Treść zadania

dersofive

Czy mógłby mi ktoś pomóc z tymi zadaniami z matmy bo nie jestem szczególnie w niej uzdolniony ;d

Z góry dziękuje ;)
dersofive ;*

Załączniki do zadania

Zadanie jest zamknięte. Autor zadania wybrał już najlepsze rozwiązanie lub straciło ono ważność.

Najlepsze rozwiązanie

  • avatar

    0 0

    4) \sin \alpha = \frac{1}{4} i \alpha jest kątem ostrym

    \\sin^{2} \alpha +\cos ^{2} \alpha =1

    (\frac{1}{4})^{2}+\cos ^{2} \alpha =1

    \frac{1}{16}+\cos ^{2} \alpha =1

    \cos ^{2} \alpha =1-\frac{1}{16}

    \cos ^{2} \alpha =\frac{15}{16}

    \cos \alpha =\frac{\sqrt{15}}{16}> \frac{\sqrt{13}}{16} -- Odp. D



    5) x^{2} + y^{2} +4x -6y-221=0

    Równanie okręgu o środku S(a,b) ma postać:

    x^{2} + y^{2} -2ax -2by+c=0

    Środek podanego okręgu: S(-2,3) -- Odp. A


    6) a -- krawędź sześcianu

    a^{2} -- pole jednej ściany sześcianu

    6a^{2} pole powierzchni całkowitej sześcianu

    6a^{2}=54

    6a^{2}=54 \ |:6

    a^{2}=9

    a=3

    V=a^{3}=27 -- Odp. B



    7) -8, 4, x +1 -- kolejne wyrazy ciągu geometrycznego (stosunek dowolnego wyrazu, poza pierwszym, do wyrazu go poprzedzającego jest stały i nazywa się ilorazem ciągu geometrycznego)

    \frac{4}{-8}=\frac{x+1}{4}

    4 \cdot 4 = -8(x+1)

    16=-8x-8

    16+8=-8x

    24=-8x \ |:(-8)

    -3=x -- Odp. A


    8) Środek okręgu opisanego na trójkącie równobocznym dzieli jego wysokość w stosunku 2:1. Promień okręgu jest równy 2/3 wysokości trójkąta.

    r=\frac{2}{3}h \ i \ r=6

    6=\frac{2}{3}h \ |\cdot 3

    18=2h

    9=h -- Odp. C


    9) 4(x-1)^{2} \geqslant (3x-2)(x-3)

    4(x^{2}-2x+1) \geqslant 3x^{2}-9x-2x+6

    4x^{2}-8x+4-3x^{2}+9x+2x-6 \geqslant 0

    x^{2}+3x-2 \geqslant 0

    \Delta=9+8=17

    \sqrt \Delta = \sqrt {17}

    x_{1}=\frac{-3-\sqrt{17}}{2}

    x_{2}=\frac{-3+\sqrt{17}}{2}

    [pierwiastek z 17 to trochę więcej niż 4, czyli x1<0, a x2>0 -- teraz wiadomo, jak to wygląda na osi liczbowej]


    Współczynnik przy x^{2} jest dodatni zatem parabola ma ramiona do góry [rysunek jest niezbędną częścią rozwiązania] i funkcja przyjmuje wartości nieujemne (\geqslant 0) dla

    x \in (-\infty,\frac{-3-\sqrt{17}}{2}) \cup (\frac{-3+\sqrt{17}}{2}, +\infty)


    10) x^{3}-7x^{2}+2x-14=0

    x^{2}(x-7)+2(x-7)=0

    (x-7)(x^{2}+2)=0

    x-7=0 \ \ \ lub \ \ \ x^{2}+2=0

    x=7 \ \ \ lub \ \ \ x^{2}=-2

    Równanie x^{2}=-2 nie ma rozwiązania, ponieważ dla każdego x \in R:\ \ x^{2} \geqslant 0

    Odp. x=7

Rozwiązania

  • userphoto

    1.
    (- niesk, 0)U (6, nieskon)
    Ix-3I> 3

    Srodek okręgu
    O=(a.b)
    równanie okregu
    (x-a)^2+(y-b)^2=r^2
    dane równanie to
    x^2+y^2+4x-6y-221=0
    x^2+4x+4-4+y^2-6y+9-9=221
    (x+2)^2+(x-3)^2=221+9+4
    (x+2)^2+(y-3)^2=234
    0=(-2,3) promien r^2=234
    r=V234
    V-pierwiastek

    katy
    sin alfa=1/4
    sin^alfa+cos^2=1
    cos^2alfa=1-(1/4)^2
    cos^2alfa=1-1/16
    cos alfa= V (15/16)
    cos alfa= V(15)/4---pierwiatsek tylko z 15

    (x-1)^2 > (3x-2)(x-3)
    x^2-2x+1-3x^2+9x+2x-6> 0
    -2x^2+9x-5>0
    2x^2-9x+5--zamiast tego znaku wiekszy lub równy a po zmianie znaku mniejszy lub równy
    poniewaz przy x^2 jest liczba dodatnia i sa dwa miejsca zerowe to rozwiazanie
    xE

    x^3-7x^2+2x-14=0
    x^2(x-7)+2(x-7)=0
    (x^2+2)(x-7)=0
    rozwiązanie to x=7 poniewaz pierwszy nawias tj x^2+2 nie bedzie równy 0

    log
    pierwszy log z liczby 1/27
    3^x=1/27
    3^x=(3)^(-3)
    x=-3

    log drugi z liczby 3
    9^x=3
    3^2x=3
    2x=1
    x=1/2
    czyli
    -3*1/2=-3/2=-1,5


    pole sześcianu =54
    6*a^2=54
    a^2=9
    a=3

    V=a^3
    V=27


    8^(-1)*16^4=*^(-1)*(2*8)^4=1/8*(2^4*8^4)=2^4*8^3=2^4*2^9=2^13

    trójkąt
    R=2/3 h
    6=2/3 h
    2h=18
    h=9

  • userphoto

    1C
    2D
    3B
    4D
    5B
    6A
    7B
    8D

Podobne zadania

gogan72 DO JUTRA MUSZE ODDAC PRACE Z MATMY!!!! POMOCY Przedmiot: Matematyka / Liceum 1 rozwiązanie autor: gogan72 6.5.2010 (17:09)
girlofplayoby pomocy z matmy ciąg liczbowy Przedmiot: Matematyka / Liceum 2 rozwiązania autor: girlofplayoby 20.5.2010 (21:51)
jessica93 Błagam!!!!!Zadania z matmy na jutro!!! ;((( Przedmiot: Matematyka / Liceum 2 rozwiązania autor: jessica93 30.5.2010 (17:20)
jessica93 Prosze o pomoc. Zadanie z matmy ;( Wyznacz współrzędne wierzchołka Przedmiot: Matematyka / Liceum 1 rozwiązanie autor: jessica93 30.5.2010 (20:24)
krzysiukrz Równania PILNE na zaliczenie z MATMY Przedmiot: Matematyka / Liceum 1 rozwiązanie autor: krzysiukrz 13.6.2010 (20:39)

Podobne materiały

Przydatność 55% "Któż jednak powie, że za tymi chmurami nie ma słońca?”

"Któż jednak powie, że za tymi chmurami nie ma słońca?” ,,Kamizelka” Bolesława Prusa to doskonała opowieść o miłości, cierpliwości oraz wytrwałości ludzi cichych, skromnych i ubogich. Zapewne dla tych czytelników, którzy nie mieli jeszcze okazji zapoznania się z tą nowelą, tytułowy fragment ubioru nie ma najmniejszego powiązania z jakimkolwiek uczuciem-a, co dopiero...

Przydatność 70% Mit i archetyp. Relacje między tymi pojęciami oraz interpretacja wybranych mitów.

Mit jest to wypowiedź narracyjna, wyrażająca i organizująca wierzenia danej społeczności, zwykle archaicznej; opowiada to kosmo- i teogonii; mit jest ściśle związany z toposami i archetypami, których jest źródłem; archetyp został wprowadzony do języka przez psychologa Junga; jest to prastary wzorzec, istniejący w umysłowości ludzkiej odwiecznie, określający wyobrażenia o...

Przydatność 85% Któż może powiedzieć, że za tymi chmurami nie ma słońca? "Kamizelka" Bolesława Prusa.

Któż może powiedzieć, że za tymi chmurami nie ma słońca? To pytanie uczyń kluczem do odczytania Kamizelki Bolesława Prusa. W interpretacji tekstu zwróć uwagę na kreację bohaterów, rolę kamizelki jako motywu kompozycyjnego oraz zakończenie Pisarze pozytywistyczni ze szczególnym upodobaniem przedstawiali losy ludzi najuboższych, chłopów i mieszczan. I tak...

Przydatność 75% "Kochamy wciąż za mało i stale za późno" - czy zgadzam się z tymi słowami

"Kochamy wciąż za mało i stale za późno", nad tymi słowami zastanawiamy się tylko wtedy, gdy już ktoś odchodzi, kiedy kogoś już w naszym życiu brak, zauważamy, że zabrakło nam czasu, by go kochać i słuchać, brać z niego przykład. Rzadko kiedy zastanawiamy się nad życiem, zapominamy o tym, że rodząc się, zbliżamy się ku śmierci i dopiero gdy człowiek odchodzi,...

0 odpowiada - 0 ogląda - 3 rozwiązań

Dodaj zadanie

Zobacz więcej opcji