Treść zadania
Autor: QsX Dodano: 6.11.2010 (23:14)
1.Achiles biegnie z szybkością 15 km/h . Żółw porusza się z szybkością 1 m/min . Po jakim czasie Archiles dogoni żółwia jeśli w chwili początkowej 200 m za nim.Jaką drogę przebędzie w tym czasie żółw.
2.Samochód rozpoczął hamowanie przy 60 km/h . W każdej sekundzie jego szybkość malała o 12 km/h . Jakim ruchem poruszał się samochód , po jakim czasie się zatrzymał
Proszę o wypisanych danych i szukanych :)
Zadanie jest zamknięte. Autor zadania wybrał już najlepsze rozwiązanie lub straciło ono ważność.
Najlepsze rozwiązanie
Rozwiązania
Podobne zadania
Obliczyć promień karuzeli jeśli porusza się ona V=2m/s częstotliwości f=2Hz Przedmiot: Fizyka / Liceum | 1 rozwiązanie | autor: adas123 18.4.2010 (19:48) |
Sportowiec biegnie z tyczką i skacze nad poprzeczką.Opisz przemiany energii Przedmiot: Fizyka / Liceum | 1 rozwiązanie | autor: eni281 19.4.2010 (18:39) |
oblicz promień karuzeli jeśli porusza sie ona z prędkością v=2m/s, Przedmiot: Fizyka / Liceum | 1 rozwiązanie | autor: 123456 13.5.2010 (19:05) |
Naładowana cząstka porusza się w polu magnetycznym po okręgu o promienu Przedmiot: Fizyka / Liceum | 1 rozwiązanie | autor: Madzia_15 31.8.2010 (23:12) |
Achilles biegnie z szybkością 15km/h, żółw porusza się z szybkością Przedmiot: Fizyka / Liceum | 1 rozwiązanie | autor: mycha30 23.9.2010 (21:24) |
Podobne materiały
Przydatność 85% Co tak naprawdę porusza nas do głębi?
"Słowa twoje jak miecze Ranią mnie głęboko Ale dobrze wiem czas leczy rany Nawet takie - Niestety blizny pozostają na zawsze” – napisałam w jednym ze swoich osobistych wierszy. Może to egoistyczne, ale uważam, że najbardziej poruszają nas własne nieszczęścia. Nie wiele obchodzą nas ludzie biedni, głodni, narkomani, nosiciele wirusa HIV, krzywdzone zwierzęta…...
Przydatność 80% Co tak naprawdę porusza nas do głębi?
Moim zdaniem XX wiek i towarzyszący mu rozwój cywilizacyjny wywołał u ludzi bardzo niepokojące zjawisko. Prezentowany w mediach masowych ?kult przemocy?, natłok informacji o kolejnych aferach korupcyjnych, pobiciach, rozbojach i kradzieżach spowodował, że wrażliwość ludzka uległa znacznemu osłabieniu. Takie informacje przekazane do opinii publicznej jeszcze 50 lat wywołałyby...
Przydatność 65% Co współczesnego człowieka porusza do głębi, a może przyzwyczailiśmy się do wszystkiego?
Na powyższy temat udzielenie odpowiedzi nie jest proste, ponieważ dotyczy nas samych, a w szczególności naszych charakterów. Obiektywna ocena zachodzących przemian w stosunkach międzyludzkich pozostaje w sferze rozważań socjologów, teologów i filozofów. Ciągle nie umiemy wyciągnąć wniosków z lekcji, jakie dała nam historia, by zapobiegać ujemnym wpływom na kształtowanie...
Przydatność 60% Powieść Stefana Żeromskiego porusza zagadnienia związane z etapem dorastania i dojrzewania.
Teza: Powieść Stefana Żeromskiego porusza zagadnienia związane z etapem dorastania i dojrzewania. Argumenty: 1 bunt młodziezy do nauczycieli 2 pierwsza miłość 3 samodzielność 4borowiczowi zalezy na opini kolegów 5 dokonywanie waznych zyciowych wyborów Pierwszym agrumentem na to, że powiesc s. ż porusza zagadnienia zwiazane z etapem dorastania i dojrzewania jest bunt...
0 odpowiada - 0 ogląda - 1 rozwiązań
0 0
Konto usunięte 7.11.2010 (00:40)
1)
Na początek zamienię podane prędkości, by były wyrażone w jednakowych jednostkach (na m/s):
v_{A} = 15 km/h = 15 \cdot \frac{1000}{3600} \frac{m}{s} \approx 4,17 m/s
v_{ż} = 1 m/min = 1 \cdot \frac{1}{60} \frac {m}{s} \approx 0,017 m/s
Równanie na drogę w tym przypadku:
s=s_{0}+vt
Skoro Achilles jest 200 m za plecami zółwia, to można mu przypisać s_{0}=-200. W
przypadku zółwia ta sama wielkość ma wartość 0. Wtedy drogi, s, można przyrównać i będzie
tylko jedna niewiadoma - czas.
s = s
-200 + 4,17 \cdot t = 0,017 \cdot t
4,153 \cdot t = 200
t \approx 48,2 [s]
I po takim czasie Achilles dogoni żółwia. A ile żółw przeszedł w tym czasie?
s_{ż} = 0,017 \cdot 48,2 \approx 0,82 [m]
Czyli około 82 centymetry.
Odp.: Achilles dogoni żółwia po 48,2 sekundach, a ten drugi w tym czasie przejdzie 82 centymetry.
2)
Samochód rozpoczął hamowanie przy 60 km/h. W ciągu każdej sekundy wytracał 12 km/h. Stąd zatrzymał się po:
t = \frac{60 \frac{km}{h}}{12 \frac{km}{h \cdot s}} = 5 [s]
Skoro w trakcie każdej sekundy wytracał prędkość o jednakową wartość, to samochód poruszał się ruchem o stałym opóźnieniu (jednostajnie przyśpieszonym o przyśpieszeniu ujemnym)
I dopiero teraz zauważyłem, że chcesz tylko danych i szukanych :)
Dodawanie komentarzy zablokowane - Zgłoś nadużycie