Treść zadania
Autor: kwiat2010 Dodano: 20.10.2010 (20:23)
Statek płynie z portu A do portu B w czasie t1= 8h. a czas rejsu powrotnego wynosi t2=16h.
Ile czasu płynęłaby tratwa z punktu A do punktu B ?
Zadanie jest zamknięte. Autor zadania wybrał już najlepsze rozwiązanie lub straciło ono ważność.
Najlepsze rozwiązanie
Rozwiązania
Podobne zadania
Zad.1. Sprinter wykonuje 40 oddechów w czasie 1 minuty. Oblicz czestotliwość Przedmiot: Fizyka / Gimnazjum | 1 rozwiązanie | autor: adrianna669 12.4.2010 (17:02) |
Zad.1. Sprinter wykonuje 40 oddechów w czasie 1 minuty. Oblicz czestotliwość Przedmiot: Fizyka / Gimnazjum | 1 rozwiązanie | autor: adrianna669 12.4.2010 (17:02) |
Zad.1. Sprinter wykonuje 40 oddechów w czasie 1 minuty. Oblicz czestotliwość Przedmiot: Fizyka / Gimnazjum | 1 rozwiązanie | autor: adrianna669 12.4.2010 (17:02) |
oblicz drogę jaką przebywa samochód w czasie rozpędzenia się od 0 km/h do Przedmiot: Fizyka / Gimnazjum | 1 rozwiązanie | autor: ponym2 15.4.2010 (07:53) |
Elektryczny czajnik ogrzewa 2l wody w czasie 10 min od temp. 20 stopni C do Przedmiot: Fizyka / Gimnazjum | 1 rozwiązanie | autor: karOlinka 22.4.2010 (20:50) |
Podobne materiały
Przydatność 80% Przebieg rejsu w ''żegludze''Mickiewicza.
Autorem sonetu pt.''Żegluga'' jest Adam Mickiewicz.Utwór ten,pochodzi ze zbioru''Sonety krymskie''i powstał w wyniku podróży na Krym ,którą poeta odbył w 1825 roku. Myślą przewodnią utworu są przeżycia podmiotu lirycznego związane z wyprawą morską.Poeta opisuje przebieg samego rejsu.Wszyscy uczestnicy wyprawy znajdują się na statku.Majtek wbiega na drabinę,zawisa...
Przydatność 60% Czasy
Le passe compose – przeszły dokonany... Podmiot + avoir/etre +participe passe Participe passe Aimer = j’aime Finir = j’fini Entendre= j’entendu L’imperfait je => -ais tu => -ais ilelle => -ait nous => -ions vous => -iez ils/elles => -aient j’etais tu etais il etait nous etions vous etiez ils/elles etaient Le futur simple je => -rai...
Przydatność 50% Czasy
PRESENT CONTINOUS Zastosowanie: -czynność odbywająca się w chwili mówienia (I'm reading now.) -Czynność tymczasowa (He's staying a hotel at the moment.) -Plany na najbliższą przyszłość (We're going to the theatre on Sunday.) -Krytykowanie powtarzających się zachowań (You're always borrowing money from me!) Budowa: zdanie oznajmujące os+operator+czas(1)+końcówka"ing"...
Przydatność 65% Czasy
Le passe compose – przeszły dokonany... Podmiot + avoir/etre +participe passe Participe passe Aimer = j’aime Finir = j’fini Entendre= j’entendu L’imperfait je => -ais tu => -ais ilelle => -ait nous => -ions vous => -iez ils/elles => -aient j’etais tu etais il etait nous etions vous etiez ils/elles etaient Le futur simple je => -rai tu => -ras il/elle...
Przydatność 85% Czasy
Present Continuous Czas ten opisuje czynność jaka jest w tej chwili wykonywana. Czasownik BYĆ + końcówka ING Przykłady: I am writing a book now. He is writing a book now. Am I writing a book now? Is he writing a book now? I am not writing a book now. He isn’t writing a book now. Present Simple Używamy wtedy kiedy mówimy o czynnościach typowych, rutynowych,...
0 odpowiada - 0 ogląda - 1 rozwiązań
0 0
Emandel 20.10.2010 (21:44)
Statek płynie raz z prądem a raz pod prąd.
Prędkość = Droga / Czas czyli v = S / t
W pierwszym przypadku i w drugim drogi są takie same: S(1) = S(2), czyli po prostu S
W pierwszym przypadku mamy dwie prędkości, statku i prądu rzeki skierowane w tą samą stronę (statek płynie z prądem):
(1) v(statku) + v(rzeki) = S / 8h
W drugim statek płynie pod prąd, prędkości są skierowane przeciwnie, ponieważ statek jednak dopływa w górę rzeki do portu, to jego prędkość musi być większa od prędkości nurtu rzeki, logiczne :
(2) v(statku) - v(rzeki) = S / 16h
Nie znamy drogi, jaką przepłynął statek, dlatego z obu wzorów ją wyznaczymy i porównamy:
(1) S = [v(statku) + v(rzeki)] * 8h
(2) S = [v(statku) - v(rzeki)] * 16h
Porównujemy S = S, czyli
[v(statku) + v(rzeki)] * 8h = [v(statku) - v(rzeki)] * 16h
dzielimy stronami przez 8h:
v(statku) + v(rzeki) = [v(statku) - v(rzeki)] * 2
v(statku) + v(rzeki) = 2 * v(statku) -2 * v(rzeki)
v(rzeki) + 2 * v(rzeki) = 2 * v(statku) - v(statku)
3 * v(rzeki) = v(statku)
Prędkość statku jest 3 razy większa od prędkości nurtu rzeki.
Proste rozumowanie: prędkość rzeki = 1, to prędkość statku, skoro jest 3 razy większa wynosi 3 * 1 = 3
A prędkość sumaryczna rzeki i statku gdy statek płynie z nurtem = 1 + 3 = 4
Widać stąd, że 1/4 prędkości statku płynącego z nurtem rzeki to prędkość nurtu a 3/4 to jego własna prędkość.
Mamy wzór na prędkość statku z nurtem rzeki (patrz na samym początku):
S = [v(statku) + v(rzeki)] * 8h
właśnie obliczyliśmy, że
v(statku) = 3 * v(rzeki)
Podstawiamy i mamy:
S = [3 * v(rzeki) + v(rzeki)] * 8h
S= 4 * v(rzeki) * 8h
Teraz zamiast statku dajemy tu tratwę. Droga się nie zmieni. Tratwa nie ma napędu, więc musimy pomnożyć 4 * v(rzeki) przez 1/4 (bo tylko taka prędkość zostanie, sam nurt a on przecież jest 1/4 prędkości sumarycznej nurtu i samego statku - patrz wyżej), natomiast skoro droga się nie zmienia a pomnożyliśmy prawą stronę równania przez 1/4 to musimy też pomnożyć ją przez 4, bo 1/4 * 4 = 1 a mnożenie czegoś przez 1 nie zmienia tego czegoś i tak mamy:
S= 1/4 * [4 * v(rzeki)] * (4 * 8h)
S= v(rzeki) * 32h
Od razu widzimy, że sam nurt rzeki działając na drodze S przemierzy tę odległość w czasie 32 godzin a tratwa razem z nim.
Mam nadzieję, że się nigdzie na walnąłem ;-P
Dodawanie komentarzy zablokowane - Zgłoś nadużycie