uczestników szkoleń, jakie umiejętności najbardziej by się im przydały i jak ich nauczać? Jak przełamać barierę wstydu, że młodzi uczą starszych? Kto i jak ma nadzorować takie zajęcia?
Proszę o naj . :*
Dodawanie komentarzy zablokowane - Zgłoś nadużycie