Treść zadania

Werandka1997

6% z 30 ...?
jak to obliczyć czy dobrze to obliczyłam ?
6% ------ 30
100% - x
6%*x = 30 * 100 %
6x = 3000
x = 3000 : 6
x=500 ??
czy dobrze lub inny sposób :
6% * 30
pod kreską 100 %
i tak jakoś....niewiem.jak źle to prosze napisać poprawnie i mi wytłumacvzyć.

Zgłoś nadużycie

Komentarze do zadania

  • sluchaj bo tak :
    trzydziesci mnozysz przez 0.06 , poniewaz 0,01 to jest jedna setna procenta, a jak ty chcesz policzyc 6 procent to robisz tak jak ci napisalam;]
    czyli:
    30 * 0,06 = 1,8

  • nie rozumiem tego ;/

  • nie dam ci naj !

  • prosze o naj !

Zadanie jest zamknięte. Autor zadania wybrał już najlepsze rozwiązanie lub straciło ono ważność.

Najlepsze rozwiązanie

Rozwiązania

  • userphoto

    6 % z 30

    (30 to jest liczba, którą znasz i ona jest całością i to z niej masz obliczyć 6 % i prawidłowe równanie to takie jak poniżej, później mnozysz na krzyż)

    100% - 30
    6% - x

    100x = 30 * 6
    100x = 180
    x = 1,8

    6% z 30 to 1,8.

  • beata16131

    6%--x
    100%--30
    x=6 razy 30 przez 100=1,8

    ja to tak licze

  • KAMII

    6%z30=6/100*30=180/100=1i8/100=1i2/25
    procenty zamieniasz na ułamek 100%-1 cała, w tym przypadku 6%to 6/100, w mianowniku zawsze 100 a w liczniku tyle ile % masz obliczyć
    źle obliczyłaś

  • Juhas1995

    6 /100 * 30 = 0,06 * 30 = 1,8

  • userphoto

    6% z 30
    30:100=0,3 (a to jest 1%) /*6
    6%- 1,8

  • userphoto

    6\%\ z\ 30\ to\ inaczej\ \ 6\% \cdot30=\frac{6}{100}\cdot30=\frac{180}{100}=1\frac{80}{100}=1,8

    Pzdr

Podobne zadania

leneczka mam takie zadanie mam wybrać bank , znalezc informacje na temat lokaty i obliczy Przedmiot: Matematyka / Gimnazjum 1 rozwiązanie autor: leneczka 13.5.2010 (15:25)
karoll możecie mi pomóc? sprawdziłabym czy dobrze zrobiłam Przedmiot: Matematyka / Gimnazjum 4 rozwiązania autor: karoll 24.5.2010 (12:44)
karoll moglibyście pomóc,bo nie wiem czy dobrze zrobiłam Przedmiot: Matematyka / Gimnazjum 1 rozwiązanie autor: karoll 24.5.2010 (14:22)
edzia3 dobrze obliczyłam?? Przedmiot: Matematyka / Gimnazjum 1 rozwiązanie autor: edzia3 28.5.2010 (22:01)
monika-350 Objętość Graniastosłópa . Obliczy ktoś ? Przedmiot: Matematyka / Gimnazjum 3 rozwiązania autor: monika-350 1.6.2010 (18:02)

Podobne materiały

Przydatność 50% Jak żyć?

JAK ŻYĆ? Życie jest wędrówką przez powodzenia i niepowodzenia, radości i smutki. Jakie będzie to zależy w znacznej mierze od nas samych. Każdy ma własne życie, każdy przeżywa je inaczej, każda decyzja i każde słowo tworzy historię naszego życia. Można żyć spokojnie, monotonnie, rozsądnie i sprawiedliwie, ale też ekstremalnie, całkowicie korzystając z...

Przydatność 85% Jak żyć?

Życie składa się z wielu sytuacji które są przyjemne a zarówno nie zbyt korzystne dla naszego dobrego samopoczucia,do każdej z danych sytuacji trzeba być przygotowanym.Na pytanie "jak żyć?" można odpowiedzieć w przeróżny sposób,ja jednak korzystam z wszystkich zasobów przyjemności i gdy tylko jest taka okazja dobrze bawię się z znajomymi lub oglądam...

Przydatność 80% Jak Piszemy i Jak Mówimy

Do każdego z przykładów podam po przynajmniej jednym słowie .. (łatwiej zapamiętać na przykładzie ;)) a [a] - np. arm - biedny [e] - np. Br - niedźwiedź au [ał] - np. Baum - drzewo u [oj] - np. Bume - drzewa b [b] - np. bunt - kolorowy c - samodzielnie nie istnieje za wyjątkiem Computer, Cola ck [k] - np. lecker - smaczny ch [ś] - po samogłoskach: i, e, , , - np. ich - ja ch...

Przydatność 65% Walczyć jak Wołodyjowski, kochać jak Kmicic i żartować jak Zagłoba.

„Potop” Henryka Sienkiewicza został napisany ku pokrzepieniu polskich serc. W czasie zaborów miał dawać nadzieje na wolność ojczyzny i przypominać o tym jak kiedyś Polacy potrafili walczyć. Sienkiewicz starał się wpoić innym, że „nie masz takowych terminów, z których by się viritus unitis przy boskich auxiliach podnieść nie można”. Aby spotęgować wpływ, jaki...

Przydatność 80% Kochać jak Kmicic, walczyć jak Wołodyjowski, radzić jak Zagłoba

„Potop”, jest drugą częścią trylogii Henryka Sienkiewicza, większość zdarzeń opisanych w utworze jest oparta na wydarzeniach autentycznych. Prawdziwe są zwyczaje, poglądy i zachowanie się bohaterów powieści, czyli szlachty polskiej z połowy XVII wieku. Utwór w czasie zaborów miał dawać nadzieje na wyzwolenie ojczyzny i przypominać o tym jak kiedyś Polacy potrafili...

0 odpowiada - 0 ogląda - 7 rozwiązań

Dodaj zadanie

Zobacz więcej opcji