Treść zadania
Autor: nataliabaruk Dodano: 3.11.2010 (15:44)
ułamki:1.zapisz dowolną liczbę jednocyfrową,a następnie liczbę o 3/5 większą od poprzedniej,następnie liczbę o 3/5 większą od poprzedniej itd.
(mam do zapisania takich osiem ułamków.)
2.oblicz według wzoru:
a)trzy i jedna piąta-dwie piąte=dwie całe i sześć piątych-dwie piąte=dwie całe i cztery piąte
b)2 i 2/8-7/8=
c)6 i 1/7-5/7=
d)10 i 9/20-13/20=
e)5 i 5/9-1 i 7/9=
f)7 i 1/6-2 i 5/6=
g)5 i 9/23-20/33=
h)25 i 5/10-10 i 9/10=
Zadanie jest zamknięte. Autor zadania wybrał już najlepsze rozwiązanie lub straciło ono ważność.
Najlepsze rozwiązanie
Rozwiązania
Podobne zadania
zapisz działania,których wynikiem jest podana liczba. 23 i taki 6 ale Przedmiot: Matematyka / Szkoła podstawowa | 2 rozwiązania | autor: daria332 8.4.2010 (21:33) |
Suma dwóch liczb równa się 180 iloraz większej przez mniejszą wynosi Przedmiot: Matematyka / Szkoła podstawowa | 2 rozwiązania | autor: awra16 8.4.2010 (22:07) |
Suma dwóch liczb wynosi 216 a ich różnica 40. Co to są za liczby? Przedmiot: Matematyka / Szkoła podstawowa | 2 rozwiązania | autor: awra16 8.4.2010 (22:13) |
Suma dwóch liczb wynosi trzy całe i jedną trzecią.Wiadomo że 2 z tych Przedmiot: Matematyka / Szkoła podstawowa | 2 rozwiązania | autor: patixd 12.4.2010 (18:07) |
dla kazdej z podanych liczb znajdz liczbę półtora raza od niej większą Przedmiot: Matematyka / Szkoła podstawowa | 5 rozwiązań | autor: dorota32 14.4.2010 (21:35) |
Podobne materiały
Przydatność 60% Dzieje Liczb
Liczba, jest podstawowym pojęciem matematyki, które powstało w świadomości człowieka na wiele tysięcy lat przed naszą erą, a następnie kształtowało się i rozwijało wraz z rozwojem cywilizacji i kultury. Z chwilą, gdy rozróżnienie między „jeden” i „wiele”- charakterystyczne dla ludów pierwotnych- przestało wystarczać, wprowadzone zostały liczby: 1,2,3,4,...,a więc...
Przydatność 75% Symbolika liczb
Liczbę 1 uważano dawno, dawno temu za liczbę najdoskonalszą. Jest to pierwsza liczba nieparzysta. Wszystkie inne liczby pochodzą od jedynki, np.2, to 1 + 1. Jeden - ile to jest: dużo czy mało? Zastanów się! Wszyscy chcą być pierwsi: w nauce, w sporcie, w zabawie, ale nikt nie chce dostać jedynki z klasówki! Liczba 2 jest pierwszą liczbą parzystą. Uważana była przed wiekami...
Przydatność 80% Cecha podzielności liczb naturalnych.
Cecha podzielności przez 2 Liczba jest podzielna przez 2 jeżeli jej ostatnia cyfra jest parzysta lub jest nią zero. Przykłady: 12, 48, 100, 124 Cecha podzielności przez 3 Liczba jest podzielna przez 3 jeżeli suma jej cyfr tworzy liczbę podzielną przez 3. Przykłady: 27 bo 2+7=9 123 bo 1+2+3=6 621 bo 6+2+1=9 Cecha podzielności przez 4 Liczba jest...
Przydatność 80% Cechy podzielności liczb.
Cechy podzielności przez 2 Liczba jest podzielna przez 2 jeżeli w rzędzie jedności ma cyfrę:0, 2, 4, 6, lub 8. Przykłady: 24, 506, 1002, 99990 Cechy podzielności przez 3 Liczba jest podzielna przez 3 jeżeli suma jej cyfr tworzy liczbę podzielną przez 3. Przykłady: 42 - 4+2 = 6 i 6 =2*3 783 - 7+8+3=18 i 18=6 * 3 1209 - 1+2+0+9=12 i 12=4*3 Cechy podzielności przez 4...
Przydatność 55% Ciekawe własności liczb
7 stron o ciekawych własnościach liczb, załączonych w załączniku. Polecam.
0 odpowiada - 0 ogląda - 1 rozwiązań
0 0
radeklis99 3.11.2010 (15:53)
1 ułamek
wymyślmy że ta liczba to 5
1 .
3/5 z 5 = 3
5 + 3 = 8
2.
3/5 z 8 = 4,8
8 + 4,8 = 12,8
3
3/5 z 12,8 = 7,68
12,8 + 7,68 = 20,48
4
3/5 z 20,48 = 12,288
20,48 + 12,288 = 32,768
5
3/5 z 32,768 = 19,6608
32,768 + 19,6608 = 52,4288
6
3/5 z 52,4288 = 31,45728
52,4288 + 31,45728 = 83,88608
7.
3/5 z 83,88908 =50,331648
83,88908 + 50,331648 = 134,220728
8.
3/5 z 134,220728 = 80,5324368
134,220728 + 80,5324368 = 214,7531648
Dodawanie komentarzy zablokowane - Zgłoś nadużycie