Treść zadania

love8

Proszę mam to na jutro .!. ; * !
Sformułuj myśl przewodnią tekstu księdza Józefa Tischnera. Zawrzyj ją w jednymlub dwóch zdaniach. Postaraj się nie wykorzystywać określej użytych przez autora.

Proszę mam to na jutro !

To jest ten tekst :

Przestrzenią człowiekowi najbliższą jest dom. Wszystkie drogi człowieka
przez świat mierzą sie odległością od domu. Widok z okien domu jest pierwszym widokiem człowieka na świat.
Człowiek zapytany, skąd przychodzi - wskazuje dom. Dom jest gniazdem
człowieka. Tu przychodzi na świat dziecko, tu dojrzewa poczucie odpowiedzialności za ład pierwszej wspólnoty, tu człowieka rozpoznaje głównie tajemnice rzeczy - okna, drzwi, łyzki, cieszy się i cierpi, stąd odchodzi na wieczny spoczynek. Mieć dom znaczy: mieć wokół siebie obszar pierwotnej swojskości. Ściany domu chronią człowieka przed srogością żywiołów i nieprzyjaźnią ludzi. Umożliwiają życie i dojrzewanie. Mieszkając w domu, człowiek może czuć się sobą u siebie. Dom nie pozwala na swawolę, nie oznacza też niewoli. Domowa przestrzeń to przestrzeń wielorakiego sensu. Budować dom zanczy: znajdować się.

Zadanie jest zamknięte. Autor zadania wybrał już najlepsze rozwiązanie lub straciło ono ważność.

Rozwiązania

Podobne zadania

justyna22 help...:(na jutro Przedmiot: Język polski / Gimnazjum 2 rozwiązania autor: justyna22 29.3.2010 (17:13)
niwejka21 rozprawka o zbyszku z Bogdańca. na jutro.! Przedmiot: Język polski / Gimnazjum 1 rozwiązanie autor: niwejka21 7.4.2010 (18:51)
Klaudynka8 Charakterystyka Autorytetu na jutro!! Przedmiot: Język polski / Gimnazjum 1 rozwiązanie autor: Klaudynka8 7.4.2010 (19:05)
klaudia Napisz piosnkę wprowadzając do tekstu refren "Tęskno mi, Panie..." Przedmiot: Język polski / Gimnazjum 1 rozwiązanie autor: klaudia 8.4.2010 (13:54)
anahi09 Pomocy, na jutro. ! ;) ;* Przedmiot: Język polski / Gimnazjum 4 rozwiązania autor: anahi09 8.4.2010 (14:26)

Podobne materiały

Przydatność 50% Jednostkowy los ludzki - przewodni temat poezji.

Cyprian Kamil Norwid to jeden z nie uznanych za życia poetów. Żyjący w epoce romantyzmu, chwałę i uznanie za twórczość zyskał pośmiertnie dopiero w kolejnej epoce. Poeta, dramatopisarz, prozaik, a także rzeźbiarz, malarz, rysownik podobnie jak większość twórców polskiego romantyzmu większość życia spełnił poza granicami Polski, lecz w przeciwieństwie do Mickiewicza czy...

Przydatność 80% Spinacze tekstu

Opracował Mateusz Różalski Spinacze tekstu toteż zatem tak więc niestety raczej tylko ewentualnie zapewnie wątpliwie za to tymczasem podczas gdy jakkolwiek w istocie w gruncie rzeczy w rzeczywistości widocznie wreszcie ponadto poza tym już nie tylko ale i po pierwsze...po drugie jak już powiedziałem krótko mówiąc

Przydatność 60% Humor i śmiech - myśli przewodnie twórczości I. Krasickiego.

Ignacy Krasicki wyśmiewa wady świata w "Bajkach" i "Satyrach". Bajka "Kruk i lis" za-wiera alegorię próżności i głupoty (kruk) oraz przebiegłości (lis). Autor śmieje się że "Bywa często zwiedzionym, kto lubi być chwalonym". "Dewotka" pokazuje fałszywą pobożność: "dama" odmawiając modlitwę biła swoją służącą....

Przydatność 80% Jednostkowy los wielkich ludzi - przewodni temat poezji Norwida.

Norwid to jeden z najbardziej indywidualnych twórców epoki romantyzmu. Za jego życia większość ludzi go nierozumiała, nie czytywano jego wierszy. Ten dorobek artystyczny doceniono dopiero po jego śmierci. Za prawdziwego geniusza uznano go w okresie Młodej Polski. Ale co było takiego szczególnego w jego twórczosci ? Utwory te nie poruszały wielu tematów typowych dla romantyzmu, nie...

Przydatność 60% Zastosowanie edytora tekstu. Przykłady edytorów tekstu

Edytor tekstu jest to narzędzie w postaci programu komputerowego za pomocą którego można tworzyć i modyfikować już istniejące w postaci pliku komputerowego teksty np. artykuły, dokumentacje, kody źródłowe programów jak i również kody źródłowe stron internetowych. Narzędzia te można podzielić na cztery kategorie: - Notatniki - Edytory wbudowane w system operacyjny -...

0 odpowiada - 0 ogląda - 0 rozwiązań

Dodaj zadanie

Zobacz więcej opcji