Treść zadania
Autor: sshx Dodano: 14.11.2010 (10:36)
1. Spośród podanych opisów zjawisk wybierz , które potwierdzą
KINETYCZNO-CZĄSTECZKOWĄ budowę materii :
a.) rozchodzenie się zapachów
b) wymieszanie grochu z kaszą
c) mieszanie się wody ciepłej z zimną
d) ruch cząsteczek kurzu w powietrzu
2. Za pomocą jakich urządzeń można zobaczyć atom ?
3.Atomy i cząsteczki są zbyt małe, aby zobaczyć je pod mikroskopem optycznym, tak jak możemy zobaczyć baterie czy wirusy. Wiadomo, że cząsteczka wody ma wielkość 0,0001_m , zaś bakteria ok. 0,5 _m .
OBLICZ, ILE RAZY BAKTERIA JEST WIĘKSZA OD CZĄSTECZKI WODY.
4. Gdyby bakterie powiększyśc tyle samo, ile razy jest większa
od cząsteczki owdy, to miałaby ona wielkość :
a.) pchły ( ok.2-3mm)
b.) biedronki ( ok.5mm)
c.) chrabąszcza ( ok.30mm)
5. Krótko opisz, dlaczego jak szklanka postawiona na mokrym spodeczku
''przykleja się'' do niego !?
Zadanie jest zamknięte. Autor zadania wybrał już najlepsze rozwiązanie lub straciło ono ważność.
Najlepsze rozwiązanie
Rozwiązania
Podobne zadania
trzeba mi zrobnic prezenytację w power paincie na temat zjawisk optycznych w Przedmiot: Fizyka / Gimnazjum | 1 rozwiązanie | autor: dulce08 25.5.2010 (20:14) |
Spośród pojęć podanych w ramce wybierz te, które oznaczają; a)ciała Przedmiot: Fizyka / Gimnazjum | 1 rozwiązanie | autor: Pachirisu 13.9.2010 (17:05) |
co oznaczają przedrostki zjawisk fizycznych ?? Przedmiot: Fizyka / Gimnazjum | 1 rozwiązanie | autor: lenkaa1 19.9.2010 (08:38) |
Która z podanych szybkości jest największa? Ujednolić jednostki. a) Przedmiot: Fizyka / Gimnazjum | 1 rozwiązanie | autor: dreamer 27.9.2010 (17:08) |
OGROMNIE WAŻNE! POMOCY! Która z podanych szybkości jest największa? Przedmiot: Fizyka / Gimnazjum | 1 rozwiązanie | autor: dreamer 27.9.2010 (17:54) |
Podobne materiały
Przydatność 85% Metody prognozowania zjawisk turystycznych
Metody prognozowania zjawisk turystycznych Podstawą prognozowania jest poprawnie przeprowadzona analiza badanej rzeczywistości czyli stwierdzenie aktualnego stanu badanych zjawisk, istniejących współzależności, sprzężeń zwrotnych, kierunków i oddziaływania czynników wewnętrznych oraz istniejących rezerw i ograniczeń Przy projekcji przyszłych zjawisk można korzystać z...
Przydatność 80% Metody prezentacji zjawisk na mapie
Metody prezentacji zjawisk na mapie. a) METODA SYGNATUROWA Metoda sygnaturowa polega na oznaczaniu na mapie rzeczywistości przyrodniczej za pomocą znaków punktowych i liniowych. Sygnatury punktowe mogą mieć formę: - figur geometrycznych, np. kwadratu, prostokąta, koła, trójkąta, rombu wewnątrz których mogą być wyrysowane mniejsze figury geometryczne lub inne znaki. -...
Przydatność 55% Metody prezentacji zjawisk na mapie
Metody prezentacji zjawisk na mapie. a) METODA SYGNATUROWA Metoda sygnaturowa polega na oznaczaniu na mapie rzeczywistości przyrodniczej za pomocą znaków punktowych i liniowych. Sygnatury punktowe mogą mieć formę: - figur geometrycznych, np. kwadratu , prostokąta , koła , trójkąta , rombu wewnątrz których mogą być wyrysowane mniejsze figury geometryczne lub inne znaki. -...
Przydatność 60% Cierpienie uszlachetnia. Na podstawie dowolnych przykładów z Biblii i Mitologii potwierdz lub zaprzecz tezie
Dążeniem prawie każdej żywiej istoty jest osiągnięcie stanu, który odpowiada jej ideałowi szczęścia. Niestety na swojej drodze życia każdy z nas jest mniej lub bardziej boleśnie doświadczany przez los. Przeplata on nam chwile szczęśliwe i te, które wypełnione są cierpieniem. To jednak od nas zależy w jaki sposób je przeżyjemy i czy po ich przejściu będziemy silniejsi,...
Przydatność 50% Różnorodność zjawisk elektrycznych ponad chmurami burzowymi
Już od najdawniejszych czasów ludzie interesowali się wyładowaniami atmosferycznymi. Starożytni wierzyli, że piorunami władają bogowie i zsyłają je na ziemię z powodu swojego niezadowolenia (np. grecki Zeus, czy w mitologii wikingów- Thor). Teraz, chociaż naukowcy odkryli ich mechanizm, nadal uważamy wyładowania atmosferyczne za nieco tajemnicze zjawisko. Po przeanalizowaniu...
0 odpowiada - 0 ogląda - 1 rozwiązań
0 0
buniio 14.11.2010 (11:12)
Zadanie 1.
a), c), d)
Zadanie 2.
Za pomocą mikroskopu elektronowego : - )
Zadanie 3.
a) 0,5µm/0,0001µm=0,5*10 000=5 000 razy
Zadanie4.
0,5µm*5 000=2 500µm=2,5mm (czyli to pchła)
Zadanie5.
Ponieważ woda przyssała się do szklanki
Proszę o naj !
Dodawanie komentarzy zablokowane - Zgłoś nadużycie