Treść zadania
Autor: Niesia13 Dodano: 24.11.2010 (17:52)
Wymień cechy dziadów jako dramatu romantycznego.
Zadanie jest zamknięte. Autor zadania wybrał już najlepsze rozwiązanie lub straciło ono ważność.
Najlepsze rozwiązanie
Rozwiązania
Podobne zadania
Jakie cechy pomogły Robinsonowi Cruzoe przetrwać na wyspie? Przedmiot: Język polski / Gimnazjum | 1 rozwiązanie | autor: Konto usunięte 24.3.2010 (16:37) |
balladyna jako królowa Przedmiot: Język polski / Gimnazjum | 1 rozwiązanie | autor: Misia00909 14.4.2010 (17:42) |
Jaki był Papkin- bohater "Zemsty". Przedstaw cechy w krótkim Przedmiot: Język polski / Gimnazjum | 1 rozwiązanie | autor: patrycja01 18.4.2010 (19:03) |
Jakie cechy posiadał Romeo z książki Williama Szekspira + przykłady ? Jak Przedmiot: Język polski / Gimnazjum | 1 rozwiązanie | autor: the_end_this_love 25.4.2010 (12:06) |
cechy charakteru Przedmiot: Język polski / Gimnazjum | 1 rozwiązanie | autor: cherry112 25.4.2010 (21:14) |
Podobne materiały
Przydatność 55% Cechy dramatu romantycznego.
-sunkretyzm gatunkowy -synkretyzm rodzajowy -liryka – wlk improw -epika –ustep -dramat –sceny -fragmentaryzm –celowa chaotyczna budowa dzieła -brak 3 jednosci -sceny zbiorowe i monologi -fantastyczne i realistyczne sceny -wielość tematów i problemów -różnorodnosc kategorii estetycznych -decorum –treść zgodna z formą –zaprzeczenie -brak konfliktu...
Przydatność 55% Cechy III części "Dziadów" jako dramatu romantycznego.
1. Brak akcji w tradycyjnym pojęciu 2. Luźna budowa dramatu złożonego z odrębnych scen, połączonych tylko wspólną ideą. 3. Połączenie dramatu z liryką i epiką (liryczno - epicki charakter ma Wstęp, epicki charakter mają opowiadania Kaprala Sobolewskiego i Adolfa, liryki - Wielka Improwizacja) 4. Obecność elementów muzycznych jako wpływ opery (pieśni więźniów...
Przydatność 55% "Dziady" część III – geneza i streszczenie utworu. Cechy dramatu romantycznego
Na powstanie III części "Dziadów" Adama Mickiewicza miało wpływ kilka czynników. Przede wszystkim poeta zaczerpnął z doświadczeń, jakie zdobył w czasie swej działalności najpierw w kręgach Filomatów, a później w założonym przez nich tajnym stowarzyszeniu Filaretów. Powodowała nim również chęć podsumowania wyników powstania listopadowego oraz próba usprawiedliwienia...
Przydatność 75% Cechy dramatu.
- jest przeznaczony do realizacji teatralnej (podział na role) - podział na tekst główny (wypowiedzi bohaterów) i tekst poboczny-didaskalia (wskazówki dla realizatorów przedstawienia) - podział na akty i sceny - o świecie przedstawionym dowiadujemy się z działań i wypowiedzi bohaterów
Przydatność 90% Cechy bohatera romantycznego
- buntownik przeciw zastanym normom, skostniałemu światu - odkrywca, ciekawy świata - nieszczęśliwie zakochany - podróżnik, wrażliwy na piękno natury, poszukujący samego siebie - tajemniczy, skryty, izolujący się od otoczenia, wyniosły często ironiczny - religijny, często buntujący się, bluźnierczy wobec Boga - patriota, buntownik o wolność - metamorfoza, przemiana...
0 odpowiada - 0 ogląda - 1 rozwiązań
0 0
paulina1234 24.11.2010 (18:01)
"Dziady" jako dramat romantyczny:
Brak jedności czasu, miejsca i akcji (akcja niejednolita, wielowątkowa, w dowolnym czasie, w wielu miejscach).
Luźna kompozycja (odrębne sceny, z których każda ukazuje jakiś nowy aspekt rzeczywistości).
Występowanie samodzielnych epizodów luźnoa z akcją powiązanych (monolog liryczny IV cz. zastępujący akcję, która tu prawie nie istnieje).
Występowanie zbiorowości na scenie (kaplica cmentarna, scena więzienna).
Łączenie świata realnego ze światem pozaziemskim (sceny realistyczne i fantastyczne, wizyjne).
Bohater romantyczny (na tle bohatera zbiorowego - narodu; poeta: samotny, tajemniczy, wrażliwy, wybitny indywidualista, skłócony ze światem, niezrozumiały przez otoczenie, nieszczęśliwie zakochany, przemieniony w bojownika o dobro ogółu, kochającego ojczyznę i samotnie walczącego o szczęście narodu).
Synkretyzm rodzajowy - połączenie rodzajów literackich (liryki, epiki, dramatu).
Dominowanie pierwiastka lirycznego (monolog Gustawa, pieśni uwięzionych studentów wileńskich, Wielka Improwizacja).
Szekspiryzm - zmienność języka, nastrojowości i stylu w utworze (scena więzienna, widzenie Ewy, salon warszawski).
Łączenie elementów podniosłych ze scenami nasyconymi komizmem, satyrą, drwiną, groteską (patos W.I., groteskowe rozmowy diabłów).
1. Brak akcji w tradycyjnym pojęciu
2. Luźna budowa dramatu złożonego z odrębnych scen, połączonych tylko wspólną ideą.
3. Połączenie dramatu z liryką i epiką (liryczno - epicki charakter ma Wstęp, epicki charakter mają opowiadania Kaprala Sobolewskiego i Adolfa, liryki - Wielka Improwizacja)
4. Obecność elementów muzycznych jako wpływ opery (pieśni więźniów w sc. I, muzyka balu u senatora)
5. Połączenie rzeczywistości z fantastyką
6. Zerwanie z zasadą trzech klasycznych jedności
7. Oprócz bohaterów jednostkowych występuje bohater zbiorowy - naród.
Dodawanie komentarzy zablokowane - Zgłoś nadużycie