Treść zadania

becciax3

1. Przedstaw słowa za pomocąśrodków poetyckich :
a) radość - jak określić w przenośni
b) gniew - jak okreslić porównanie i wyraz dzwiękonaśladowczy
c)pisanie wiersza- neologizm i epitet
d) komponowanie piosenki - porównanie i przenośnia


2. Opisz za pomocą dowolnych środków poetyckich
a) smak ulubionych słodyczy
b) zapach lasu po deszczu
c) wygląd potrawy, której najbardziej nie lubisz.?

Zadanie jest zamknięte. Autor zadania wybrał już najlepsze rozwiązanie lub straciło ono ważność.

Najlepsze rozwiązanie

  • avatar

    1 0

    a) radość - jak określić w przenośni
    słońce w sercu rozkwitło

    b) gniew - jak okreslić porównanie i wyraz dzwiękonaśladowczy
    grr grożnie grzmiało jak pomruk burzy

    c)pisanie wiersza- neologizm i epitet
    natchnione wierszorowanie

    d) komponowanie piosenki - porównanie i przenośnia
    piosenka jak wiatr wypływa z dźwiękowych kniei

    a) smak ulubionych słodyczy
    mielone ulubione z marchewką i pikantną polewką
    smakują ciepła przestrzenią
    soczystą pieczenią

    b) zapach lasu po deszczu
    po deszczu igliwiem pachniało
    zapachu soczewicy niemało
    woń paproci i runa leśnego
    nie ma zapachu bardziej miłego



    c) wygląd potrawy, której najbardziej nie lubisz
    jak dżdżownice wyglądają
    flaczki
    które niedobry smak mają

Rozwiązania

  • werkolak

    a) nagle uczucie szargnelo nim niczym ogien a na twarzy pojawil sie usmiech; radosny niczym rusałka
    b) zadrżał a na jego twarzy wyryly sie zlowrogie rysy niczym gniewnego Posejdona; gniewny jak pszczoła
    c) wierszpiśmiennictwo
    d) komponował niczym Mozard w niemym natchnieniu niczym opętany stawiał nuty na pięciolinni

    a) słodkie niczym miód i lekkie jak piórko
    B) świeży niczym stokrotka i nidący się w powietrzu nutą igliwia i żywicy
    c) papkowata maź w liściu kapusty niczym zgniły papier (nie mam pomyslu ale o golabek)

  • userphoto

    a)radość jak boża rzeka(religijne) lub moja radość jak światło we mgle
    Jupi ! - wyraz dźwiękonaśladowczy
    b)zły jak wilk - porównanie
    arrrr !! - wyraz dźwiękonaśladowczy
    c)szybkie pisane epitet
    neologizm - szybkopisarstwo
    d)Piszę piosenkę nudną jak flaki z olejem ^^
    komponowanie piosenki jak tworzenie piękna(chyba nie wiem)
    2.a)smaczne, słodkie,
    b)świeży, przyjemny, odprężający
    c)obleśne, zniechęcające do spożycia, cuchnące itp.ALBO JESZCZE JEDNA WERSJA
    2a)smak czekolady to jak niebo w gebie
    b)zapach lasu po deszczu jest jak soczyste kawalki arbuza
    c)spagetti wyglada jak przynety na ryby

  • userphoto

    radość - na duszy jest mi bardzo przyjemnie i gorąco

    gniew - jestem okrutny jak lew łaaaa!

    pisanie wiersza - mądre pisanie pisowinczi

    komponowanie piosenki - napisałeś piosenkę jak ogień żwawą

    smak słodyczy - słodkie i ciągnące się

    zapach lasu - pachnie mocą żywicy i świeżością drzew

    szpinak - wygląda jak wymiociny mojego brata , który ma 4lata

  • rafi666

    a) radość - jak określić w przenośni
    słońce w sercu rozkwitło

    b) gniew - jak okreslić porównanie i wyraz dzwiękonaśladowczy
    grr grożnie grzmiało jak pomruk burzy

    c)pisanie wiersza- neologizm i epitet
    natchnione wierszorowanie

    d) komponowanie piosenki - porównanie i przenośnia
    piosenka jak wiatr wypływa z dźwiękowych kniei

    a) smak ulubionych słodyczy
    mielone ulubione z marchewką i pikantną polewką
    smakują ciepła przestrzenią
    soczystą pieczenią

    b) zapach lasu po deszczu
    po deszczu igliwiem pachniało
    zapachu soczewicy niemało
    woń paproci i runa leśnego
    nie ma zapachu bardziej miłego



    c) wygląd potrawy, której najbardziej nie lubisz
    jak dżdżownice wyglądają
    flaczki
    które niedobry smak mają

Podobne materiały

Przydatność 50% Sowa puchacz

Puchacz Bubo bubo Systematyka Królestwo: Zwierząt Typ: Strunowce Klasa: Ptaki Rząd: Sowy Rodzina: Puszczykowate Rodzaj: Bubo Gatunek: Bubo Nazwa systematyczna Puchacz Bubo bubo L. Morfologia gatunku Puchacz jest pięknie ubarwionym ptakiem: na jasnobrązowych piórach ma ciemniejsze plamki i bardzo delikatne, poprzeczne...

Przydatność 60% Opis środków poetyckich

1. Anafora – celowe powtórzenie wyrazu na początku strofy lub wersu; podkreślenie znaczenia powtarzanego słowa 2. Epifora - powtórzenie tego samego słowa lub zwrotu na końcu następujących po sobie wersów, strof, zdań 3. Paralelizm składniowy – powtórzenie tego samego zdania na końcu strofy lub utworu; podkreśla znaczenie powtarzanego słowa 4. Apostrofa – bezpośredni,...

Przydatność 65% Sowa Uszata- biologia,ekologia i ochrona

WSTĘP „Kiedy po pogodnym dniu słońce chowa się pod horyzontem rzucając na niebo ostatnie różowe blaski, zbliża się chwila ciszy wieczornej. Ptaki zmęczone śpiewem i całodzienną krzątaniną skryły dziobki w nastroszone piórka i zasnęły, kwiaty zamknęły kielichy, a barwne motyle ze złożonymi skrzydełkami siedzą nieruchomo w zakamarkach kory lub zwisają z...

Przydatność 65% Hołd złożony wybitnym postaciom w poetyckich obrazach C. K. Norwida.

Norwid to jeden z najoryginalniejszych i najwszechstronniejszych pisarzy i myślicieli polskich u schyłku romantyzmu. Jeśli reprezentantem tzw. pokolenia romantyków, którego młodość przypadła na okres po klęsce powstania listopadowego. Wynikiem tego było to, że poezja jego była bardzo odmienna w stosunku do utworów tej epoki. W kilku swoich utworach C.K. Norwid oddawał hołd...

Przydatność 75% Analiza porównawcza poetyckich manifestów pokoleniowych romantyków i pozytywistów

1. Wstęp Autorem „Ody do młodości” jest młody 22 - letni poeta Adam Mickiewicz, który dopiero, co skończył studia. Mickiewicz należał do tajnego Towarzystwa Filomatów i Filaretów i właśnie dla nich napisał „Odę do młodości”, która stała się manifestem pokolenia romantyków. Adam Asnyk napisał „Do młodych”, gdyż mimo chęci poznania założeń pozytywizmu,...

0 odpowiada - 0 ogląda - 5 rozwiązań

Dodaj zadanie

Zobacz więcej opcji