Treść zadania

malinkaaaaaaaa

zad.5
W sklepie sportowym obniżono ceny wszystkich towarów o taki sam procent. Jaka jest cena leżaka po obniżce.?
namiot kosztowal 300 zł ale przeceniono go o 264 zł. a lezak kosztowal 125 zł. o ile przeceniono lezak.

Zadanie jest zamknięte. Autor zadania wybrał już najlepsze rozwiązanie lub straciło ono ważność.

Najlepsze rozwiązanie

  • 0 0

    300 podziel przez 45
    ten wynik ktury ci wyjdzie z dzielenia dodaj z 264
    ten wynik z dodawania odejmi 125

Rozwiązania

  • agusia00022

    300 = 100%
    264 = x%
    26400/300=88%
    125 = 100%
    y = 88%
    125*88/100=110zł

  • userphoto

    100% - 300zł
    x% - 36zł
    x = 100*36/300 = 36/3
    x = 12%

    125zł-100%
    xzł-12%
    x = 125*12%/100
    x = 15 zł

    125-15 = 110 zł - tyle kosztuje leżak

  • issue

    300-100%
    264-x%
    x=88

    125*88/100=110zł

  • marli12345

    100% - 300zł
    x% - 36zł
    x = 100*36/300 = 36/3
    x = 12%

    125zł-100%
    xzł-12%
    x = 125*12%/100
    x = 15 zł

    125-15 = 110 zł - tyle kosztuje leżak

  • userphoto

    300-264/300= 36/300=3/25 * 100%=12%

    125/1 * 12/100= 125/1 * 3/25= 15

    125-15=110zł

Podobne materiały

Przydatność 75% Ceny

CENA Pomimo zwiększonej roli czynników pozacenowych w nowoczesnych procesach marketingowych, cena pozostaje krytycznym czynnikiem na szczególnie trudnych rynkach charakteryzujących się zwłaszcza konkurencją monopolistyczną lub oligopolistyczną. Cena jest jedynym elementem marketing mix tworzącym przychody. Pozostałe elementy (produkt, dystrybucja i promocja) tworzą tylko koszty....

Przydatność 80% Ceny monopolistyczne

CENY MONOPOLISTYCZNE Monopolista dążąc do maksymalizacji zysku może podnosić cenę lub wielkość produkcji tak, aby różnica między przychodem całkowitym ze sprzedaży i kosztem całkowitym była największa. W wielu interpretacjach ekonomicznych przyjmuje się, że monopol może decydować zarówno o wielkości produkcji, jak i o cenie. Faktycznie jednak swoboda wyboru monopolu...

Przydatność 60% Strategia ceny

CENA ? jest wartością towaru lub usługi wyrażona w pieniądzu. Istotą strategii cenowej jest wynegowanie poziomu ceny w wysokości satysfakcjonującej kupującego i sprzedającego. Najczęściej stosowane strategie cenowe: ? strategia ceny wysokiej: ? strategia ceny niskiej. Strategia ceny wysokiej występuje gdy: ? na rynku występuje monopol; ? gdy towar lub usługa jest...

Przydatność 75% Cena - ustalenie ceny

Kluczową kwestią przy ustalaniu ceny jest odpowiedź na pytanie, dlaczego klient kupuje u Ciebie i czy rzeczywiście oferujesz mu dobry produkt, połączony z solidną obsługą i wyczerpującą informacją. Należy podkreślić, że cena jest tylko jednym z czynników decydujących o wyborze tej a nie innej oferty. Właściwie ustalona cena wcale nie oznacza \"niska\". Częściej drobni...

Przydatność 50% Dialog w sklepie odzieżowym

- Entschuldigen Sie, ich suche gute T-Shirt. - Welche Farbe? - Blau. - Was grosses? - XL - Das hier. - Ja, das nehme ich. Was kostet es? - 5 euro. - Bitte. - Danke schon. - Auf wiedersehen. - Auf wiedersehen.

0 odpowiada - 0 ogląda - 6 rozwiązań

Dodaj zadanie

Zobacz więcej opcji