Treść zadania
Autor: 119399 Dodano: 25.10.2010 (16:55)
Wyobraź sobie że żyjesz pod koniec XIX Wieku i że to właśnie do ciebie cecil Rhodes skierował list którego fragmenty znajdujące się s 16 podręcznika dobre wychowanie nakazuje ci odpowiedzieć.Napisz Rhodws`owi czy zgadzasz się z jego poglądami. Jeśli tak,uzasadnij dlaczego;jeśli nie,oprócz uzasadnienia podaj także własną propozycję rozwiązania problemu biedy w Wielkiej Brytanii w schyłku XIX stulecia
Zadanie jest zamknięte. Autor zadania wybrał już najlepsze rozwiązanie lub straciło ono ważność.
Rozwiązania
Podobne zadania
Malarstwo polskie 19 wieku Przedmiot: Historia / Gimnazjum | 1 rozwiązanie | autor: ewe94 14.4.2010 (17:14) |
Wyobraż sobie ,ze bierzesz udział w konkursie "kto był najwybitniejszym Przedmiot: Historia / Gimnazjum | 2 rozwiązania | autor: dj_tyska 14.4.2010 (17:47) |
o co walczyły kobiety w 19 wieku? Przedmiot: Historia / Gimnazjum | 4 rozwiązania | autor: kasiaunia14 12.5.2010 (21:25) |
Dlaczego ludzie w XIX wieku buntowali sie przeciwko wladzy cesarskiej ( podaj 4 Przedmiot: Historia / Gimnazjum | 1 rozwiązanie | autor: maryna 12.5.2010 (22:31) |
gospodarka XIX i XX wieku Przedmiot: Historia / Gimnazjum | 1 rozwiązanie | autor: krzysiek 23.5.2010 (17:50) |
Podobne materiały
Przydatność 70% Koniec wieku XIX Oda do młodości
Romantyzm to okres w dziejach kultury i literatury europejskiej przełomu XVIII i XIX wieku. Powstał na fali europejskich ruchów wolnościowych. Jednym z założeń ideowych tejże epoki jest intuicjonizm, wiara w uczucia, tzw. uczuciowość. Każdy z romantyków improwizuje, idąc za głosem serca, czy też natchnienia. Jednym z przedstawicieli pokolenia romantyków jest Adam Mickiewicz....
Przydatność 100% Koniec wieku – krok w przód czy w tył?
Refleksje związane z mijającym wiekiem i jednoczesne przypuszczenia oraz wizje następnego stulecia towarzyszyły ludzkości od setek lat. Te zagadnienia pragnęła podjąć dwójka wybitnych polskich pisarzy. Wisława Szymborska w „Schyłku wieku” podsumowuje minione dni, niestety w pesymistycznym nastawieniu do tego co było. Wierszem diametralnie innym, a równocześnie jakże...
Przydatność 75% Koniec wieku XIX - Kazimierz Przerwa - Tetmajer - analiza i interpretacja
Wiersz Kazimierza Przerwy – Tetmajera ‘Koniec wieku XIX’ ma regularną budowę. Wszystkie strofy mają po cztery wersy, z których co drugi rozpoczyna się pytaniem. Podmiot liryczny, wypowiada się w imieniu ogółu ludzi z końca wieku, o czym świadczą wyrażenia: ‘Co zostało nam, co wszystko wiemy (…)’ i jest skierowany do osób z tamtych lat, co wyraża apostrofa...
Przydatność 80% Interpretacja wiersza „Koniec wieku XIX”, Kazimierz Przerw-Tetmajer
„Koniec wieku XIX” Kazimierza Przerwy-Tetmajera jest swoistym manifestem dekadentów. W tym celu w wierszu użyto liryki zwrotu do adresata, a odbiorcami tekstu mają być ludzie żyjący w okresie, kiedy powstał utwór („człowiecze z końca wieku?..”). Podmiot liryczny jest zbiorowy i wypowiada się w imieniu szerszej grupy ludności, jaką są dekadenci („Co zostało nam”)....
Przydatność 80% Koniec wieku... Taki sam czy inny? Dokonaj interpretacji porównawczej wierszy „Koniec wieku XIX” K. Przerwy-Tetmajera oraz „Schyłek wieku” W. Szymborskiej.
Powyższe wiersze mimo, iż napisane w rożnych latach i innych epokach mają ze sobą wiele wspólnego. Oba mówią o przemijaniu, o pewnym końcu. Są podsumowaniem lat, które minęły („Miało się kilka nieszczęść nie przydarzać już, na przykład wojna i głód, i tak dalej.”), mówią o niespełnionych nadziejach społeczeństwa („...a to, co miało nadejść, nie...
0 odpowiada - 0 ogląda - 0 rozwiązań
Zgłoś nadużycie