Treść zadania
Autor: natalkap Dodano: 16.10.2010 (09:02)
Co jest większe:
a)1/4 pewnej kwoty czy 23% takiej kwoty?
b)45% pewnej masy czy 2/5 tej masy?
c) 1/3 pewnej ceny czy 30% tej ceny?
d)1/5 pewnej powierzchni czy 25% tej powierzchni?
e)1 i 2/3 pewnej odległości czy 160% tej odległości?
f)15/4 pewnej długości czy 400% tej długości?
Zadanie jest zamknięte. Autor zadania wybrał już najlepsze rozwiązanie lub straciło ono ważność.
Najlepsze rozwiązanie
Rozwiązania
Podobne zadania
prosze to zadanie jest na jutro Przedmiot: Matematyka / Gimnazjum | 3 rozwiązania | autor: misiek33456 28.3.2010 (14:49) |
Suma czterech kolejnych liczb podzielnych przez 3 jest równa -150. znajdz te Przedmiot: Matematyka / Gimnazjum | 2 rozwiązania | autor: agata96 28.3.2010 (21:46) |
liczba o 3 większa od x jest 3 razy wieksza od x Przedmiot: Matematyka / Gimnazjum | 4 rozwiązania | autor: hipopotam 29.3.2010 (21:09) |
oblicz pole i obwód trójkąta równobocznego, którego wysokość jest równa Przedmiot: Matematyka / Gimnazjum | 1 rozwiązanie | autor: agacik 7.4.2010 (20:38) |
Kocioł o średnicy 6dm i wysokości 5dm wypełniony jest grochówką aż po Przedmiot: Matematyka / Gimnazjum | 2 rozwiązania | autor: TwojLizaczek 8.4.2010 (21:39) |
Podobne materiały
Przydatność 50% Opis przeżyć wewnętrznych - "Historia pewnej kobiety"
Na Podhalu żyła kobieta o imieniu Emilka. Mieszkała w pięknym domu z mężem i dwoma synami. Pewnej nocy obudziły ją dziwne odgłosy dochodzące z dołu. Zeszła cicho po schodach, wzięła z kuchni nóż i zajrzała ostrożnie do salonu. Stał tam wysoki mężczyzna w kominiarce. Ogarnął ją strach, a serce załomotało w piersi. Potem była już tylko krew, mnóstwo krwi i leżący...
Przydatność 100% Dlaczego grad wyrządza większe szkody dachówkom niż krople deszczu o takiej samej masie?
Grad jest twardszy. Chodzi tu o strukturę krystaliczną, którą grad posiada, a której woda nie ma. W kryształach cząsteczki są ściśle upakowane i tworzą zwartą, silnie zlepioną całość. Cząsteczki w ciałach stałych są trwale umieszczone na jednym miejscu i nie przesuwają się miedzy sobą. Ciśnienie wywierane przez np.: 0,5kg kawałek gradu na daną powierzchnie jest...
Przydatność 55% J.Kochanowski - "O żywocie Ludzkim" - rozprawka na temat: (cyt.)„Nie masz na świecie żadnej pewnej rzeczy”
„Nie masz na świecie żadnej pewnej rzeczy” Jan Kochanowski w fraszce „O żywocie ludzkim” napisał: „nie masz na świecie żadnej pewnej rzeczy”. Nie potrafię opowiedzieć się za jedną ze stron tego problemu, bowiem z jednej strony nie zgadzam się z tym stwierdzeniem, a z drugiej uważam je za słuszne. Człowiek niewierzący może powiedzieć, że jest coś czego...
Przydatność 55% Masy powietrza.
Globalna cyrkulacja atmosfery powoduje powstawanie wokół Ziemi różnorodnych mas powietrza. Masą powietrza nazywamy wycinek troposfery charakteryzujący się dużą jednorodnością cech fizycznych, takich jak temperatura i wilgotność. Masa powietrza zalegająca dłuższy czas np. kilka dni nad danym obszarem nabiera cech tego obszaru. Przykładowo masa formująca się w...
Przydatność 65% Masy powietrza-ściąga
Powietrze Arktyczne-napływa do naszego kraju najczęściej wiosną.Powoduje wówczas przymrozki i majowe ohłodzenia.Zimą przynosi silne mrozy i obfite opady śniegu. Jest to powietrze przejrzyste, na ogół pozbawione zanieczyszczeń Powietrze Polarne Kontynentalne-dociera nad Polskę głównie zimą.Będąc wówczas mroźne i suche,przynosi słoneczną pogodę.Gdy napływa latem,jest...
0 odpowiada - 0 ogląda - 1 rozwiązań
0 0
rob 16.10.2010 (09:26)
a)
ułamek 1/4 można przedstawić jako ułamek 25/100, a
23% jako ułamek 23/100, wobec tego
1/4>23%
b)
45% to 45/100, a
2/5=40/100, więc
45%>2/5
c)
30%=30/100=3/10
ułamek 1/3 oraz 3/10 sprowadzamy do wspólnego mianownika
1/3=10/30, a 3/10=9/30, czyli
1/3>30%
d)
1/5 =20/100, a
25%=25/100, czyli
25%>1/5
e)
1 i 2/3=5/3
160%=160/100=16/10=8/5
obydwa ułamki sprowadzamy do wspólnego mianownika
5/3=25/15, a 8/5=24/15, czyli
1 i 2/3>160%
f)
15/4=375/100
400%=400/100 więc
400%>15/4
zasada jest taka: im większy licznik przy wspólnym mianowniku tym ułamek jest większy
Dodawanie komentarzy zablokowane - Zgłoś nadużycie