Treść zadania

wiki7106

A. Wpisz w odpowiedniej formie rzeczowniki podane w nawiasach. W razie wątpliwości skorzystaj ze słownika poprawnej polszczyzny.


-Od ...(rok)... nie siedziałem w siodle, dwa ...(rok)... temu spadłem z gapolującego konia,a oni chcą, żebym od razu mkną przez prerię i polował na bizony.

-Żelastwem, które mam przy sobie, mógłbym obdzielić co najmniej kilka ...(muzeum)... .

-Mam nadzieję, że nikt nie widzi, iż w ...(oko)... czai mi się strach i ...(ręka)... mi drżą.


B. Wyjaśnij, co jest nietypowego w odmianie wpisanych rzeczowników.


C. Wybierz jeden z wpisanych wyrazów i odmień go przez przypadki.

Zadanie jest zamknięte. Autor zadania wybrał już najlepsze rozwiązanie lub straciło ono ważność.

Najlepsze rozwiązanie

  • 0 0

    A - roku , lata
    - muzeów
    - oczach , ręce
    B zmieniają się końcówki i tematy podanych wyrazów
    C
    M oczy
    D oczu
    C oczom
    B oczy
    N oczami
    Msc oczach
    W oczy !

Rozwiązania

  • wakacje1406

    od roku nie.................dwa lata temu ............................................
    Żeglarstwem które......................................................................muzeum(tak jak jest tak powinno być)
    mam nadzieje....................................oku czi mi się strach i ręce mi drża
    B to ja nie wiem ---
    C )
    M kto co? -oczy itp to raczej powinnas miec w podreczniku

Podobne materiały

Przydatność 85% Rzeczowniki żywotne i nieżywotne

Rzeczowniki dzielimy na: - żywotne - takie, które nazywają istoty żyjące, czyli ludzi i zwierzęta, np. kucharz, pies, a także uosobione pojęcia i wyobrażenia, takie jak krasnoludek czy anioł - nieżywotne - takie, które nazywają przedmioty, rośliny, czy czynności, stany, zjawiska, np. stół, stokrotka, słuchanie, znużenie, śnieg.

Przydatność 75% Postępowanie w razie wypadku

Wypadek drogowy Pamiętaj o zapewnieniu sobie bezpieczeństwa, sam nie możesz stwarzać sobie stanu zagrożenia 1. Zaparkuj przed miejscem zdarzenia celem zabezpieczenia miejsca i kierując koła w stronę pobocza, włącz światła awaryjne. 2. Nocą załóż na siebie coś jasnego lub przyczep sobie jakiś materiał odblaskowy i używaj latarki. Stosuj ogólne zasady bezpieczeństwa. 3....

Przydatność 80% Plural forms + rules (rzeczowniki w liczbie mnogiej + regółki )

Wszystko w załączniku w fomie ładnej tabeleczki ;-)

Przydatność 75% Pierwsza pomoc i zachowanie w razie wypadku

Jak udzielić pierwszej pomocy. OBOWIĄZKIEM PRAWNYM I MORALNYM KAŻDEGO KIEROWCY JEST UDZIELENIE DORAŹNEJ POMOCY POTRZEBUJĄCYM, PRZEDE WSZYSTKIM OFIAROM WYPADKÓW. Aby móc udzielić pierwszej pomocy należy najpierw ocenić stan poszkodowanego. Pierwszą czynnością jest skontrolowanie tętna: zazwyczaj tętno bada się na tętnicy szyjnej lub promieniowej; można jednak również...

Przydatność 55% Ochrona dóbr kultury w razie konfliktu zbrojnego

KONSPEKT LEKCJI Data 29.04.2005 Klasa 2 c Czas trwania 45 min Przedmiot Przysposobienie obronne Temat zajęć Ochrona dóbr kultury w razie konfliktu zbrojnego Cel zajęć Uświadomcie jak ważna jest ochrona narodowych dóbr kulturalnych w razie konfliktu zbrojnego. Przebieg lekcji Sprawdzenie wiadomości ucznia z poprzednich zajęć Odpowiedz ustna Uwagi wstępne Rozdanie uczniom...

0 odpowiada - 0 ogląda - 2 rozwiązań

Dodaj zadanie

Zobacz więcej opcji