Treść zadania

OnaSama

Po dwukrotnej podwyżce ceny towaru, za każdym razem o ten sam procent
jego cena końcowa jest o 21% większa od pierwotnej. O jaki procent dokonywano każdorazowo podwyżki ceny towaru.

Zadanie jest zamknięte. Autor zadania wybrał już najlepsze rozwiązanie lub straciło ono ważność.

Najlepsze rozwiązanie

  • 0 0

    x+ax-cena po pierwszej podwyżce
    (x+ax)+a(x+ax)-cena po drugiej obniżce

    x+ax+ax+a^2x=1,21x
    x(1+2a+a^2)=1,21x / x
    a^2+2a+1=1,21/-1,21
    a^2+2a-0,21=0
    delta=4-(4*1*-0,21)
    delta=4-(-084)
    delta=4,84
    pierwiastek z delta =2,2
    x1=(-2,2) x2=0,1=10%
    odp O 10%

Rozwiązania

Podobne materiały

Przydatność 75% Ceny

CENA Pomimo zwiększonej roli czynników pozacenowych w nowoczesnych procesach marketingowych, cena pozostaje krytycznym czynnikiem na szczególnie trudnych rynkach charakteryzujących się zwłaszcza konkurencją monopolistyczną lub oligopolistyczną. Cena jest jedynym elementem marketing mix tworzącym przychody. Pozostałe elementy (produkt, dystrybucja i promocja) tworzą tylko koszty....

Przydatność 80% Swoboda przepływu towaru

Swoboda przepływu towarów Podstawową zasadą rządzącą obrotem towarowym pomiędzy państwami członkowskimi UE jest zasada swobody przepływu towarów. Oznacza ona, że na obszarze państw członkowskich UE towary mogą być przemieszczane bez jakichkolwiek utrudnień. Nie ma bowiem żadnych kontroli w obrocie między państwami członkowskimi, a jednocześnie towar wprowadzony legalnie...

Przydatność 80% Ceny monopolistyczne

CENY MONOPOLISTYCZNE Monopolista dążąc do maksymalizacji zysku może podnosić cenę lub wielkość produkcji tak, aby różnica między przychodem całkowitym ze sprzedaży i kosztem całkowitym była największa. W wielu interpretacjach ekonomicznych przyjmuje się, że monopol może decydować zarówno o wielkości produkcji, jak i o cenie. Faktycznie jednak swoboda wyboru monopolu...

Przydatność 60% Strategia ceny

CENA ? jest wartością towaru lub usługi wyrażona w pieniądzu. Istotą strategii cenowej jest wynegowanie poziomu ceny w wysokości satysfakcjonującej kupującego i sprzedającego. Najczęściej stosowane strategie cenowe: ? strategia ceny wysokiej: ? strategia ceny niskiej. Strategia ceny wysokiej występuje gdy: ? na rynku występuje monopol; ? gdy towar lub usługa jest...

Przydatność 75% Cena - ustalenie ceny

Kluczową kwestią przy ustalaniu ceny jest odpowiedź na pytanie, dlaczego klient kupuje u Ciebie i czy rzeczywiście oferujesz mu dobry produkt, połączony z solidną obsługą i wyczerpującą informacją. Należy podkreślić, że cena jest tylko jednym z czynników decydujących o wyborze tej a nie innej oferty. Właściwie ustalona cena wcale nie oznacza \"niska\". Częściej drobni...

0 odpowiada - 0 ogląda - 1 rozwiązań

Dodaj zadanie

Zobacz więcej opcji