Treść zadania

ponym2

jak BY COŚ W CWICZENIACH DO 2 KL GIMNAZJUM PULS ŻYCIA STR 18

W szkole przeprowadon doświaczenie które miało odać odpowiedz na pytanie od których rodzajów związków budujhących kosci zależą jej własciwosci fizyczne .

Problem badawczy
Czy twardość i elastyczność kosci zależą od występujących w tkance kostnej związków nieorganicznych ( soli wawapnia fosforu) oraz związków organicznych ?
Materiał badawczy
6 długich kjosci kurczaka , woda ,ocet10%, palni gazowy , szczypce do trzymania kosci , 4 słoiki z zakrętkami

Sposób prowadzenia doświaczenia
Kosci zagotowano ,po czym 2 z nich spalono ,2 włożono do słoików z wodą , 2 przełożono do słoików i zalano octem . wszystkie słoiki zakręcono
UWAGA
Podczas spalenia kosci traqca związki organiczne pozostają w niej jedynie związki nieorganiczne .
Octem wypłukuje się związki mineralne więc w , kosciach pozostają jedynie związki organiczne .woda nie ma wpływu na skład kosci .

WYNIKI DOŚWIACZENIA W TABELI
Rodzaj odziaływaNY NA KOSCI ceehy kosci po przeprowadzeniu doswiaczenia

1 kosci spalono kosci szczywne , kruche
2 kosci trzymano w occie kosci niezwkle elastyczne , nie mażna ich złamać
3kosci tzrymano w wodzie kosci szczywne ,nie wielkoim stopniu elastyczne , można je złamać
A) NAPISZ JAKA HIPOTEZA ZOSTAŁA POSTANOWIONA ………………………………………………………………………………………………………………………………………
B) WYMIEŃ CZYNIKI KTÓRE BYŁY PRUBA KONTROLNĄ ………………………………………………………………………………….
C) NA PODSTAWIE WYNIKÓW NAPISZ WNIOSKI……………………………………………………………………..

Zadanie jest zamknięte. Autor zadania wybrał już najlepsze rozwiązanie lub straciło ono ważność.

Najlepsze rozwiązanie

  • 0 0

    a) Podczas spalania kości tracą organiczne związki
    b) Twardość i elastyczność, woda, ocet
    c) Po spaleniu kości są sztywne i kruche, w occie robią się elastyczna, a w wodzie można je złamać.

Rozwiązania

Podobne materiały

Przydatność 80% Metody rusyfikacji w szkole elementarnej i gimnazjum na podstawie ''Syzyfowych Prac'' S. Żeromskiego

METODY RUSYFIKACJI: 1. Zakaz posługiwania się j. polskim na terenie szkoły i poza nią. 2. Nieobowiązkowe uczestniczenie w lekcjach j. polskiego. 3. Ograniczenie języka ojczystego do prymitywnych ćwiczeń,zwykle nie interesujących uczniów. 4. Umieszczanie w planie nauczania j. polskiego w godzinach najmniej dogodnych dla ucznia [ wczesny ranek, późny wieczór] 5. Tendencyjne...

Przydatność 70% Gimnazjum ateńskie

Nauka w gimnazjum ateńskim składała się z trzech etapów. W pierwszym etapie chłopcy uczyli się pięciu przedmiotów. Wykładało tam prawdopodobnie dwóch nauczycieli. Jeden nazywany był gramatystą i nauczał pisania, czytania, rachunków i literatury. Drugi był to kitarysta i uczył gimnazjalistów grać na lutni. Ten etap przypomina dzisiejsze nauczanie w klasach I - III. W...

Przydatność 70% Tolerancja - Gimnazjum

Tolerancja Nazwa Tolerancja pochodzi z Greki (tolerare ? Znosić, Wytrzymywać) Tolerancja jest cierpliwością i zrozumieniem dla odmienności. Tolerancja dotyczy poszanowania cudzych uczuć, poglądów nawet jeśli są zupełnie inne, a nawet sprzeczne z naszymi. Dzisiaj tolerancja dotyczy głównie koloru skóry oraz narodowości. Dobrym przykładem nietolerancji jest okres...

Przydatność 55% Węglowodory - sciaga dla gimnazjum

Związki organiczne – zw. C występujące w żywych organizmach Alotropowe odmiany pierwiastka to odmiany różniące się od siebie budową wew.: [Diament; stały półprzez. nie przewodzi ciepła półprzewodnik trudno topliwy niska odp.na wys. temp. twardy] [Grafit; stały stalowoszary dobrze przewodzi ciepło i prąd ele. trudno topliwy wysoka odp. na wys. temp. miękki...

Przydatność 80% Petycja do dyrektora gimnazjum.

Do Dyrektora Gimnazjum Jako wszyscy uczniowie Publicznego Gimnazjum, podpisani pod tą petycją, zwracamy się z serdeczną prośbą do Pana Dyrektora, o zniesienie obecnie istniejącego systemu oceniania uczniów, a wprowadzenie na jego miejsce ocen opisowych. Zmiana ta wpłynęłaby na obiektywne spojrzenie przez wszystkich nauczycieli uczących w naszym gimnazjum, na postęp w...

0 odpowiada - 0 ogląda - 1 rozwiązań

Dodaj zadanie

Zobacz więcej opcji