Treść zadania
Autor: Miki135790 Dodano: 16.11.2010 (12:33)
Oblicz sumy liczb :
PS. Takie coś --- to znaczy ze jest to ułamek.
a)3---4 + 3---4 + 3---4 +3---4 + 5---6 + 5---6 + 5---6 =
b)1 1---3 + 1 1---3 + 1 1---3 + 5 2---5 + 5 2---5 + 5 2---5 +5 2---5 =
c) 2---9 + 2---9 + 2---9 + 3 1---6 + 4 5---18 =
d) 1 1---4 + 1 1---4 + 1 1---4 + 1 1---4 + 5 3---16 + 4 5---8 =
e) 6 9---10 + 3---5 + 3---5 + 3---5 + 3---5 + 8 3---16 + 4 5---8=
Zadanie jest zamknięte. Autor zadania wybrał już najlepsze rozwiązanie lub straciło ono ważność.
Najlepsze rozwiązanie
Rozwiązania
-
agusia00022 16.11.2010 (13:44)
a = 12/4+ 15/6= 6/2+ 5/2= 11/2= 5 i 1/2
b = 4 + 20 i 8/5= 25 i 3/5
c = 8/9+ 3 i 1/6 + 4 i 5/18=16 /18+3/18+5/18=24/18=1 i 1/3
d = 5+ 5 i 3/16 + 4 i 10/16 = 14 i 13/16
e = 6 i 9/10 + 24/10+ 8 i 3/16 + 4 i 10/16= 21+ 48/160+ 130/160= 21+ 178/160= 22 i 9/80Dodawanie komentarzy zablokowane - Zgłoś nadużycie
-
beata16131 16.11.2010 (14:03)
3/4 + 3/4 + 3/4 +3/4 + 5/6 + 5/6 + 5/6 =12/4+25/6=3+25/6=7 i 1/6
1 1/3 + 1 1/3 + 1 1/3 + 5 2/5 + 5 2/5 + 5 2/5 +5 2/5 = 33/3+208/5=11=41 i 2/5=52 i 2/5
2---9 + 2---9 + 2---9 + 3 1---6 + 4 5---18 =6/9+31/6+45/18=12/18+93/18+45/18=250/18=13 i 16/18=13 i 8/9
1 1---4 + 1 1---4 + 1 1---4 + 1 1---4 + 5 3---16 + 4 5---8 =44/4+53/16+45/8=11 +53/16+90/16==11 i 143/16=19 i 15/16
6 9---10 + 3---5 + 3---5 + 3---5 + 3---5 + 8 3---16 + 4 5---8= 69/10+12/5+83/16+45/8=69/10+24/10+83/16+90/16=93/10+173/16=1488/160+1730/160=3218/16=201 i 2/16=201 i 1/8Dodawanie komentarzy zablokowane - Zgłoś nadużycie
-
kluczyk13 16.11.2010 (15:01)
6 i 9/10 + 3/5 + 3/5 +3/5 + 3/5 +8 i 3/16 +4 i 5/8 =
=6 i 9/10 + 12/5 + 8 i 3/16 + 4 i 5/8= (sprowadzam ułamki do wspólnego mianownika ->80)
= 6 i 72/80 + 192/80 + 8 i 15/80 + 4 i 50/80 =
=18 i 329/80 =
=22 i 9/80Dodawanie komentarzy zablokowane - Zgłoś nadużycie
Podobne zadania
Oblicz bok kwadratu którego obwód jest równy obwodowi prostokąta o Przedmiot: Matematyka / Szkoła podstawowa | 2 rozwiązania | autor: Konto usunięte 29.3.2010 (18:52) |
wymyśl zagadkę której rozwiązaniem jest:a) 425 b) 306 Przedmiot: Matematyka / Szkoła podstawowa | 4 rozwiązania | autor: beata3740 30.3.2010 (16:55) |
(0,75+4 2/3 ):1,3= 4,375 - 2 1/8= Trzeba obliczyc razem między nimi jest Przedmiot: Matematyka / Szkoła podstawowa | 2 rozwiązania | autor: Konto usunięte 8.4.2010 (14:54) |
mama, tata i syn mają razem 93 lata. Syn jest 3 razy młodszy od mamy, a mama Przedmiot: Matematyka / Szkoła podstawowa | 4 rozwiązania | autor: marita31997 8.4.2010 (15:09) |
zapisz działania,których wynikiem jest podana liczba. 23 i taki 6 ale Przedmiot: Matematyka / Szkoła podstawowa | 2 rozwiązania | autor: daria332 8.4.2010 (21:33) |
Podobne materiały
Przydatność 50% Napisz funkcję w C++, która pobiera dwa argumenty typu całkowitego a,b, takie, że a < b, oraz zawraca wartość sumy wszystkich liczb całkowitych z przedziału obustronnie domkniętego <a, b>
Potrzebna nam jest funkcja pobierająca dwa argumenty typu int i zwracająca wynik typu całkowitoliczbowego - może to być int ale zważywszy na to, że wynik może być duży lepiej skorzystać z typu long int. Prototyp funkcji wygląda tak: long int sumuj(int a, int b); Teraz zabieramy się za utworzenie ciała funkcji. Najpierw musimy sprawdzić czy przekazane argumenty są...
Przydatność 65% Oblicze Ojczyzny
(praca z 1 klasy gima) słowa w wierszu "*** (oblicze ojczyzny)" Tadeusza Różewicza "na początku ojczyzna jest blisko, na wyciągnięcie ręki" oznaczają, że gdy jesteśmy jeszcze mali ojczyzna to rodzice, koledzy i koleżanki, to nasz dom, nasze podwórko. ważniejsze jest wtedy dla nas to, że koleżance zaginął kot, a nie że wielu ludzi nie ma pracy i nie ma za co wyżywić...
Przydatność 60% Dzieje Liczb
Liczba, jest podstawowym pojęciem matematyki, które powstało w świadomości człowieka na wiele tysięcy lat przed naszą erą, a następnie kształtowało się i rozwijało wraz z rozwojem cywilizacji i kultury. Z chwilą, gdy rozróżnienie między „jeden” i „wiele”- charakterystyczne dla ludów pierwotnych- przestało wystarczać, wprowadzone zostały liczby: 1,2,3,4,...,a więc...
Przydatność 75% Symbolika liczb
Liczbę 1 uważano dawno, dawno temu za liczbę najdoskonalszą. Jest to pierwsza liczba nieparzysta. Wszystkie inne liczby pochodzą od jedynki, np.2, to 1 + 1. Jeden - ile to jest: dużo czy mało? Zastanów się! Wszyscy chcą być pierwsi: w nauce, w sporcie, w zabawie, ale nikt nie chce dostać jedynki z klasówki! Liczba 2 jest pierwszą liczbą parzystą. Uważana była przed wiekami...
Przydatność 50% Terencjusz powiedział takie słowa "Fortes fortuna adjuvant" to znaczy "śmiałym szczęście sprzyja". Czy zgadzasz się z tym stwierdzeniem?
Jak powiedział Terencjusz: „ Śmiałym szczęście sprzyja”. Uważam, że mogłabym poprzeć zdanie tego pisarza ponieważ wielu ludzi w dzisiejszych czasach musie mieć „ to coś” co pozwala im przetrwać i odnosić sukcesy. Taką osobą, która miała bardzo ciężkie życie jest Ania „ Z Zielonego Wzgórza”. Jako mała dziewczynka straciła rodziców, została przygarnięta...
0 odpowiada - 0 ogląda - 4 rozwiązań
1 0
sonar 16.11.2010 (14:10)
a)
3/4 + 3/4 + 3/4 + 3/4 + 5/6 + 5/6 + 5/6 = (sprowadzam ułamki do wspólnego mianownika -> 12)
=9/12 + 9/12 + 9/12 + 9 /12 + 10/12 + 10/12 + 10 /12=
= 36/12 + 30/12 =
=66/12 =
= 5 i 6/12 =
= 5 i 1/2
lub krócej
3/4 + 3/4 + 3/4 + 3/4 + 5/6 + 5/6 + 5/6 =
= 12/4 + 15/6=
=3 + 2 i 3/6 =
=5 i 3/6 =
=5 i 1/2
b)
1 i 1/3 + 1 i 1/3 + 1 i 1/3 + 5 i 2/5 + 5 i 2/5 + 5 i 2/5 + 5 i 2/5 = (sprowadzam ułamki do wspólnego mianownika -> 15)
= 1 i 5/15 + 1 i 5/15 + 1 i 5/15 + 5 i 6/15 + 5 i 6/15 + 5 i 6/15 + 5 i 6/15 =
= 3 i 15/15 + 20 i 24/15 =
=4 + 21 i 9/15 =
=25 i 9/15 =
= 25 i 3/5
lub krócej
1 i 1/3 + 1 i 1/3 + 1 i 1/3 + 5 i 2/5 + 5 i 2/5 + 5 i 2/5 + 5 i 2/5 =
=3 i 3/3 + 20 i 8/5 =
=4 + 21 i 3/5=
=25 i 3/5
c)
2/9 + 2/9 + 2/9 +3 i 1/6 + 4 i 5/18 = (sprowadzam ułamki do wspólnego mianownika -> 18)
=4/18 + 4/18 + 4/18 + 3 i 3/18 + 4 i 5/18 =
=12/18 + 7 i 8/18 =
= 7 i 20/18 =
=8 i 2/18 =
= 8 i 1/9
lub krócej
2/9 + 2/9 + 2/9 +3 i 1/6 + 4 i 5/18 =
=6/9 + 3 i 1/6 + 4 i 5/18 = (sprowadzam ułamki do wspólnego mianownika -> 18)
=12/18 + 3 i 3/18 + 4 i 5/18 =
=7 i 20/18=
=8 i 2/18 =
=8 i 1/9
e)
6 i 9/10 + 3/5 + 3/5 +3/5 + 3/5 +8 i 3/16 +4 i 5/8 = (sprowadzam ułamki do wspólnego mianownika ->80)
= 6 i 72/80 + 48/80 + 48/80 + 48/80 + 48/80 + 8 i 15/80 + 4 i 50/80 =
= 6 i 72/80 + 192/80 + 8 i 15/80 + 4 i 50/80 =
= 6 i 264/80 + 12 i 65/80 =
=9 i 24/80 + 12 i 65/80 =
=21 i 89/80=
=22 i 9/80
lub krócej
6 i 9/10 + 3/5 + 3/5 +3/5 + 3/5 +8 i 3/16 +4 i 5/8 =
=6 i 9/10 + 12/5 + 8 i 3/16 + 4 i 5/8= (sprowadzam ułamki do wspólnego mianownika ->80)
= 6 i 72/80 + 192/80 + 8 i 15/80 + 4 i 50/80 =
=18 i 329/80 =
=22 i 9/80
Dodawanie komentarzy zablokowane - Zgłoś nadużycie