Treść zadania
Autor: olka9703 Dodano: 4.10.2010 (20:44)
Wyjaśnij podane związki frazeologiczne :
krzyż pański -
żebro Adama -
Matuzalemowe lata -
chodzić kretymi ścieżkami -
miedzine czoło -
czterej jeźdzcy Apokalipsy -
droga krzyżowa -
Pliis pomózcie najprościej napiszcie jak sie da chociaż kilka :)
ThX ;*
Zadanie jest zamknięte. Autor zadania wybrał już najlepsze rozwiązanie lub straciło ono ważność.
Najlepsze rozwiązanie
Rozwiązania
Podobne zadania
Zastosuj w zadaniach podane wyrazy . nieco , niektórzy , niejeden ,nieraz , Przedmiot: Język polski / Gimnazjum | 2 rozwiązania | autor: Siema_Eniu 29.3.2010 (18:49) |
Przeredaguj podane zdania, tak aby pozbyć się frazeologizmów .... Przedmiot: Język polski / Gimnazjum | 4 rozwiązania | autor: anahi09 29.3.2010 (18:56) |
Szybki wiersz Adama Zagajewskiego Przedmiot: Język polski / Gimnazjum | 1 rozwiązanie | autor: olek 17.4.2010 (20:03) |
Szybki wiersz Adama Zagajewskiego Przedmiot: Język polski / Gimnazjum | 1 rozwiązanie | autor: olek 17.4.2010 (20:19) |
Zastąp podane zdania zdaniami bezpodmiotowymi o tej samej treśi.a) Odczuwam Przedmiot: Język polski / Gimnazjum | 1 rozwiązanie | autor: klaudia_1 29.4.2010 (13:53) |
Podobne materiały
Przydatność 70% Związki frazeologiczne
1. Walczyć z wiatrakami - walczyć z czymś niemożliwym, nierealnym 2. Sos tatarski - osoba o twardym charakterze 3. Wypić kielich goryczy - musieć pogodzić się z jakimś nieszczęściem lub porażką 4. Dzika Bestia - Najczęściej mówi się tak o osobie łamiącej prawo i działającej na opak 5. Typ spod ciemniej gwiazdy - przestępca, bandyta, złoczyńca 6. Obraza majestatu -...
Przydatność 65% Związki frazeologiczne
1. Czarna owca - osoba odznaczająca się złymi cechami charakteru 2. Ranny ptaszek - człowiek, który lubi bardzo wcześnie wstawać 3. Ślepy zaułek - uliczka bez wyjścia lub sytuacja bez wyjścia 4. W gorącej wodzie kąpany - ktoś niecierpliwy, porywczy 5. Z przymrużeniem oka - udać, że czegoś się nie widzi 6. Perlisty śmiech - głośny, dźwięczny śmiech; składający...
Przydatność 55% Wizerunek kraju lat dziecinnych w „Panu Tadeuszu” Adama Mickiewicza. Interpretując podane fragmenty rozważ związek doświadczeń emigracyjnych z obrazem utraconej ojczyzny. Wnioski z analizy odnieś do całej epopei.
Autor w epilogu wyraża swoje uczucia, jakie w nim dominują. Powraca w swoich rozważaniach do ojczyzny lat dziecinnych. Przedstawia ją z wielkim uczuciem i wzruszeniem mając nadzieję, że jeszcze kiedyś wróci do ojczyzny. Życie dla Adama poza granicami kraju jest bardzo trudne można je porównać do „strefy ulewy i grzmotu”, autor tęskni za spokojem, uśpionej natury „i szukać...
Przydatność 50% Jaką rolę pełni "Mazurek Dąbrowskiego w "Panu Tadeuszu" Adama Mickiewicza. Zanalizuj podane fragmenty i odwołaj się do treści hymnu.
„Mazurek Dąbrowskiego” czyli „Pieśń Legionów Polskich we Włoszech” został napisany przez Józefa Wybickiego w 1797r. Do dnia dzisiejszego odgrywa on bardzo ważną rolę w historii ludzkości , a od 1927 roku jest to Hymn Narodowy Polski. O tym jak ważna jest to pieśń wiedział również Adam Mickiewicz podczas tworzenia „Pana Tadeusza”. Jego utwór miał motywować...
Przydatność 75% Ucztowanie jako motyw literacki. Analizując podane fragmenty, zwróć uwagę na sposoby obrazowania oraz porównaj stosunek autorów do szlacheckiej tradycji ucztowania zaprezentowanej w Panu Tadeuszu Adama Mickiewicza i Przedwiośniu Stefana Żeromskieg
Ucztowanie to popularny motyw pojawiający się w wielu utworach literackich już od czasów najdawniejszych. Każdy z nas nie jednokrotnie czytał o wystawnych ucztach odbywających się na Olimpie, w których brali udział bogowie i ich wybrańcy. Podawano wówczas nektar i ambrozje, które dawały moc ciału i nieśmiertelność duszy. Motyw uczty w przeciwieństwie do wielu innych...
0 odpowiada - 0 ogląda - 1 rozwiązań
0 0
jakub4c 4.10.2010 (20:47)
Wiem tylko jedno:
chodzic krętymi ścierzkami - wybierać trudną, a nie łatwą drogę
Dodawanie komentarzy zablokowane - Zgłoś nadużycie