Treść zadania
Autor: OnaSama Dodano: 12.10.2010 (18:23)
Po dwukrotnej podwyżce ceny towaru, za każdym razem o ten sam procent
jego cena końcowa jest o 21% większa od pierwotnej. O jaki procent dokonywano każdorazowo podwyżki ceny towaru.
Zadanie jest zamknięte. Autor zadania wybrał już najlepsze rozwiązanie lub straciło ono ważność.
Najlepsze rozwiązanie
Rozwiązania
Podobne zadania
cene towaru podniesiono najpierw o 20% a nastepnie zmniejszono o 24 zł. jaka Przedmiot: Matematyka / Liceum | 2 rozwiązania | autor: misia156 15.4.2010 (15:45) |
PILNE!!! cena towaru bez podatku vat wynosi 20.00 zl. stawka podatku vat to 7% Przedmiot: Matematyka / Liceum | 3 rozwiązania | autor: misia11 9.6.2010 (13:05) |
Cena pewnego towaru wraz z 7%podatkiem VAT wynosi 59,92 gr Ile bedzie Przedmiot: Matematyka / Liceum | 1 rozwiązanie | autor: Aga001 2.10.2010 (11:25) |
Cenę penego towaru obniżono najpierw o 20% a nastepnie podwyższono o 20%.Czy Przedmiot: Matematyka / Liceum | 2 rozwiązania | autor: Aga001 2.10.2010 (11:30) |
do ceny mieszkania doliczono 7% wat w wysokości 8400zł jaka jest cena netto Przedmiot: Matematyka / Liceum | 2 rozwiązania | autor: silka123 4.10.2010 (21:06) |
Podobne materiały
Przydatność 75% Ceny
CENA Pomimo zwiększonej roli czynników pozacenowych w nowoczesnych procesach marketingowych, cena pozostaje krytycznym czynnikiem na szczególnie trudnych rynkach charakteryzujących się zwłaszcza konkurencją monopolistyczną lub oligopolistyczną. Cena jest jedynym elementem marketing mix tworzącym przychody. Pozostałe elementy (produkt, dystrybucja i promocja) tworzą tylko koszty....
Przydatność 80% Swoboda przepływu towaru
Swoboda przepływu towarów Podstawową zasadą rządzącą obrotem towarowym pomiędzy państwami członkowskimi UE jest zasada swobody przepływu towarów. Oznacza ona, że na obszarze państw członkowskich UE towary mogą być przemieszczane bez jakichkolwiek utrudnień. Nie ma bowiem żadnych kontroli w obrocie między państwami członkowskimi, a jednocześnie towar wprowadzony legalnie...
Przydatność 80% Ceny monopolistyczne
CENY MONOPOLISTYCZNE Monopolista dążąc do maksymalizacji zysku może podnosić cenę lub wielkość produkcji tak, aby różnica między przychodem całkowitym ze sprzedaży i kosztem całkowitym była największa. W wielu interpretacjach ekonomicznych przyjmuje się, że monopol może decydować zarówno o wielkości produkcji, jak i o cenie. Faktycznie jednak swoboda wyboru monopolu...
Przydatność 60% Strategia ceny
CENA ? jest wartością towaru lub usługi wyrażona w pieniądzu. Istotą strategii cenowej jest wynegowanie poziomu ceny w wysokości satysfakcjonującej kupującego i sprzedającego. Najczęściej stosowane strategie cenowe: ? strategia ceny wysokiej: ? strategia ceny niskiej. Strategia ceny wysokiej występuje gdy: ? na rynku występuje monopol; ? gdy towar lub usługa jest...
Przydatność 75% Cena - ustalenie ceny
Kluczową kwestią przy ustalaniu ceny jest odpowiedź na pytanie, dlaczego klient kupuje u Ciebie i czy rzeczywiście oferujesz mu dobry produkt, połączony z solidną obsługą i wyczerpującą informacją. Należy podkreślić, że cena jest tylko jednym z czynników decydujących o wyborze tej a nie innej oferty. Właściwie ustalona cena wcale nie oznacza \"niska\". Częściej drobni...
0 odpowiada - 0 ogląda - 1 rozwiązań
0 0
uzdolniony 12.10.2010 (19:46)
x+ax-cena po pierwszej podwyżce
(x+ax)+a(x+ax)-cena po drugiej obniżce
x+ax+ax+a^2x=1,21x
x(1+2a+a^2)=1,21x / x
a^2+2a+1=1,21/-1,21
a^2+2a-0,21=0
delta=4-(4*1*-0,21)
delta=4-(-084)
delta=4,84
pierwiastek z delta =2,2
x1=(-2,2) x2=0,1=10%
odp O 10%
Dodawanie komentarzy zablokowane - Zgłoś nadużycie