Treść zadania
Autor: lody0serowe Dodano: 25.4.2010 (17:59)
Napisać w pkt. etapy M.Kozery w drodze do Polskości praca na jutro!!!
Zadanie jest zamknięte. Autor zadania wybrał już najlepsze rozwiązanie lub straciło ono ważność.
Najlepsze rozwiązanie
Rozwiązania
Podobne zadania
napisz opowiadanie z dialogiem- moja droga do szkoły Przedmiot: Język polski / Szkoła podstawowa | 2 rozwiązania | autor: klaudianap 29.3.2010 (19:55) |
(Janko muzykant) Czy wzruszyła cię droga Janka do wymarzonych skrzypiec? Przedmiot: Język polski / Szkoła podstawowa | 1 rozwiązanie | autor: DAWWCIO 11.5.2010 (18:33) |
Sporządź krótką notatkę jak wyglądała droga Marcina Kozery do Przedmiot: Język polski / Szkoła podstawowa | 2 rozwiązania | autor: zuza1024 23.11.2010 (15:33) |
czy podobało ci się opowiadanie " Marcin kozera" ? Przedmiot: Język polski / Szkoła podstawowa | 2 rozwiązania | autor: MIMIQ02 30.11.2010 (16:41) |
Napisz jak rozumiesz treść każdego z przysłów 1. Czas-droga rzecz 2. Przedmiot: Język polski / Szkoła podstawowa | 2 rozwiązania | autor: nenusia 8.12.2010 (19:22) |
Podobne materiały
Przydatność 85% Marcin Kozera - świat przedstawiony.
Elementy świata przedstawionego: 1Czas akcji: przed pierwszą wojną światową. 2.Miejsce akcji: Wielka Brytania, Londyn, uboga dzielnic zamieszkała przez emigrantów polskich. 3.Bohater: dwunastoletni Marcin Kozera. 4.Postacie: Krysia, pani nauczycielka, Wicek, Zosia, Felek, Władek, Nacia, pan Mateusz Kozera, Leon, Stefan, Wanda. 5.Wydarzenia: 1.Zabawa dzieci an placu przed szkołą. 2....
Przydatność 80% Opowiadanie Marii Dąbrowskej ''Marcin Kozera'' - plan wydarzeń.
1.Przybycie Marcina do Polskiego Domu. 2.Niechęć uczenia się języka polskiego. 3.Zaprzyjaźnienie się z uczniami oraz panią. 4.Pierwsze psikusy chłopca. 5.Nauka Polskiego. 6.Wyprawa z Krysią. 7.Zachwyt Kozery z Angli myśląc , że jest jej potomkiem. 8.Sprzeczka z Krysią. 9.Stłuczenie kolana i rozdarcie sukienki. 10.Wizyta u lekarza oraz zaszycie...
Przydatność 55% "Marcin Kozera" M. Dąbrowskiej.
Bardzo podobała mi sie książka "Marcin Kozera". Jej autorką jest Maria Dąbrowska, która napisała wiele innych dzieł, np.:"Uśmiech dzieciństwa","Noce i dnie","Dzienniki" i wiele, wiele innych. Warto wspomnieć, że autorka żyła w latach 1889-1965, "Marcina Kozere" napisała w 1927, a "Noce i dnie" zekranizowano....
Przydatność 80% "Marcin Kozera" - plan zdarzeń.
1. Przybycie Marcina z ojcem do szkoły w domu Towarzystwa Polskiego 2. Rozpoczęcie zwiedzania Londynu przez chłopca wraz z przyjaciółką Krysią 3. Kłotnia między Marcinem a koleżanką o piękno krajów 4. Dylematy Marcina dotyczące tożsamości narodowej 5. Rozpoczęcie przygotowań do jasełek 6. Wykluczenie Marcina z prób z powodu trudności z językiem polskim 7. Obsadzenie...
Przydatność 75% Plan wydarzeń "Marcin Kozera" Marii Dąbrowskiej.
Plan wydarzeń w lekturze ,,Marcin Kozera?? (Maria Dąbrowska) 1. Uratowanie Władka przez Kozerę 2. Zapisanie Marcina do polskiej szkoły 3. Wycieczka z Krysią 4. Upadek dziewczynki 5. Wizyta u lekarza 6. Powrót do szkoły 7. Odrzucenie Marcina z jasełek 8. Przyjęcie chłopca do przedstawienia 9. Udany występ 10. Obrona narodu Polskiego przed klasą.
0 odpowiada - 0 ogląda - 1 rozwiązań
0 0
olka9703 25.4.2010 (18:11)
Dla Marcina Kozyry krajem ojczystym była Anglia, to właśnie tu się urodził. Chociaż był synem Polaka, nigdy nie był w Polsce. Tym samym także nie wiedział o niej wiele, mimo iż stanowiła ojczyznę jego ojca. Trochę dowiedział się o Polsce dzięki zajęciom w polskiej szkole w Londynie. To właśnie tam gdy trwały przygotowania przedstawienia na Święta Bożego Narodzenia jego i rówieśników rozpalały dyskusje o Polskiej sytuacji pod zaborami. Marcin wiele się wówczas dowiedział o Polsce. Poznał jej historię i trudną sytuację jaką były zabory. Wiedza, której nabywał w szkole podczas słuchania rówieśników i w rozmowach nie polegała tylko na suchym poznawaniu faktów. Szczególnym doświadczeniem w poznawaniu specyfiki Polski nieoczekiwanie był widok śniegu. Śnieg był sztuczny. Został przygotowany specjalnie z okazji bożonarodzeniowego przedstawienia. Zdobił jedną z dekoracji do spektaklu. Widok śniegu wywołał w chłopcu ogromne wrażenie. W Londynie zimy nie były śnieżne, stąd nie znał on wcześniej takiego widoku.Dowiadując się poszczególnych rzeczy o swojej prawdziwej ojczyźnie Marcin Kozera stanął także przed trudnym zadaniem. Musiał umieć także odpowiedzieć sobie na pytanie kim tak naprawdę jest. Z jednej strony przecież czuł się Anglikiem. Anglia była krajem, w którym się wychował. Miejscem, które dobrze znał. Z drugiej strony wiedział, ze jego ojciec jest Polakiem, więc on także powinien nim być. Co więcej spotkanie z Polską, nieznanym wcześniej krajem, spowodowało budzenie się w Marcinie coraz silniejszego poczucia przynależności do Polski. Mimo, iż pozostaje ona wciąż jeszcze obcym, nie widzianym krajem. Ważnym momentem w budowaniu u bohatera poczucia polskości była sytuacja, która miała miejsce podczas jednej z lekcji. Marcin wówczas wstał i zaprzeczył, że to nie prawda, że Polski nie ma. Zaprzeczył ponieważ sam czuł się Polakiem. Stąd nie dziwi fakt, iż po tej kulminacyjnej sytuacji, tak bardzo chciał odwiedzić swoją ojczyznę.
Dodawanie komentarzy zablokowane - Zgłoś nadużycie