Treść zadania
Autor: Estera18083 Dodano: 24.4.2010 (19:36)
streszczenie szatana z siódmej klasy gdy nazwali go szatanem
Zadanie jest zamknięte. Autor zadania wybrał już najlepsze rozwiązanie lub straciło ono ważność.
Najlepsze rozwiązanie
Rozwiązania
Podobne zadania
napisz streszczenie książki ,,staroświecki sklep" Przedmiot: Język polski / Szkoła podstawowa | 1 rozwiązanie | autor: syl322 29.3.2010 (17:22) |
kto czytał szatana z siódmej klasy? Pomóżcie ..! Przedmiot: Język polski / Szkoła podstawowa | 1 rozwiązanie | autor: patula121208 14.4.2010 (16:48) |
Szatan z siódmej klasy ! proszę ! pomóżcie ! Przedmiot: Język polski / Szkoła podstawowa | 1 rozwiązanie | autor: patula121208 18.4.2010 (16:33) |
streszczenie Przedmiot: Język polski / Szkoła podstawowa | 2 rozwiązania | autor: Angelka100 18.4.2010 (17:23) |
streszczenie panny z mokrą głową Przedmiot: Język polski / Szkoła podstawowa | 2 rozwiązania | autor: bolek28 19.4.2010 (17:02) |
Podobne materiały
Przydatność 50% Streszczenie "Szatana z siódmej klasy".
Adam Cisowski , uczeń siódmej klasy gimnazjum, słynął w szkole ze swych niezwykłych zdolności . To właśnie on rozszyfrował system odpytywania pana profesora Gąsowskiego uczącego historii, pomógł koledze odnaleśc błąd w księgowych rachunkach i bez trudu radził sobie z innymi problemami . Znali go wszyscy i uważali że nie ma dle niego rzeczy niemożliwych . Nic zatem...
Przydatność 50% Streszczenie "Szatana z siódmej klasy".
Adam Cisowski, uczeń jednej z warszawskich szkół, jest główną postacią książki Kornela Makuszyńskiego pt. "Szatan z siódmej klasy". Poznajemy go w momencie, gdy rok szkolny zbliża się ku końcowi. Już na samym wstępie mamy okazję przekonać się, jak nietuzinkową jest postacią. Sytuacja, która przybliża czytelnikowi wizerunek Adasia, rozgrywa się w szkole,...
Przydatność 75% Recenzja „Szatana z VII klasy” Kornela Makuszyńskiego.
Powieść „Szatan z siódmej klasy”, która jest dziełem Kornela Makuszyńskiego, to opowieść przygodowo - detektywistyczna, opisująca wakacyjne przygody siedemnastoletniego chłopca, Adasia Cisowskiego, znanego w całej szkole jako „Szatan” z racji, że umiał rozwiązać każdą zagadkę. Większość akcji toczy się we wsi Bejgoła, gdzie mieszkał brat profesora Gąsowskiego,...
Przydatność 85% Plan wydarzeń "Szatana z siódmej klasy".
Plan był opracowany na lekcji więc powinien byc dobry 1. Pdkrycie tajemnicy profesora Gąsowskiego. 2. Rozwiązanie pierwszej zagadki przez Adasia. 3. Niezapowiedziana wizyta profesora w domu bohatera. 4. Wyjazd do Bejgoły. 5. Adaś wśród Gąsowskich. 6. Historia zaginionych drzwi. 7. Rozpoczęcie śledztwa. 8. Napaśc na chłopca. 9. Wyprawa na strych. 10. Zapiski księdza...
Przydatność 70% Adam Cisowski - charakterystyka tytułowgo bohatera „Szatana z siódmej klasy”.
Adaś Cisowski to postać występująca w lekturze pod tytułem - "Szatan z siódmej klasy". Jest to wyjątkowy chłopiec, pochodzący ze zwykłej warszawskiej rodziny, która składa się z mamy, taty oraz czwórki rodzeństwa. Adam był nazywany "szatanem", ponieważ charakteryzowała go niesamowita przebiegłość oraz spryt. Widać było to na pierwszy rzut oka, w...
0 odpowiada - 0 ogląda - 1 rozwiązań
0 0
sylwia987 24.4.2010 (21:03)
Adam Cisowski to bohater książki Kornela Makuszyńskiego pt.: Szatan z siódmej klasy.
Swój spryt wykorzystywał w wielu sytuacjach. Okazało się nawet, że dzięki bystrości umysłu może osiągać lepsze wyniki w nauce. Adam odgadł system, według którego, w każdy czwartek, profesor Gąsowski odpytywał uczniów na lekcji historii. Nauczyciel traktował klasę 7, jako wzorową, zawsze świetnie przygotowaną do lekcji. . . Zatem siódmoklasiści byli ulubieńcami profesora Gąsowskiego.
Niestety, w pewien czwartek okazało się, że zapytani przez profesora chłopcy, są zupełnie nieprzygotowani. Wywołał do odpowiedzi dwa nazwiska.
Wtedy z pierwszej ławki odezwał się Adam Cisowski: był to nieforemny chłopak, nieco pękaty, z rozmierzwioną czupryną; sądząc po jego budowie musiał być sprężysty i silny. Spojrzenie miał śmiałe i dziwnie przenikliwe. W tej chwili był blady i wzruszony. Przemawiał głosem miękkim i melodyjnym. Oświadczył nauczycielowi, że musiała nastąpić pomyłka. Powiedział, że prawdopodobnie kartki notesu profesora skleiły się. Profesor sprawdził i okazało się, że Adam ma rację. Notatnik nie został otwarty na tej stronie, na której powinien i nauczyciel zapytał nie tych uczniów, których powinien. Adam przyznał przed profesorem, że to on jest winien wszystkiemu co się stało. Metoda, którą opracował profesor została przez Adama zdemaskowana: Prawie każdy z panów profesorów ma jakiś swój sposób i porządek egzaminowania. Pan profesor egzaminuje każdego razu trzech, a tych trzech wybiera z notesu wedle niezmiennego porządku. Najpierw pierwszego z kolei, dziesiątego i dwudziestego, następnym razem drugiego, jedenastego i dwudziestego pierwszego i tak dalej. Ponieważ jest nas równo trzydziestu, a każdy w notesie pana profesora ma swój numer, więc łatwo było obliczyć, kto i kiedy będzie pytany.
Okazało się, że klasa już od dłuższego czasu dostosowuje się do systemu profesora i dlatego osiąga tak dobre wyniki w nauce. Profesor był zaskoczony ale nie pogniewał się na sprytnego siódmoklasistę. Docenił jego inteligencję i bardzo polubił chłopca. Zapowiedział jednak całej klasie, że nie będą od tej pory znali dnia ani godziny, kiedy zacznie się prawdziwe odpytywanie. Adam chciał udowodnić, że odkrycie metody profesora nie było przypadkiem. Nauczyciel poddał go próbie. Napisał na karteczce nazwiska uczniów, których postanowił zapytać w sobotę. Adam miał zrobić to samo, jeżeli nie odgadłby jego los byłby marny. Wpisał więc tych samych uczniów, których profesor zapytał na felernej lekcji historii: Kaczanowskiego, Ostrowickiego i Wnuka.
Nauczyciel był zdumiony lotnością umysłu chłopca, gdyż wpisał dokładnie te same nazwiska. Znowu nazwał swojego ucznia szatanem. Adam przyznał przed profesorem, że: najprostsze zagadnienia są najtrudniejsze do rozwikłania. Przywykliśmy szukać daleko na widnokręgu tego, co leży u naszych stóp. Klasa obiecała, że nadrobi zaległości i od tej pory zawsze będzie przygotowana do zajęć.
Profesor Gąsowski przekonał się jednak, że Adam jest porządnym chłopcem. Polubił go, chociaż przez własne roztargnienie, bez przerwy mylił jego imię. Zaprosił go do siebie do domu i poznał ze swoją siostrzenicą Wandą, która miała najpiękniejsze fiołkowe oczy. Później zabrał go na wakacje do Bejgoły - majątku brata profesora, gdzie Adam rozwiązywał inne, znacznie trudniejsze zagadki, związane z tajemniczym listem, kradzieżą drzwi, intrygującym napisem i skarbem ukrytym w sekretnym miejscu.
Dodawanie komentarzy zablokowane - Zgłoś nadużycie