Zadanie jest zamknięte. Autor zadania wybrał już najlepsze rozwiązanie lub straciło ono ważność.
Najlepsze rozwiązanie
Rozwiązania
Podobne zadania
Opisz Prace Na Roli-Sredniowiecze Przedmiot: Historia / Szkoła podstawowa | 1 rozwiązanie | autor: NieLubieSieUczyc 18.4.2010 (12:11) |
Opisz Kościół w średniowieczu.. Przedmiot: Historia / Szkoła podstawowa | 1 rozwiązanie | autor: werks 18.4.2010 (21:54) |
Opisz styl romański i gotycki. Przedmiot: Historia / Szkoła podstawowa | 1 rozwiązanie | autor: andzia9a9 18.4.2010 (22:02) |
opisz budowę COP-u Przedmiot: Historia / Szkoła podstawowa | 1 rozwiązanie | autor: dosiak 25.4.2010 (14:14) |
Opisz wygląd i cechy charakteru sarmaty. Przedmiot: Historia / Szkoła podstawowa | 2 rozwiązania | autor: andzia9a9 25.4.2010 (20:51) |
Podobne materiały
Przydatność 50% Zmiany, jakie zachodziły między epokami literackimi. Opisz, na podstawie wybranych utworów, stosunek poetów do epoki wcześniejszej.
Literatura sama stawia sobie zadania i sama je realizuje. Zadania te zmieniają się w czasie i w ten sposób rodzą się epoki literackie. Zmienność zadań jest wynikiem zmiany stosunków społecznych i świadomości ludzi. Zmienność ta jest też wynikiem rozmaitych przemian i przewrotów umysłowych, kulturalnych i innych. Średniowieczna literatura za główny cel wyznaczała w sobie...
Przydatność 70% Epoki
ANTYK Starożytnością nazywamy dawne dzieje różnych kultur istniejących przed naszą erą: piramidy Egiptu, wiszące ogrody Babilonu i dzieje Izraelitów zapisane w świętej księdze naszego kręgu kulturowego, czyli Biblii. Antykiem natomiast określamy dzieje starożytnej Grecji i Rzymu. Z nich bezpośrednio wyrosła nasz kultura europejska, gdy po upadku Rzymu pojawiły się i...
Przydatność 75% Epoki
1. STAROŻYTNOŚĆ – XIII w.p.n.e. – V w. n.e. Homer: Iliada, Odyseja - epos Horacy: Wybudowałem sobie pomnik trwalszy niż ze spiżu - pieśń Sofokles: Antygona – tragedia 2. ŚREDNIOWIECZE – V w. – XV w. Pieśń o Rolandzie – pieśń o czynach Dzieje Tristana i Izoldy – romans Bogurodzica – I polska pieśń 3. RENESANS –XVI w. Jan Kochanowski: Czego...
Przydatność 50% Opracowanie Epoki
Ad1. Pojęcie renesansu wprowadził wybitny szesnastowieczny włoski malarz, pisarz i architekt, Giorgio Vasari. Chciał w ten sposób podkreślić odmienność nowej epoki od średniowiecza. Odrębność ta polegać miała przede wszystkim na odrodzeniu się antycznych idei, całego dorobku literackiego, filozoficznego i kulturowego tej epoki. Ad2. HUMANIZM-(łac....
Przydatność 60% Opracowanie epoki
WOJNA I OKUPACJA Wrzesień 1939 roku. zakończył krótki okres trwania niepodległej drugiej Rzeczypospolitej. Z trudem kształtowana rzeczywistość gospodarcza, polityczna i społeczna młodego państwa ponownie uległa zniszczeniu. Druga wojna światowa rozpoczęła się dla Polaków dwukrotnie: po raz pierwszy pierwszego września, gdy Niemcy hitlerowskie napadły na Polskę, a po...
0 odpowiada - 0 ogląda - 1 rozwiązań
0 0
kris1 29.11.2010 (20:56)
Elegantki nosiły suknie z drogich materiałów m.i :gazy, tiulu, muśliny, brokatu.
Strój mężczyzn składał się z obcisłych spodni, koszuli, kamizelki, fraka, lub długiego kaftana, białych pończoch i płytkich trzewików ze sprzączkami. Ważnym i codziennym elementem ubioru były peruki noszone zarówno przez kobiety jak i przez mężczyzn. Ubiór dzieci niewiele różnił się od stroju dorosłych.
Pod koniec XVII w.panie zaczęły nosić bardzo zwiewnie i proste sukienki, które były przepasywane w tali.
Całą ich ozdoba były falbanki. Mężczyźni również zrezygnowali z przesadnej elegancji.
Dodawanie komentarzy zablokowane - Zgłoś nadużycie