Treść zadania
Autor: Misia101 Dodano: 26.10.2010 (17:55)
Wyjaśnij krótko co oznaczają podane zwiąki frazelologiczne
-nie mieć serca
-ktoś bez serca
-człowiek małego serca
-człowiek wielkiego serca
-człowiek o twardym sercu
-mie kamień zamiast serca
Zadanie jest zamknięte. Autor zadania wybrał już najlepsze rozwiązanie lub straciło ono ważność.
Najlepsze rozwiązanie
Rozwiązania
Podobne zadania
Zastosuj w zadaniach podane wyrazy . nieco , niektórzy , niejeden ,nieraz , Przedmiot: Język polski / Gimnazjum | 2 rozwiązania | autor: Siema_Eniu 29.3.2010 (18:49) |
Przeredaguj podane zdania, tak aby pozbyć się frazeologizmów .... Przedmiot: Język polski / Gimnazjum | 4 rozwiązania | autor: anahi09 29.3.2010 (18:56) |
Zastąp podane zdania zdaniami bezpodmiotowymi o tej samej treśi.a) Odczuwam Przedmiot: Język polski / Gimnazjum | 1 rozwiązanie | autor: klaudia_1 29.4.2010 (13:53) |
1.Podane słowa zastąp ich odpowiednikami tekst był jest Przedmiot: Język polski / Gimnazjum | 1 rozwiązanie | autor: Konto usunięte 29.4.2010 (17:36) |
przekształć podane zadania, zamieniając formy strony czynnej na strony biernej Przedmiot: Język polski / Gimnazjum | 1 rozwiązanie | autor: adipe 3.9.2010 (19:11) |
Podobne materiały
Przydatność 55% Harmonia i niepokój doświadczeniem człowieka renesansu.Rozwiń temat,analizując podane utwory Jana Kochanowskiego .
Mamy przed sobą dwa wiersze Jana Kochanoeskiego. Pierwszy z nich to "Pieśń świętojańska o Sobótce", drugi to "Tren XVII". Oba te utwory zostały napisane przez jednego człowieka , typowego perzedstawiciela epoki "renesansu", a jednak są tak bardzo różne w swojej wymowie. Abyśmy mogli dokonać analizy tych utworów , musimy najpierw zdać sobie...
Przydatność 75% Zinterpretuj podane fragmenty noweli „Gloria victis”, charakteryzując przyrodę jako świadka opisywanych zdarzeń.
"Gloria victis" Elizy Orzeszkowej to opowiadanie relacjonujące przebieg epizodu z powstania styczniowego, gdzie chór leśnych drzew i polnych kwiatów opowiada o ważnym wydarzeniu historycznym. Ta personifikacja pomogła autorce wyrazić swój pogląd na sprawę, o której nie mogła pisać inaczej, jak za pomocą języka ezopowego. Pisarka swym utworem złożyła hołd odwadze...
Przydatność 85% Portret XVII-wiecznego Sarmaty. Analizując podane fragmenty „Potopu” H. Sienkiewicza, dokonaj charakterystyki Zagłoby, bohatera powieści.
Onufry Zagłoba to doskonały przykład XVII-wiecznego Sarmaty. Postawa tego bohatera, jego czyny i słowa są typowe dla tej właśnie grupy społecznej. Poniższe fragmenty w pełni obrazują postać Zagłoby jako idealnego szlachcica sarmackiego. Pierwszy fragment to przemowa Zagłoby w Kiejdanach, tuż przed zdradą Radziwiłła. Szlachcic wymienia w niej swoje liczne zalety....
Przydatność 75% Harmonia i niepokój doświadczeniem człowieka renesansu. Rozwiń temat analizując podane fragmenty
Harmonia i niepokój są to dwa przeciwieństwa i już od początków świata towarzyszą człowiekowi. Pierwsze kojarzy nam się z błogim spokojem, szczęściem, natomiast drugie budzi w nas jedynie negatywne odczucia: niepewność, brak bezpieczeństwa, lęk. Jan Kochanowski, człowiek renesansu w swoich dziełach przedstawia nam swoją wizję tych dwóch stanów. Pierwszym utworem,...
Przydatność 70% Portret XVII-wiecznego Sarmaty. Analizując podane fragmenty „Potopu” H. Sienkiewicza, dokonaj charakterystyki Zagłoby, bohatera powieści.
Jan Onufry Zagłoba to z calą pewnością najbardziej pozytywna postać „Potopu” Henryka Sienkiewicza. Mimo swojego komizmu, odznacza się również ogromną inteligencją, a także uosabia cechy typowego XVII-wiecznego Sarmaty. We fragmencie przemowy Zagłoby w Kiejdanach, która odbyła się przed zdradą Radziwiłła, bardzo wyraźnie widać przywódcze zdolności...
0 odpowiada - 0 ogląda - 1 rozwiązań
0 0
sputas 26.10.2010 (18:07)
1-Nie czuć współczucia
2- człowiek zły i chciwy
3-człowiek nie pomagający innym
4-człowiek hojny i pomocny
5-człowiek zatwardziały,uparty lub skąpy
6-człowiek bezduszny i okrutny
Dodawanie komentarzy zablokowane - Zgłoś nadużycie