Treść zadania

originall05

Dziecko nasypuje piasek do foremek w ksztalcie stożka o promieniu podstawy 5cm i tworzącej 13cm. Nastepnie przesypuje go do wiaderka w ksztalcie walca o wysokosci 36cm i promieniu dwa razy wiekszym niz promien foremki. Jaką częśc wiaderka wypelnilo dziecko, wsypując 6foremek piasku? Zapisz Obliczenia!

Zadanie jest zamknięte. Autor zadania wybrał już najlepsze rozwiązanie lub straciło ono ważność.

Najlepsze rozwiązanie

  • 1 0

    tworząca stożka, jego promień i wysokość tworzą trójkąt prostokątny. obliczamy więc wysokość z tw. pitagorasa gdzie:
    r^{2}+h^{2}=l^{2}
    h^{2}= l^{2}-r^{2}
    h^{2}=169-25=144
    h=12
    obliczamy:
    Vs - poj stozka
    Vw - poj walca
    Vs=1/3 Pp * h
    Vs= 1/3 \pir^{2} * h = 1/3 \pi 25 * 12 = 100\pi

    Vw=Pp*h=\pi R^{2} * h= 100\pi * 36= 3600 \pi

    objetość 6 foremek to 600 \pi, dzielimy objetosc 6 foremek przez objetosc wiadra i dostajemy wynik jaka czesc zapelnilo dziecko. (w tym zadaniu pi się skraca)
    600 \pi / 3600 \pi = 1/6
    Odp. Dziecko zapełniło 1/6 wiaderka

    PS. Nie wiem dlaczego nie wyswietlaja mi sie kdy LaTeX, mam nadzieje ze to tylko u mnie. Jak nie tylko i jest cos nieczytelne to moge wyslac wiadomoscia jeszcze raz odpowiedz pod warunkiem ze dostane tu maxa, inaczej nie chce mi sie przepisywac

Rozwiązania

  • userphoto

    1] z pitagorasa obliczam h stożka
    h²=13²-5²
    h²=169-25
    h²=144
    h=12cm
    2] obliczam v stozka: v=⅓πr²h=⅓π×5²×12=100πcm³
    3]obliczam v walca;;; r=2×5=10cm;;;h=36cm
    v=πr²h=π×10²×36=3600πcm³
    4]6 foremek stożkowatych ma v=6×100π=600πcm³
    5]600π:3600π=1/6
    odp.piasek zapełnił 1/6 część foremki w kształcie walca

Podobne materiały

Przydatność 65% „Brazylijczycy potrzebni od zaraz” – felieton, przykład

Ten dźwięk Mazurka Dąbrowskiego brzęczący w uszach obudził we mnie patriotycznego ducha, który budzi się zawsze w takich chwilach. Patałachy! Towarzyski mecz Polska-Walia rozpoczęty. Patałachy! - Parę razy usłyszałam to słowo z ust moich ?towarzyszy?. No faktycznie, chłopcy nie pokazali w tym meczu klasy, zgrania, ani choćby przemyślanej taktyki. Ja jednak wierzyłam w nich do...

Przydatność 60% Renesans bardzo ogolnie.

Renesans, inaczej odrodzenie – jest to epoka w dziejach kultury europejskiej, trwająca od XV do XVI wieku (we Włoszech już od XIV wieku. Termin „odrodzenie został użyty po raz pierwszy przez Vasariego w celu scharakteryzowania tendencji w malarstwie włoskim. Literatura – Głównym prądem renesansu był humanizm. Wśród dziedzin sztuki uprzywilejowane miejsce wyznaczono sztuce....

Przydatność 80% Elektronika cyfrowa (BARDZO OBSZERNY MATERIAŁ)

ELEKTRONIKA CYFROWA W załączniku znajduje się obszerny materiał dotyczączy elektroniki cyfrowej - poniżej spis treści. SPIS TREŚCI 1. WPROWADZENIE 1.1. Systemy liczbowe 1.1.1. Dziesiętny system liczbowy 1.1.2. Dwójkowy system liczbowy 1.1.3. Szesnastkowy system liczbowy 1.2. Kody 2. PODSTAWOWE FUNKCJE LOGICZNE I FUNKTORY UKŁADÓW LOGICZNYCH 2.1. Wstęp 2.2....

Przydatność 70% Komuniakcja niewerbalna - bardzo dobra praca

„...Wykształcenie zdobywa się czytając książki, ale inne, ważniejsze wykształcenie - znajomość świata – zdobywa się tylko dzięki czytaniu ludzi i studiowaniu ich różnych wydań...” Lord Chesterfield „Listy do syna” Komunikacja niewerbalna istnieje już ponad milion lat. Jest więc znacznie starsza od mowy, powstałej prawdopodobnie w późnym plejstocenie, ok....

Przydatność 65% Historia - Renesans - bardzo podstawowe informacje.

Te podstawowe informacje wystarczyły abym uzyskała pozytywną ocenę - 5 Przyczyny wypraw geograficznych: Polityczne : Zdobycie przez Turków Konstantynopola Spory pomiędzy Portugalią a Kastylią o znaczenie i wzmocnienie państwa na arenie międzynarodowej Społeczne: Sukcesja feudalna: najstarszy z braci odziedzicza całą ziemię natomiast młodsi musza jakoś się...

0 odpowiada - 0 ogląda - 2 rozwiązań

Dodaj zadanie

Zobacz więcej opcji