Treść zadania

justyna0303

Rozwiąż każdy z podanych układów równań metodą podstawiania.
a.
9x - 1/3y=-12
3x + y=6

b.
2x + 7y=42
-x + 4y=39

c.
13x + 5y - 1=0
x+ 2y =0

d.
x - y=2
3x - 2y=9

Zadanie jest zamknięte. Autor zadania wybrał już najlepsze rozwiązanie lub straciło ono ważność.

Najlepsze rozwiązanie

  • 0 0

    a.
    9x-1/3y=-12
    y=6-3x

    9x- 2+x=-12 ||+2
    10x=10
    x=1
    y=6-3=3

    b.2x+7y=42
    x=-39+4y

    -78+8y+7y=42
    15y=120
    y=8
    x=-39+32= -7

    c.
    13x+5y-1=0
    x=-2y
    -26y+5y=1
    -21y=1
    y= -1/21
    x= 2/21

    d.
    x=2+y
    6+3y-2y=9
    y=3
    x=2+3=5

Rozwiązania

Podobne materiały

Przydatność 65% 9 metod otrzymywania soli.

1) MEtal + kwas----> Sol + Wodor 2) Tlenk metalu + Kwas----> Sol + Woda 3) Kwas + Wodorotlenek----> Sol + woda 4) Metal + niemetal---> Sol kwasu beztlenowego 5) tlenek metalu + bezwonnik kwasowy--->sol 6) Zasada(wodorotlenek) +bezwonnik kwasowy---> sol + woda 7) Sol 1 + sol 2 --->sol 3 + sol 4 8) Sol 1 + kwas 1 --->sol 2 + kwas 2 9) wodorotlenek 1 + sol 2 ---> wodorotlenek 2 + sol 2

Przydatność 60% 10 metod otrzymywania soli

Kwas+zasada->sól+woda Metal(aktywny)+kwas->sól+H Tl.metalu+kwas->sól+woda Tl.metalu+tl.niemetalu->sól(tlenowa) Zasada+tl.niemetalu->sól(tlenowa)+woda Metal+niemetal->sól(beztlenowa) Sól1+sól2->sól3+sól4 Sól1+kwas->sól(mocna)+kwas Sól1+zasada->sól2+wodorotlenek Sól1+metal(aktywny)->sól2+metal(mniej aktywny)

Przydatność 65% Zastosowanie metod inżynierii genetycznej

Dziedzina biologii zajmująca się zjawiskami dziedziczności i zmienności oraz badaniem praw rządzących między podobieństwem i różnicami indywidualnymi, związanymi z pochodzeniem, nosi nazwę genetyki. Nauka ta powstała w początkach obecnego stulecia i stale niezwykle szybko się rozwija. Obecnie w dużym zakresie wykorzystywana jest w stosunkowo nowej gałęzi nauk zwanej...

Przydatność 75% WDN krótka charakterystka wybranych metod

WDN Wewnątrzszkolne Doskonalenie Nauczycieli Czym jest WDN:  Pozwala zintegrować nauczycieli (oraz wszystkich pracowników szkoły) wokół wspólnie uznawanych wartości i realizacji wyznaczonych celów.  Przenosi odpowiedzialność za życie szkoły z podmiotów zewnętrznych na wewnętrzne (kadrę kierowniczą, radę pedagogiczną, uczniów, rodziców, czyli całą...

Przydatność 60% Charakterystyka metod wychowania, cele wychowawcze

Dla metodyki pracy opiekuńczo-wychowawczej niezbędne jest, ze względów metodycznych i praktycznych, określenie dyrektyw metodycznych traktowanych jako możliwości i propozycje, których dobór zależy od wychowawcy podejmującego każdorazowo decyzję, co do sposobów postępowania wychowawczego. Wychowawca, decydując o doborze metod pracy, staje się twórcą procesów...

0 odpowiada - 0 ogląda - 1 rozwiązań

Dodaj zadanie

Zobacz więcej opcji