Treść zadania
Autor: pola11 Dodano: 14.10.2010 (16:08)
Ciało poruszające się ze stałym przyspieszeniem przebywa w czasie 10s ruchu drogę 300m, przy czym jego prędkość rośnie 10 razy. Z jakim porusza się ono przyspieszeniem?
Zadanie jest zamknięte. Autor zadania wybrał już najlepsze rozwiązanie lub straciło ono ważność.
Najlepsze rozwiązanie
Rozwiązania
Podobne zadania
wahadlo matematyczne o dlugosci 2,45 m wykonalo 100 wahniec w czasie 314 Przedmiot: Fizyka / Liceum | 1 rozwiązanie | autor: ana 1.4.2010 (14:51) |
jaki jest opór przewodnika przez ktory w czasie 2s przepływa 12*10to potegi Przedmiot: Fizyka / Liceum | 1 rozwiązanie | autor: marla218 8.4.2010 (21:57) |
w windzie jadącej w górę z przyspieszeniem a=2m/s2 stoi chłopiec ważący Przedmiot: Fizyka / Liceum | 2 rozwiązania | autor: adibozena 27.4.2010 (19:39) |
Rakieta startuje z przyspieszeniem a= 3g.Ile wynosi przeciążenie? Przedmiot: Fizyka / Liceum | 1 rozwiązanie | autor: asia18 9.5.2010 (20:26) |
Zastosowanie ruchu cząsteczek elektrycznych !!! Przedmiot: Fizyka / Liceum | 1 rozwiązanie | autor: Kociu 10.5.2010 (17:25) |
Podobne materiały
Przydatność 60% Czasy
Le passe compose – przeszły dokonany... Podmiot + avoir/etre +participe passe Participe passe Aimer = j’aime Finir = j’fini Entendre= j’entendu L’imperfait je => -ais tu => -ais ilelle => -ait nous => -ions vous => -iez ils/elles => -aient j’etais tu etais il etait nous etions vous etiez ils/elles etaient Le futur simple je => -rai...
Przydatność 50% Czasy
PRESENT CONTINOUS Zastosowanie: -czynność odbywająca się w chwili mówienia (I'm reading now.) -Czynność tymczasowa (He's staying a hotel at the moment.) -Plany na najbliższą przyszłość (We're going to the theatre on Sunday.) -Krytykowanie powtarzających się zachowań (You're always borrowing money from me!) Budowa: zdanie oznajmujące os+operator+czas(1)+końcówka"ing"...
Przydatność 65% Czasy
Le passe compose – przeszły dokonany... Podmiot + avoir/etre +participe passe Participe passe Aimer = j’aime Finir = j’fini Entendre= j’entendu L’imperfait je => -ais tu => -ais ilelle => -ait nous => -ions vous => -iez ils/elles => -aient j’etais tu etais il etait nous etions vous etiez ils/elles etaient Le futur simple je => -rai tu => -ras il/elle...
Przydatność 85% Czasy
Present Continuous Czas ten opisuje czynność jaka jest w tej chwili wykonywana. Czasownik BYĆ + końcówka ING Przykłady: I am writing a book now. He is writing a book now. Am I writing a book now? Is he writing a book now? I am not writing a book now. He isn’t writing a book now. Present Simple Używamy wtedy kiedy mówimy o czynnościach typowych, rutynowych,...
Przydatność 80% Czasy
Czasy teraniejsze PRESENT SIMPLE Budowa Zdania twierdzące I/You/We/They + V1 (I like music.) He/She/It + V1 + s (He likes music.) Przeczenia I/You/We/They + don't + V1 (I don't like music.) He/She/It + doesn't + V1 (She doesn't like music.) Pytania Do/don't + I/you/we/they/ + V1 (Do you like music?) Does/doesn't + he/she/it + V1 (Does she like music?) Krótkie...
0 odpowiada - 0 ogląda - 1 rozwiązań
0 0
ewka13 14.10.2010 (21:27)
t=10[s]
s =300[m]
korzystamy ze wzoru:
s = 1/2 t v
300=1/2 *10 *v
300 = 5 *v
v = 300:5
v = 60[m/s]
ponieważ prędkość wzrosła 10 razy ,to prędkość poczatkowa wynosi:
vo = 60 : 10 =6[m/s]
przyspieszenie wynosi:
a = (v - vo) : t (lub kreska ułamkowa)
a = (60 - 6 ) : 10=54 :10 =5,4[m/s^2]
Odp.Przyspieszenie wynosi 5,4[m/s^2].
Dodawanie komentarzy zablokowane - Zgłoś nadużycie