Treść zadania
Autor: Werandka1997 Dodano: 14.11.2010 (18:16)
6% z 30 ...?
jak to obliczyć czy dobrze to obliczyłam ?
6% ------ 30
100% - x
6%*x = 30 * 100 %
6x = 3000
x = 3000 : 6
x=500 ??
czy dobrze lub inny sposób :
6% * 30
pod kreską 100 %
i tak jakoś....niewiem.jak źle to prosze napisać poprawnie i mi wytłumacvzyć.
Komentarze do zadania
-
kara292 14.11.2010 (18:36)
sluchaj bo tak :
trzydziesci mnozysz przez 0.06 , poniewaz 0,01 to jest jedna setna procenta, a jak ty chcesz policzyc 6 procent to robisz tak jak ci napisalam;]
czyli:
30 * 0,06 = 1,8
Zadanie jest zamknięte. Autor zadania wybrał już najlepsze rozwiązanie lub straciło ono ważność.
Najlepsze rozwiązanie
Rozwiązania
-
Ferelka 14.11.2010 (18:22)
6 % z 30
(30 to jest liczba, którą znasz i ona jest całością i to z niej masz obliczyć 6 % i prawidłowe równanie to takie jak poniżej, później mnozysz na krzyż)
100% - 30
6% - x
100x = 30 * 6
100x = 180
x = 1,8
6% z 30 to 1,8.Dodawanie komentarzy zablokowane - Zgłoś nadużycie
-
beata16131 14.11.2010 (18:24)
6%--x
100%--30
x=6 razy 30 przez 100=1,8
ja to tak liczeDodawanie komentarzy zablokowane - Zgłoś nadużycie
-
KAMII 14.11.2010 (18:24)
6%z30=6/100*30=180/100=1i8/100=1i2/25
procenty zamieniasz na ułamek 100%-1 cała, w tym przypadku 6%to 6/100, w mianowniku zawsze 100 a w liczniku tyle ile % masz obliczyć
źle obliczyłaśDodawanie komentarzy zablokowane - Zgłoś nadużycie
-
Juhas1995 14.11.2010 (18:54)
6 /100 * 30 = 0,06 * 30 = 1,8
Dodawanie komentarzy zablokowane - Zgłoś nadużycie
-
ola13867 14.11.2010 (20:21)
6% z 30
30:100=0,3 (a to jest 1%) /*6
6%- 1,8Dodawanie komentarzy zablokowane - Zgłoś nadużycie
-
Konto usunięte, 16.11.2010 (15:44)
6\%\ z\ 30\ to\ inaczej\ \ 6\% \cdot30=\frac{6}{100}\cdot30=\frac{180}{100}=1\frac{80}{100}=1,8
PzdrDodawanie komentarzy zablokowane - Zgłoś nadużycie
Podobne zadania
mam takie zadanie mam wybrać bank , znalezc informacje na temat lokaty i obliczy Przedmiot: Matematyka / Gimnazjum | 1 rozwiązanie | autor: leneczka 13.5.2010 (15:25) |
możecie mi pomóc? sprawdziłabym czy dobrze zrobiłam Przedmiot: Matematyka / Gimnazjum | 4 rozwiązania | autor: karoll 24.5.2010 (12:44) |
moglibyście pomóc,bo nie wiem czy dobrze zrobiłam Przedmiot: Matematyka / Gimnazjum | 1 rozwiązanie | autor: karoll 24.5.2010 (14:22) |
dobrze obliczyłam?? Przedmiot: Matematyka / Gimnazjum | 1 rozwiązanie | autor: edzia3 28.5.2010 (22:01) |
Objętość Graniastosłópa . Obliczy ktoś ? Przedmiot: Matematyka / Gimnazjum | 3 rozwiązania | autor: monika-350 1.6.2010 (18:02) |
Podobne materiały
Przydatność 50% Jak żyć?
JAK ŻYĆ? Życie jest wędrówką przez powodzenia i niepowodzenia, radości i smutki. Jakie będzie to zależy w znacznej mierze od nas samych. Każdy ma własne życie, każdy przeżywa je inaczej, każda decyzja i każde słowo tworzy historię naszego życia. Można żyć spokojnie, monotonnie, rozsądnie i sprawiedliwie, ale też ekstremalnie, całkowicie korzystając z...
Przydatność 85% Jak żyć?
Życie składa się z wielu sytuacji które są przyjemne a zarówno nie zbyt korzystne dla naszego dobrego samopoczucia,do każdej z danych sytuacji trzeba być przygotowanym.Na pytanie "jak żyć?" można odpowiedzieć w przeróżny sposób,ja jednak korzystam z wszystkich zasobów przyjemności i gdy tylko jest taka okazja dobrze bawię się z znajomymi lub oglądam...
Przydatność 80% Jak Piszemy i Jak Mówimy
Do każdego z przykładów podam po przynajmniej jednym słowie .. (łatwiej zapamiętać na przykładzie ;)) a [a] - np. arm - biedny [e] - np. Br - niedźwiedź au [ał] - np. Baum - drzewo u [oj] - np. Bume - drzewa b [b] - np. bunt - kolorowy c - samodzielnie nie istnieje za wyjątkiem Computer, Cola ck [k] - np. lecker - smaczny ch [ś] - po samogłoskach: i, e, , , - np. ich - ja ch...
Przydatność 65% Walczyć jak Wołodyjowski, kochać jak Kmicic i żartować jak Zagłoba.
„Potop” Henryka Sienkiewicza został napisany ku pokrzepieniu polskich serc. W czasie zaborów miał dawać nadzieje na wolność ojczyzny i przypominać o tym jak kiedyś Polacy potrafili walczyć. Sienkiewicz starał się wpoić innym, że „nie masz takowych terminów, z których by się viritus unitis przy boskich auxiliach podnieść nie można”. Aby spotęgować wpływ, jaki...
Przydatność 80% Kochać jak Kmicic, walczyć jak Wołodyjowski, radzić jak Zagłoba
„Potop”, jest drugą częścią trylogii Henryka Sienkiewicza, większość zdarzeń opisanych w utworze jest oparta na wydarzeniach autentycznych. Prawdziwe są zwyczaje, poglądy i zachowanie się bohaterów powieści, czyli szlachty polskiej z połowy XVII wieku. Utwór w czasie zaborów miał dawać nadzieje na wyzwolenie ojczyzny i przypominać o tym jak kiedyś Polacy potrafili...
0 odpowiada - 0 ogląda - 7 rozwiązań
0 0
kara292 14.11.2010 (18:20)
30 * 0,06 = 1,8
Dodawanie komentarzy zablokowane - Zgłoś nadużycie