Treść zadania
Autor: tusssia1410 Dodano: 20.10.2010 (19:16)
PILNE!! NA JUTRO!!
1. dokonaj interpretacji słów z wiersza DO BRONISŁAWA Z. iż "rzeczy świata tego zostaną tylko dwie, dwie tylko: poezja i dobroć"
2. Jakie wartości symbolizują w wierszu Norwida poezja i złoto? Odwołaj się do kntekstu współczesnośći, by wykazać ponadczasowość myśli poety.
Zadanie jest zamknięte. Autor zadania wybrał już najlepsze rozwiązanie lub straciło ono ważność.
Rozwiązania
Podobne zadania
Ćwiczenia do wiersza Kamila Baczyńskiego Przedmiot: Język polski / Liceum | 1 rozwiązanie | autor: klaudus1920 31.3.2010 (00:00) |
Analiza wiersza Przedmiot: Język polski / Liceum | 1 rozwiązanie | autor: Olcia71193 7.4.2010 (19:50) |
Świętoszek PILNE Przedmiot: Język polski / Liceum | 2 rozwiązania | autor: dzakasia 7.4.2010 (22:20) |
PILNE NA JUTRO !POLSKI.jak rozumieszsformułowanie że anioł jest Przedmiot: Język polski / Liceum | 1 rozwiązanie | autor: majka82101 16.4.2010 (20:13) |
Dokonaj parafrazy tekstu "Do gór i lasów" Jana Przedmiot: Język polski / Liceum | 1 rozwiązanie | autor: malenka007 15.4.2010 (15:52) |
Podobne materiały
Przydatność 70% Dokonaj analizy i interpretacji wiersza Juliusza Słowackiego „Rozłączenie”. Wskaż występujące cechy i motywy, charakterystyczne dla epoki romantyzmu.
Wiersz „Rozłączenie” został napisany przez Juliusza Słowackiego 20 lipca 1983 roku. Autor znajdował się wtedy w Szwajcarii, nad jeziorem Leman. Początkowo sądzono, iż adresatką jest przyjaciółka Juliusza, Maria Wodzińska. Jednakże da się wyczuć intymną relację pomiędzy osobą mówiącą, a odbiorcą. To sprawia, iż nie mógł być do niej adresowany z racji na brak tego...
Przydatność 50% Dokonaj analizy i interpretacji wiersza Juliusza Słowackiego „Rozłączenie”. Wskaż występujące cechy i motywy, charakterystyczne dla epoki romantyzmu.
Juliusz Słowacki jest jednym z najbardziej znanych polskich poetów. Obok Adama Mickiewicza i Zygmunta Krasińskiego uważany jest za najwybitniejszego przedstawiciela poezji romantycznej. Jego wiersz „Rozłączenie” zawiera wiele cech charakterystycznych dla epoki romantyzmu. Utwór „Rozłączenie” jest liryką inwokacyjną o charakterze osobistego wyznania, którą podmiot...
Przydatność 65% Dokonaj analizy interpretacji „Trenu XI” Jana Kochanowskiego
Dokonaj analizy interpretacji „Trenu XI” Jana Kochanowskiego jako odzwierciedlania buntu bohatera lirycznego wobec ideałów filozoficznych i religijnych Renesansu „Tren XI” jest jednym, z cyklu utworów o charakterze żałobnym, napisanych przez wielkiego polskiego pisarza, okresu renesansu- Jana Kochanowskiego. Poeta ten napisał „Treny” po śmierci swej ukochanej...
Przydatność 65% Dokonaj analizy i interpretacji porównawczej utworu Czesława Miłosza "Który skrzywdziłeś" oraz wiersza Zbigniewa Herberta "Ornamentatorzy", aby przedstawić poglądy obu autorów na temat zadań poety
Poezja współczesna jak żadna inna odnosi się w swojej treści do aktualnych wydarzeń - czy to bezpośrednio, czy też w bardziej zawoalowany sposób. Często w utworach podnoszona jest kwestia roli poety i jego zadań. Do takich utworów należą z pewnością wiersze dwóch współczesnych polskich twórców - “Który skrzywdziłeś” Czesława Miłosza i “Ornamentatorzy” Zbigniewa...
Przydatność 50% W jaki sposób Wisława Szymborska traktuje poezję? Dokonaj analizy i interpretacji wiersza pt. "Niektórzy lubią poezję". Zwróć uwagę na język obrazowania. Jaki jest mój stosunek do poezji?
"Niektórzy lubią poezję" Niektórzy - czyli nie wszyscy. Nawet nie większość wszystkich ale mniejszość. Nie licząc szkół, gdzie się musi, i samych poetów, będzie tych osób chyba dwie na tysiąc. Lubią - ale lubi się także rosół z makaronem, lubi się komplementy i kolor niebieski, lubi się stary szalik, lubi się stawiać na swoim, lubi...
0 odpowiada - 0 ogląda - 0 rozwiązań
Zgłoś nadużycie