Treść zadania

paulka19984

Zadanie 1
Do każdej z podanych liczb podaj liczbę do niej przeciwną i oblicz ich sumy
a) 2
15
-10
11
b) -3
15
72
101
Zadanie 2
Wykonaj dodawania:
a) (-2)+3=
b) 5+(-4)=
c) (-3)+(-2)=
d)(-1)+(-3)=
e)(-5) + 0 =
f) 0+(-3)=
Zadanie 3
Oblicz sumy:
a) 7+(-2)=
10+(-17)=
(-6)+9=
(-14)+8=
b)(-6)+(-5)=
(-12)+(-7)=
(-9)+(-21)=
(-4)+(-39)=

Zadanie jest zamknięte. Autor zadania wybrał już najlepsze rozwiązanie lub straciło ono ważność.

Najlepsze rozwiązanie

  • 0 0

    Zadanie 1
    Do każdej z podanych liczb podaj liczbę do niej przeciwną i oblicz ich sumy
    a) 2 i -2
    15 i -15
    -10 i 10
    11 i -11
    b) -3 i 3
    15 i -15
    72 i -72
    101i -101
    Zadanie 2
    Wykonaj dodawania:
    a) (-2)+3=1
    b) 5+(-4)=1
    c) (-3)+(-2)=-5
    d)(-1)+(-3)=-4
    e)(-5) + 0 =-5
    f) 0+(-3)=-3
    Zadanie 3
    Oblicz sumy:
    a) 7+(-2)=
    10+(-17)=7
    (-6)+9=3
    (-14)+8=5
    b)(-6)+(-5)=-11
    (-12)+(-7)=-19
    (-9)+(-21)=-30
    (-4)+(-39)=-43

Rozwiązania

  • roksanaxdxd

    Zadanie 1
    Do każdej z podanych liczb podaj liczbę do niej przeciwną i oblicz ich sumy
    2 i -2
    15 i -15
    -10 i 10
    11 i -11
    -3 i 3
    15 i -15
    72 -72
    101 -101

    a) (-2)+3= 1
    b) 5+(-4)=1
    c) (-3)+(-2)= -1
    d)(-1)+(-3)= 2
    e)(-5) + 0 = -5
    f) 0+(-3)= -3

    Zadanie 3
    Oblicz sumy:
    a) 7+(-2)= 0
    10+(-17)= -7
    (-6)+9= 3
    (-14)+8= -6
    b)(-6)+(-5)= -11
    (-12)+(-7)= -5
    (-9)+(-21)= -30
    (-4)+(-39)= -43

    daj naj :***

  • userphoto

    Zad.1
    2 i -2
    15 i -15
    -10 i 10
    11 i -11
    -3 i 3
    15 i -15
    72 -72
    101 -101


    Zad.2
    a) (-2)+3= 1
    b) 5+(-4)=1
    c) (-3)+(-2)= -1
    d)(-1)+(-3)= 2
    e)(-5) + 0 = -5
    f) 0+(-3)= -3

    Zad.3
    a) 7+(-2)= 0
    10+(-17)= -7
    (-6)+9= 3
    (-14)+8= -6
    b)(-6)+(-5)= -11
    (-12)+(-7)= -5
    (-9)+(-21)= -30
    (-4)+(-39)= -43

  • userphoto

    Zad. 1.

    2\Longrightarrow -2

    15\Longrightarrow -15

    -10\Longrightarrow 10

    11\Longrightarrow -11

    -3\Longrightarrow 3

    15\Longrightarrow -15

    72\Longrightarrow -72

    101\Longrightarrow -101

    Sumy tych liczb zawsze będą się równać 0 (zero).
    ---------------------------------------------------------------------------------------

    Zad. 2.

    (-2)+3=3-2=1

    5+(-4)=5-4=1

    (-3)+(-2)=\ -3-2=\ -5

    (-1)+(-3)=\ -1-3=\ -4

    (-5) + 0 =0-5=\ -5

    0+(-3)=0-3=\ -3
    -------------------------------------------------------

    Zad. 3.

    7+(-2)=7-2=5

    10+(-17)=10-17=\ -17

    (-6)+9=9-6=3

    (-14)+8=8-14=\ -6

    (-6)+(-5)=\ -6-5=\ -11

    (-12)+(-7)=\ -12-7=\ -19

    (-9)+(-21)=\ -9-21=\ -30

    (-4)+(-39)=\ -4-39=\ -43

    Pzdr

  • czarneoczymam

    Zad.1
    2 i -2
    15 i -15
    -10 i 10
    11 i -11
    -3 i 3
    15 i -15
    72 -72
    101 -101


    Zad.2
    a) (-2)+3= 1
    b) 5+(-4)=1
    c) (-3)+(-2)= -1
    d)(-1)+(-3)= 2
    e)(-5) + 0 = -5
    f) 0+(-3)= -3

    Zad.3
    a) 7+(-2)= 0
    10+(-17)= -7
    (-6)+9= 3
    (-14)+8= -6
    b)(-6)+(-5)= -11
    (-12)+(-7)= -5
    (-9)+(-21)= -30
    (-4)+(-39)= -43

    No to tyle.
    Pzdr. ^

Podobne zadania

przemooo70 Zadanie o cukierkach . Przedmiot: Matematyka / Szkoła podstawowa 3 rozwiązania autor: przemooo70 25.3.2010 (16:34)
magdap1999 Temat :Zadanie z treścią. Przedmiot: Matematyka / Szkoła podstawowa 6 rozwiązań autor: magdap1999 28.3.2010 (21:05)
krystek12345a Zadanie z matmy. Przedmiot: Matematyka / Szkoła podstawowa 2 rozwiązania autor: krystek12345a 7.4.2010 (15:37)
awra16 Suma dwóch liczb równa się 180 iloraz większej przez mniejszą wynosi Przedmiot: Matematyka / Szkoła podstawowa 2 rozwiązania autor: awra16 8.4.2010 (22:07)
awra16 Suma dwóch liczb wynosi 216 a ich różnica 40. Co to są za liczby? Przedmiot: Matematyka / Szkoła podstawowa 2 rozwiązania autor: awra16 8.4.2010 (22:13)

Podobne materiały

Przydatność 60% Dzieje Liczb

Liczba, jest podstawowym pojęciem matematyki, które powstało w świadomości człowieka na wiele tysięcy lat przed naszą erą, a następnie kształtowało się i rozwijało wraz z rozwojem cywilizacji i kultury. Z chwilą, gdy rozróżnienie między „jeden” i „wiele”- charakterystyczne dla ludów pierwotnych- przestało wystarczać, wprowadzone zostały liczby: 1,2,3,4,...,a więc...

Przydatność 75% Symbolika liczb

Liczbę 1 uważano dawno, dawno temu za liczbę najdoskonalszą. Jest to pierwsza liczba nieparzysta. Wszystkie inne liczby pochodzą od jedynki, np.2, to 1 + 1. Jeden - ile to jest: dużo czy mało? Zastanów się! Wszyscy chcą być pierwsi: w nauce, w sporcie, w zabawie, ale nikt nie chce dostać jedynki z klasówki! Liczba 2 jest pierwszą liczbą parzystą. Uważana była przed wiekami...

Przydatność 80% Cecha podzielności liczb naturalnych.

Cecha podzielności przez 2 Liczba jest podzielna przez 2 jeżeli jej ostatnia cyfra jest parzysta lub jest nią zero. Przykłady: 12, 48, 100, 124 Cecha podzielności przez 3 Liczba jest podzielna przez 3 jeżeli suma jej cyfr tworzy liczbę podzielną przez 3. Przykłady: 27 bo 2+7=9 123 bo 1+2+3=6 621 bo 6+2+1=9 Cecha podzielności przez 4 Liczba jest...

Przydatność 80% Cechy podzielności liczb.

Cechy podzielności przez 2 Liczba jest podzielna przez 2 jeżeli w rzędzie jedności ma cyfrę:0, 2, 4, 6, lub 8. Przykłady: 24, 506, 1002, 99990 Cechy podzielności przez 3 Liczba jest podzielna przez 3 jeżeli suma jej cyfr tworzy liczbę podzielną przez 3. Przykłady: 42 - 4+2 = 6 i 6 =2*3 783 - 7+8+3=18 i 18=6 * 3 1209 - 1+2+0+9=12 i 12=4*3 Cechy podzielności przez 4...

Przydatność 55% Ciekawe własności liczb

7 stron o ciekawych własnościach liczb, załączonych w załączniku. Polecam.

0 odpowiada - 0 ogląda - 5 rozwiązań

Dodaj zadanie

Zobacz więcej opcji