Treść zadania

malina1

prosze pomozcie jak najszybciej:)

Praca kontrolna z matematyki. semestr V LO/TG 2010/2011

Zadanie 1. (1 pkt)
Z talii 52 kart losujemy jedną. Prawdopodobieństwo tego, że wylosujemy kartę trefl lub asa lub damę,
jest równe:

A. B. C. D.

Zadanie 2. (1 pkt)
Prawdopodobieństwo, że przy rzucie czterema monetami otrzymamy co najmniej dwa orły, jest
równe:
A. B. C. D. .

Zadanie 3. (1 pkt)
Rzucamy dwukrotnie sześcienną kostką do gry. Prawdopodobieństwo zdarzenia, że na każdej kostce
wypadnie co najmniej 5 oczek, jest równe:
A. B. C. D.

Zadanie 4. (1 pkt)
O zdarzeniach losowych A i B zawartych w Ω wiadomo, że B c A, P(A) = 0,7 i P(B) = 0,3. Wtedy

A. P(A B) = 1 B. P(A B) = 0,7 C. P(A B) = 0,4 D. P(A B) = 0,3

Zadanie 5. (3 pkt)
Oblicz wariancję i odchylenie standardowe podanego zestawu danych 1,2,4,1,5,2.


Zadanie 6. (2 pkt)
Z urny, w której jest 5 kul czerwonych i 7 czarnych wyjęto dwa razy po jednej kuli bez zwracania.
Oblicz prawdopodobieństwo, że wyjęto kule w różnych kolorach.


Zadanie 7. (4 pkt)
W klasie jest 16 dziewcząt i 14 chłopców. Dwie losowo wybrane osoby będą reprezentowały klasę jako kibice rozgrywek szkolnych w siatkówce. Oblicz prawdopodobieństwo zdarzenia, że kibicami będą 2 chłopcy.

Zadanie 8. (4 pkt)
Uczniowie pewnej klasy uzyskali następujące oceny ze sprawdzianu z matematy-ki:1,1,1,2,3,3,3,3,3,3,3,3,3,4,4,4,4,4,4,4,4,5,5,5,56,6,6,6,6
a) uzupełnij tabelę

Ocena 1 2 3 4 5 6
Liczba uczniów
b) oblicz średnią oraz medianę uzyskanych ocen
c) ilu uczniów uzyskało ocenę niższą od średniej i jaki stanowią procent całej klasy?
d) Wyniki sprawdzianu zilustruj za pomocą diagramu słupkowego.

Zadanie jest zamknięte. Autor zadania wybrał już najlepsze rozwiązanie lub straciło ono ważność.

Najlepsze rozwiązanie

  • avatar

    0 0

    zad. 1
    Mamy 13 trefli i 3 asy innych kolorów, i 3 damy innych kolorów. Razem 19 zdarzeń sprzyjających.
    P(A)=\frac{19}{52}


    zad. 2
    Wynikiem rzutu są ciągi (o,o,o,o,), (o,o,o,r), (o,o,r,o),...
    \overline{\overline{\Omega}}= 2^{4}=16
    A – wyrzucenie co najmniej 2 orł.
    A’ – wyrzucenie mniej niż 2 orł.
    A'= \{ (r,r,r,r), (r,r,r,o), (r,r,o,r), (r,o,r,r), (o,r,r,r) \}

    P(A')=\frac{5}{16}

    P(A)=1-P(A')=1-\frac{5}{16}=\frac{11}{16}


    zad. 3.
    Wyniki rzutu: (1,1), (1,2), (1,3)...
    \overline{\overline{\Omega}}=6^{2}=36

    A=\{(5,5), (5,6), (6,5), (6,6)\}

    P(A)=\frac{4}{36}=\frac{1}{9}


    zad. 6

    \overline{\overline{\Omega}}={12\choose 2}=\frac{12!}{2!\cdot10!} =\frac{11\cdot 12}{2}=66

    \overline{\overline{A}}={5\choose 1}\cdot {7\choose 1}=5\cdot 7=35

    P(A)=\frac{35}{66}


    zad. 7

    \overline{\overline{\Omega}}={30\choose 2}=\frac{30!}{2!\cdot28!} =\frac{29\cdot 30}{2}=29\cdot 15=435

    \overline{\overline{A}}={14\choose 2}=\frac{14!}{2!\cdot12!} =\frac{13\cdot 14}{2}=13\cdot 7=91

    P(A)=\frac{91}{435}

Rozwiązania

Podobne zadania

CyborgR Prosze o pomoc, krotkie zadanie. Przedmiot: Matematyka / Liceum 2 rozwiązania autor: CyborgR 17.4.2010 (18:13)
basia0985 pomóżcie prosze:( Przedmiot: Matematyka / Liceum 1 rozwiązanie autor: basia0985 20.4.2010 (16:11)
basia0985 pomóżcie prosze:( Przedmiot: Matematyka / Liceum 1 rozwiązanie autor: basia0985 20.4.2010 (16:15)
basia0985 pomóżcie prosze:( Przedmiot: Matematyka / Liceum 1 rozwiązanie autor: basia0985 20.4.2010 (16:41)
malutkaaaa90 pomozcie!!! Przedmiot: Matematyka / Liceum 2 rozwiązania autor: malutkaaaa90 28.4.2010 (10:13)

Podobne materiały

Przydatność 50% Egzaminy kompetencji z matematyki

Matematyka Zestaw egzaminacyjny I Życzę powodzenia! -------------------------------------------------------------------------------- 1. Oblicz 132% różnicy liczb: 115,4 i -84,6. a) 15 b) 1297 c) 264 d) -3 2. Doprowadź wyrażenie (a-5)2 - (2a+3)(a-3) do najprostszej postaci. a) a2-7a-34 b) -a2-7a+34 c) a2-8a-34 d) a2-7a 3. Oblicz wartość wyrażenia a) b) c) d)...

Przydatność 55% Różne tematy z Matematyki

Patrz załączniki: - Trójkąt równoboczny i inne - Wektory - Granice funkcji - Wzory Wiete

Przydatność 55% Historia matematyki -Wiek XIX

HISTORIA MATEMATYKI - WIEK XIX Charakterystyka epoki: • Rewolucja francuska i okres napoleoński stworzyły korzystne warunki dla rewolucji przemysłowej w Europie, co wzmogło uprawianie nauk fizycznych, a tym samym prawie idealne warunki dla rozwoju matematyki. • Zaistniała konieczność zreformowania i odmłodzenia szkół i uniwersytetów. • Źródłem rozwoju...

Przydatność 80% Praca kontrolna z Gospodarki i gospodarowania

Temat: Rola informacji w działalności marketingowej firmy. Mgr Urszula Lipińska Komunikacja marketingowa stanowi istotny, integralny instrument strategii marketingowej i praktycznej realizacji celów rynkowych przedsiębiorstwa. Nawiązując do znanego stanowiska J. Daweya, można wręcz...

Przydatność 70% Praca kontrolna na Technologie Informacyjną- prezentacja multimedialna.

Microsoft PowerPoint. Prezentacja multimedialna.

0 odpowiada - 0 ogląda - 1 rozwiązań

Dodaj zadanie

Zobacz więcej opcji